Echt gevaarlijk.
Ik heb er een flink ongeluk mee gehad. twee meisjes reden voor mij, elk met een dopje van de Ipod in een oor. Ik bellen, nog een keer, roepen, de jongens achter mij ook roepen, de meisjes gaan 'iets' opzij en op het moment dat wij er langs gaan, slaan zij zonder omkijken of aangeven linksaf.
Twee kapotte fietsen van de meisje, meisjes en bijbehorende papa's erg boos, Oordopjes kapot, drie racefietsen in de kreukel waarvan 1 totalloss.
Ik vind muziek in mijn oor afleiden.
Vroeger, toen ik met enige regelmaat van Amsterdam naar Leylstad reed gebruikte ik het wel op dat vreselijke stuk oostvaardersdijk (23 km rechtdoor) maar verder...nooit!
Muziek met fietsen!
Afslaan zonder omkijken doen heel veel fietsers, muziek of niet..Maar inderdaad, dit ongeluk had voorkomen kunnen worden als de meisjes geen muziek in de oren hadden. Sowieso zetten veel jongeren de iPods veel te hard (dat moet ook bijna wel wil je met die slechte dopjes nog iets horen op de fiets)
Hoi,
Ik luister graag naar muziek op weg naar werk in de trein (met normaal volume ) maar nog nooit die doppen op de fiets gebruikt.
Je hoort niets aankomen en verder heb ik niets nodig om me te amuseren. Ik fiets, kan rondkijken dus waarom die herrie op je oren die je ook thuis kunt luisteren?
Ik snap dit van 'hardlopers' net zo min.
Verder is het gewoon een gevaar factor. Ik merk dat zelfs als ik gewoon wandel. Je moet dan gewoonweg beter gebruik maken van je ogen (hetgeen door 99% van de mensen niet gebeurd). Er gebeuren al genoeg ongelukken met wielrenners zonder dat zij muziek op hebben.
Ga dan met je muziek op een Spinner oid zitten. Kun je je echt uitleven.
Mvg, Zorro
Ik luister graag naar muziek op weg naar werk in de trein (met normaal volume ) maar nog nooit die doppen op de fiets gebruikt.
Je hoort niets aankomen en verder heb ik niets nodig om me te amuseren. Ik fiets, kan rondkijken dus waarom die herrie op je oren die je ook thuis kunt luisteren?
Verder is het gewoon een gevaar factor. Ik merk dat zelfs als ik gewoon wandel. Je moet dan gewoonweg beter gebruik maken van je ogen (hetgeen door 99% van de mensen niet gebeurd). Er gebeuren al genoeg ongelukken met wielrenners zonder dat zij muziek op hebben.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
[quote="ZorroI"]Hoi,
Mvg, Zorro
[/quote]
+1
Ik luister veel naar muziek, maar nooit tijdens het fietsen. Heb geen behoefte aan muziek als ik aan het sporten ben en vind het ronduit gevaarlijk. Racefietsen is al een redelijk risicovolle sport en dat risico vergroot je simpelweg door oordoppen met muziek in te doen. Kun je lang over discussieren, maar daar kan niemand omheen lijkt me. Mensen zeggen wel dat ze extra goed uitkijken, maar beseffen gewoon niet hoeveel ze (onbewust) hun gehoor gebruiken in het verkeer.
Mvg, Zorro
[/quote]
+1
Ik luister veel naar muziek, maar nooit tijdens het fietsen. Heb geen behoefte aan muziek als ik aan het sporten ben en vind het ronduit gevaarlijk. Racefietsen is al een redelijk risicovolle sport en dat risico vergroot je simpelweg door oordoppen met muziek in te doen. Kun je lang over discussieren, maar daar kan niemand omheen lijkt me. Mensen zeggen wel dat ze extra goed uitkijken, maar beseffen gewoon niet hoeveel ze (onbewust) hun gehoor gebruiken in het verkeer.
Ik heb altijd muziek in tijdens het fietsen.. Nog nooit heeft zich een echt gevaarlijke situatie daardoor voorgedaan. Als je met muziek in de oren rijdt, moet je gewoon iets beter opletten.. beter om je heen kijken, remmen voor de zekerheid enz..
Als je dagelijks uren op de fiets zit, heb je toch behoefte aan muziek?? ik kan me niet indenken dat ik train zonder muziek..
Als je dagelijks uren op de fiets zit, heb je toch behoefte aan muziek?? ik kan me niet indenken dat ik train zonder muziek..
-
- Forum-lid
Heb dit jaar 11stedentocht gedaan onder het genot van muziekje uit de mee gebrachte bouwradio
[img=http://img829.imageshack.us/img829/7117/img0049u.jpg]
Helaas past deze niet zo gemakkelijk op de racefiets dus dan neem ik soms nog wel eens mijn ipod mee, maar sowieso alleen als ik alleen train.
Woon-werk-studie verkeer dan heb ik hem altijd in. En luid ook, ik heb een hekel aan mensen die praten in de trein Al gebruik ik dan liever mijn koptelefoon ipv dopjes.
[img=http://img829.imageshack.us/img829/7117/img0049u.jpg]
Helaas past deze niet zo gemakkelijk op de racefiets dus dan neem ik soms nog wel eens mijn ipod mee, maar sowieso alleen als ik alleen train.
Woon-werk-studie verkeer dan heb ik hem altijd in. En luid ook, ik heb een hekel aan mensen die praten in de trein Al gebruik ik dan liever mijn koptelefoon ipv dopjes.
-
- Forum-lid
Hoewel ik een enorme muziekliefhebber ben, op de fiets geen muziek, dat gaat toch ten koste van je alertheid. muziek leid toch af, bovendien heb ik dan het gevoel geen contact meer te hebben met de buitenwereld, als je zo in je eigen sfeer(muziek)opgaat.
Ga toch fietsen...