Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 29 Juli 2006
Quote
Wat een ontzettende flauwekul opmerking. Je weet toch niet hoe lang hij is en wat voor bouw hij heeft? Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Backstedt, die gast weegt ook rond de 90 kg bij 1.93 m, maar is wel profrenner en rijdt lekker op Bora's rond.
Ik had wel verwacht dat jullie met uitzonderingen zouden afkomen. Het is echter een feit dat wanneer je te zwaar bent, je veel meer winst kan halen door wat af te vallen dan door met de duurste show-spullen te gaan rijden.
Als ik zo rond mij kijk, dan zie ik een heleboel fietsers die wel de laatste gram overgewicht van hun fiets halen, maar die op hun eigen lichaam wel meerdere kilo's zouden kunnen besparen. Wat is dan het nut van een lichte fiets?
Natuurlijk, ik begrijp ook wel dat een carbon of alu wiel met hoge velg net weer wat mooier oogt dan een gewoon wiel en dat velen koste wat kost speciale wielen willen, ook al hebben ze er meer last mee dan wat anders. Ik vergelijk dit altijd met de sportvelgen en spoilers bij de johnnyauto's.
Is het dan zo verkeerd van mij om te beweren dat je beter eerst zelf wat afvalt vooraleer je begint met al die dure rommel op je fiets ?
Ik begrijp dat ik hiermee bij vele materiaalfreaks een gevoelige snaar raak.
Welke Carbon wielen ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 29 Juli 2006
Is het dan zo verkeerd van mij om te beweren dat je beter eerst zelf wat afvalt vooraleer je begint met al die dure rommel op je fiets ?
Ik begrijp dat ik hiermee bij vele materiaalfreaks een gevoelige snaar raak.
Om dat te beweren is niet verkeerd, maar het had best wat genuanceerder gekund. Zoiets schopt mij namelijk tegen het verkeerde been. Ik ben zelf het laatste halfjaar 20 kg afgevallen en weeg nu nog 80 kg bij 1.91 m en ga nog door tot ik 77 of 78 kg weeg. Als mij zoiets gezegd zou worden was ik zwaar pissig geweest. 80 kg is niet erg licht, maar voor mijn lengte toch vrij normaal. Dat ik dan zo licht mogelijke onderdelen wil (ja, ik ben ook bezig om binnen afzienbare tijd Lightweights te kopen) ook al ben ik 80kg maakt geen bal uit...
"Ik vergelijk dit altijd met de sportvelgen en spoilers bij de johnnyauto's."Dit slaat ook al een lul op een drumstel, deze vergelijking kun je gaan maken als je bijvoorbeeld onder je stadsfiets Lightweights gaat zetten. Niet als een zwaarder persoon op een lichte fiets zit...
Volgens mij is deze discussie trouwens ook al eerder gevoerd, laat meteriaalfreaks gewoon hun ding doen, ook al zijn ze zwaarder dan zou kunnen. Er bestaat ook zoiets als liefhebberij/hobby/passie...
Is het dan zo verkeerd van mij om te beweren dat je beter eerst zelf wat afvalt vooraleer je begint met al die dure rommel op je fiets ?
Ik begrijp dat ik hiermee bij vele materiaalfreaks een gevoelige snaar raak.
Om dat te beweren is niet verkeerd, maar het had best wat genuanceerder gekund. Zoiets schopt mij namelijk tegen het verkeerde been. Ik ben zelf het laatste halfjaar 20 kg afgevallen en weeg nu nog 80 kg bij 1.91 m en ga nog door tot ik 77 of 78 kg weeg. Als mij zoiets gezegd zou worden was ik zwaar pissig geweest. 80 kg is niet erg licht, maar voor mijn lengte toch vrij normaal. Dat ik dan zo licht mogelijke onderdelen wil (ja, ik ben ook bezig om binnen afzienbare tijd Lightweights te kopen) ook al ben ik 80kg maakt geen bal uit...
"Ik vergelijk dit altijd met de sportvelgen en spoilers bij de johnnyauto's."Dit slaat ook al een lul op een drumstel, deze vergelijking kun je gaan maken als je bijvoorbeeld onder je stadsfiets Lightweights gaat zetten. Niet als een zwaarder persoon op een lichte fiets zit...
Volgens mij is deze discussie trouwens ook al eerder gevoerd, laat meteriaalfreaks gewoon hun ding doen, ook al zijn ze zwaarder dan zou kunnen. Er bestaat ook zoiets als liefhebberij/hobby/passie...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 29 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 29 Juli 2006
Is het dan zo verkeerd van mij om te beweren dat je beter eerst zelf wat afvalt vooraleer je begint met al die dure rommel op je fiets ?
Ik begrijp dat ik hiermee bij vele materiaalfreaks een gevoelige snaar raak.
Om dat te beweren is niet verkeerd, maar het had best wat genuanceerder gekund. Zoiets schopt mij namelijk tegen het verkeerde been. Ik ben zelf het laatste halfjaar 20 kg afgevallen en weeg nu nog 80 kg bij 1.91 m en ga nog door tot ik 77 of 78 kg weeg. Als mij zoiets gezegd zou worden was ik zwaar pissig geweest. 80 kg is niet erg licht, maar voor mijn lengte toch vrij normaal. Dat ik dan zo licht mogelijke onderdelen wil (ja, ik ben ook bezig om binnen afzienbare tijd Lightweights te kopen) ook al ben ik 80kg maakt geen bal uit...
"Ik vergelijk dit altijd met de sportvelgen en spoilers bij de johnnyauto's."Dit slaat ook al een lul op een drumstel, deze vergelijking kun je gaan maken als je bijvoorbeeld onder je stadsfiets Lightweights gaat zetten. Niet als een zwaarder persoon op een lichte fiets zit...
Volgens mij is deze discussie trouwens ook al eerder gevoerd, laat meteriaalfreaks gewoon hun ding doen, ook al zijn ze zwaarder dan zou kunnen. Er bestaat ook zoiets als liefhebberij/hobby/passie...
En daar sluit ik me helemaal bij aan.
Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 29 Juli 2006
Is het dan zo verkeerd van mij om te beweren dat je beter eerst zelf wat afvalt vooraleer je begint met al die dure rommel op je fiets ?
Ik begrijp dat ik hiermee bij vele materiaalfreaks een gevoelige snaar raak.
Om dat te beweren is niet verkeerd, maar het had best wat genuanceerder gekund. Zoiets schopt mij namelijk tegen het verkeerde been. Ik ben zelf het laatste halfjaar 20 kg afgevallen en weeg nu nog 80 kg bij 1.91 m en ga nog door tot ik 77 of 78 kg weeg. Als mij zoiets gezegd zou worden was ik zwaar pissig geweest. 80 kg is niet erg licht, maar voor mijn lengte toch vrij normaal. Dat ik dan zo licht mogelijke onderdelen wil (ja, ik ben ook bezig om binnen afzienbare tijd Lightweights te kopen) ook al ben ik 80kg maakt geen bal uit...
"Ik vergelijk dit altijd met de sportvelgen en spoilers bij de johnnyauto's."Dit slaat ook al een lul op een drumstel, deze vergelijking kun je gaan maken als je bijvoorbeeld onder je stadsfiets Lightweights gaat zetten. Niet als een zwaarder persoon op een lichte fiets zit...
Volgens mij is deze discussie trouwens ook al eerder gevoerd, laat meteriaalfreaks gewoon hun ding doen, ook al zijn ze zwaarder dan zou kunnen. Er bestaat ook zoiets als liefhebberij/hobby/passie...
En daar sluit ik me helemaal bij aan.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Full carbon voor tubes, met aluminium voor draadbandjes.
Naar mijn weten zijn er niet veel full carbonwielen die geschikt zijn voor draadbanden, zal wel moeilijk te construeren te zijn ivm de hoge zijwaartse druk op de velgrand.
Persoonlijk vindt ik een carbonwiel met tubes het mooist, omdat je behalve het aero voordeel ook het voordeeel hebt van het lage gewicht.
Naar mijn weten zijn er niet veel full carbonwielen die geschikt zijn voor draadbanden, zal wel moeilijk te construeren te zijn ivm de hoge zijwaartse druk op de velgrand.
Persoonlijk vindt ik een carbonwiel met tubes het mooist, omdat je behalve het aero voordeel ook het voordeeel hebt van het lage gewicht.
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 29 Juli 2006
Maakt niet uit, het belangrijkste is dat deze wielen dus gewoon te koop zijn in de winkel, en niet zoals sommige beweerde dat de wielen niet in de handel zouden komen
De meeste Quick Step exemplaren zijn wel degelijk aangepaste versie die je op die manier niet in de handel zal vinden... als je een foto toont van je wielen, zodra je die hebt, zal ik het wel gauw zien.
Maar Fulcrum Racing Speed wielen zijn idd te koop. Ik heb al jongens in koers gezien die ze hadden (weliswaar met Shimano carbon remblokken, wat een verschrikkelijk resultaat gaf ).
Maakt niet uit, het belangrijkste is dat deze wielen dus gewoon te koop zijn in de winkel, en niet zoals sommige beweerde dat de wielen niet in de handel zouden komen
De meeste Quick Step exemplaren zijn wel degelijk aangepaste versie die je op die manier niet in de handel zal vinden... als je een foto toont van je wielen, zodra je die hebt, zal ik het wel gauw zien.
Maar Fulcrum Racing Speed wielen zijn idd te koop. Ik heb al jongens in koers gezien die ze hadden (weliswaar met Shimano carbon remblokken, wat een verschrikkelijk resultaat gaf ).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Goed, ook ik wil een nieuw setje carbon wielen, maar ik weet het echt niet meer!
Vind de cosmic carbons standaard en niet erg mooi.. weet niet echt wat een leuk alternatief is..
Ik denk overigens wel aan draadbanden, dit omdat ik niet meer koers.
het moet in ieder geval passen bij een Colnago B-stay (zwart wit blauw) met dura ace
Mijn gewicht is overigens 70 KG
iemand tips? Of toch maar tubes? maar wat als ik lek rij?
Vind de cosmic carbons standaard en niet erg mooi.. weet niet echt wat een leuk alternatief is..
Ik denk overigens wel aan draadbanden, dit omdat ik niet meer koers.
het moet in ieder geval passen bij een Colnago B-stay (zwart wit blauw) met dura ace
Mijn gewicht is overigens 70 KG
iemand tips? Of toch maar tubes? maar wat als ik lek rij?
Train ze!
Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 09 September 2006
Goed, ook ik wil een nieuw setje carbon wielen, maar ik weet het echt niet meer!
Vind de cosmic carbons standaard en niet erg mooi.. weet niet echt wat een leuk alternatief is..
Ik denk overigens wel aan draadbanden, dit omdat ik niet meer koers.
het moet in ieder geval passen bij een Colnago B-stay (zwart wit blauw) met dura ace
Mijn gewicht is overigens 70 KG
iemand tips? Of toch maar tubes? maar wat als ik lek rij?
Gewoon vervangen die lekke tube, anders vervang je de binnenband toch ook
Goed, ook ik wil een nieuw setje carbon wielen, maar ik weet het echt niet meer!
Vind de cosmic carbons standaard en niet erg mooi.. weet niet echt wat een leuk alternatief is..
Ik denk overigens wel aan draadbanden, dit omdat ik niet meer koers.
het moet in ieder geval passen bij een Colnago B-stay (zwart wit blauw) met dura ace
Mijn gewicht is overigens 70 KG
iemand tips? Of toch maar tubes? maar wat als ik lek rij?
Gewoon vervangen die lekke tube, anders vervang je de binnenband toch ook
Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 09 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 09 September 2006
Goed, ook ik wil een nieuw setje carbon wielen, maar ik weet het echt niet meer!
Vind de cosmic carbons standaard en niet erg mooi.. weet niet echt wat een leuk alternatief is..
Ik denk overigens wel aan draadbanden, dit omdat ik niet meer koers.
het moet in ieder geval passen bij een Colnago B-stay (zwart wit blauw) met dura ace
Mijn gewicht is overigens 70 KG
iemand tips? Of toch maar tubes? maar wat als ik lek rij?
Gewoon vervangen die lekke tube, anders vervang je de binnenband toch ook
ja maar kan ik zoiets meenemen onderweg? en ze moeten toch gelijmd worden.. hoe wil ik dat dan doen..
Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 09 September 2006
Goed, ook ik wil een nieuw setje carbon wielen, maar ik weet het echt niet meer!
Vind de cosmic carbons standaard en niet erg mooi.. weet niet echt wat een leuk alternatief is..
Ik denk overigens wel aan draadbanden, dit omdat ik niet meer koers.
het moet in ieder geval passen bij een Colnago B-stay (zwart wit blauw) met dura ace
Mijn gewicht is overigens 70 KG
iemand tips? Of toch maar tubes? maar wat als ik lek rij?
Gewoon vervangen die lekke tube, anders vervang je de binnenband toch ook
ja maar kan ik zoiets meenemen onderweg? en ze moeten toch gelijmd worden.. hoe wil ik dat dan doen..
Train ze!
Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 29 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 29 Juli 2006
Ik had wel verwacht dat jullie met uitzonderingen zouden afkomen. Het is echter een feit dat wanneer je te zwaar bent, je veel meer winst kan halen door wat af te vallen dan door met de duurste show-spullen te gaan rijden.
Als ik zo rond mij kijk, dan zie ik een heleboel fietsers die wel de laatste gram overgewicht van hun fiets halen, maar die op hun eigen lichaam wel meerdere kilo's zouden kunnen besparen. Wat is dan het nut van een lichte fiets?
Natuurlijk, ik begrijp ook wel dat een carbon of alu wiel met hoge velg net weer wat mooier oogt dan een gewoon wiel en dat velen koste wat kost speciale wielen willen, ook al hebben ze er meer last mee dan wat anders. Ik vergelijk dit altijd met de sportvelgen en spoilers bij de johnnyauto's.
Is het dan zo verkeerd van mij om te beweren dat je beter eerst zelf wat afvalt vooraleer je begint met al die dure rommel op je fiets ?
Ik begrijp dat ik hiermee bij vele materiaalfreaks een gevoelige snaar raak.
Ge rijd nie mee nen johnyauto omdatie getunded is é ! beetse respect vo tuners.
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 29 Juli 2006
Ik had wel verwacht dat jullie met uitzonderingen zouden afkomen. Het is echter een feit dat wanneer je te zwaar bent, je veel meer winst kan halen door wat af te vallen dan door met de duurste show-spullen te gaan rijden.
Als ik zo rond mij kijk, dan zie ik een heleboel fietsers die wel de laatste gram overgewicht van hun fiets halen, maar die op hun eigen lichaam wel meerdere kilo's zouden kunnen besparen. Wat is dan het nut van een lichte fiets?
Natuurlijk, ik begrijp ook wel dat een carbon of alu wiel met hoge velg net weer wat mooier oogt dan een gewoon wiel en dat velen koste wat kost speciale wielen willen, ook al hebben ze er meer last mee dan wat anders. Ik vergelijk dit altijd met de sportvelgen en spoilers bij de johnnyauto's.
Is het dan zo verkeerd van mij om te beweren dat je beter eerst zelf wat afvalt vooraleer je begint met al die dure rommel op je fiets ?
Ik begrijp dat ik hiermee bij vele materiaalfreaks een gevoelige snaar raak.
Ge rijd nie mee nen johnyauto omdatie getunded is é ! beetse respect vo tuners.
Gr. Ikke<br>
<br>
Love my Pinarello Paris 2005
<br>
Love my Pinarello Paris 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Schiette op 10 September 2006
Ge rijd nie mee nen johnyauto omdatie getunded is é ! beetse respect vo tuners.
In Belgie zie je inderdaad opvallend veel getunede sjonniebakken ja.
Ge rijd nie mee nen johnyauto omdatie getunded is é ! beetse respect vo tuners.
In Belgie zie je inderdaad opvallend veel getunede sjonniebakken ja.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"