Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 mar 2007 05:44

Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 24 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 23 Maart 2007


"van horen zeggen":
Ultremo is vrij ruim, dus loopt makkelijk van kleinere velgen. Verder een topband, licht ook nog eens.


En geeft een grotere kans op een lekke band, 2 maal binnen 200 km. Achterband licht al in de kliko, voorband hangt aan een haakje in de schuur, eventueel voor nood.
 


Hoi,
Dat is het soort pech die je met om het even welke band kan hebben.
Als je al een conclusie mag trekken uit wat er her en der op fora over de Ultremo te lezen valt is het toch over het geheel genomen zeer lovend te noemen.
Persoonlijk hou ik het bij Pariba Criterium en Veloflex Black+Corsa. Dat dan voor de zeldzame keer dat je mij met clinchers zou zien....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 25 mar 2007 10:41

@fdegrove
Jij blijft zweren bij de pariba's he ?
nou sprak ik een oud renner,althans niet meer actief als zodanig,en had het ook alleen maar over de pariba's in combinatie met latex biba's.volgens hem kon er geen band tegen op,zelfs beter als de open corsa's.
dit was ook de mening van andere oud renners.

wat is er zo bijzonder aan die pariba banden en de levens duur ?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 mar 2007 11:11

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 23 Maart 2007


"van horen zeggen":
Ultremo is vrij ruim, dus loopt makkelijk van kleinere velgen. Verder een topband, licht ook nog eens.


Dan ga ik die eens proberen voor mijn Hed Alps die velg is erg krap, dus dat is misschien het ideale huwelijk!
Hoewel er staat loopt makkelijk van kleinere velgen???Neem aan dat het moet zijn in combinatie met ruime velgen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mar 2007 12:49

"loopt er makkelijk VANAF"
Heb nu zelf Pariba Prorevolution achter omliggen (gekregen van de FM), ik vind de grip helemaal niks bij natte weg, ik heb al meerdere keren gedacht dat ik plat stond
Voor mijn trainingswielen zweer ik bij Conti GP (de gewone). Niet het beste bandje qua rolweerstand, wel qua lekbestendigheid en prijs.
Overigens: het nut van latex binnenbanden heb ik niet kunnen ontdekken (heb het geprobeerd, ze liggen thans om mijn Amclassics). Ik voel geen enkel verschil.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 mar 2007 16:58

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 Maart 2007


"loopt er makkelijk VANAF"
Heb nu zelf Pariba Prorevolution achter omliggen (gekregen van de FM), ik vind de grip helemaal niks bij natte weg, ik heb al meerdere keren gedacht dat ik plat stond
Voor mijn trainingswielen zweer ik bij Conti GP (de gewone). Niet het beste bandje qua rolweerstand, wel qua lekbestendigheid en prijs.
Overigens: het nut van latex binnenbanden heb ik niet kunnen ontdekken (heb het geprobeerd, ze liggen thans om mijn Amclassics). Ik voel geen enkel verschil.


Hoi,
Als testpiloot ben je dan ook geen knip voor je kop waard.......
Wees nu eens eerlijk: hoe wil je nu een band beoordelen met twee verschillende banden in je fiets?
Je klaagt alsof het lijkt dat je plat staat met je achterwiel terwijl juist dat wijst op de grotere soepelheid van de wangen van de band wat je dan weer beter comfort verschaft.
Je houdt geen baan op het nat, tja, wat had je gedacht met twee totaal verschillende banden dan?
Latex, merk je geen verschil. Banden loeihard opgepompt misschien?
Welke was het nu? De Pariba Revolution (prima band) of de Provolution (goedkoop, zwaar ding)
Al goed dat het geen F1 is..............
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mar 2007 18:38

Het is de Provolution, "een goedkoop zwaar ding". Het was niet mijn bedoeling te testrijden, ik post alleen mijn bevindingen maar  Ik heb die band nu weer verwisseld met een Conti GP (die Pariba zat er alleen maar op omdat ik toevallig even geen andere band voorhanden had).
Latex trouwens opgepompt met 8 bar, dat lijkt me juiste druk? Ik voel echt geen verschil... (behalve in mijn portomonnee).
Zoals ik al zei: het zijn alleen mijn bevindingen, een ieder staat vrij een andere mening te hebben

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 mar 2007 19:55

Heb ook weleens met latex binnenbanden gereden, en ik merk ook totaal geen verschil met butyl. Het enige voordeel schijnt te zijn dat je de kans op lekrijden weer iets verkleind omdat eventueel ingereden steentjes er niet gelijk doorheen prikken. Iets wat ik niet kan bevestigen. Maar ik denk zelf dat je met een goede buitenband met een hoge doorprikbaarheid (kevlarlaag) beter af bent.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 25 mar 2007 21:00

Continental UltaSport voor training
In de wedstrijd tubes: Vittoria Corsa Evo-CX

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 25 mar 2007 22:42

Ik koers al jaren op Vredestein Fortezza Tricomp. Perfecte band voor droog en nat weer. Vroeger reeds ik op Vittoria Open Corsa CX. Deze banden hadden ook een goede rolweerstand maar sleten nogal hard en in de regen was het geen rijden! Met de Fortezza's rijdt ik eigenlijk nooit lek! Ik ben 78 km en wat betreft het aantal te gebruiken bar's is het afhankelijk van het wegdek en het weer. Bij goed geasvalteerde wegen gebruik ik achter 8 bar en voor 7.5 bar. Bij klinkers gebruik ik achter 7 bar en voor 6.5 bar. In de training pomp ik nooit harder dan 6 bar! Dan wordt je vanzelf sterker! Ook voor de cyclo's zijn het banden waar je op kan vertrouwen! Nooit lek gereden! Je hebt natuurlijk geen zekerheid maar het geeft wel een goed gevoel als je op je banden kan vertrouwen!
Gerardo

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mar 2007 23:04

Gerardo, ik hoop toch echt dat je 78 kg bent en geen 78 km

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 26 mar 2007 00:54

Quoten: Origineel geplaatst door poets op 25 Maart 2007

@fdegroveJij blijft zweren bij de pariba's he ?nou sprak ik een oud renner,althans niet meer actief als zodanig,en had het ook alleen maar over de pariba's in combinatie met latex biba's.volgens hem kon er geen band tegen op,zelfs beter als de open corsa's.dit was ook de mening van andere oud renners.wat is er zo bijzonder aan die pariba banden en de levens duur ?


Hoi,
Vernoedijk waarderen die oud renners het rijgedrag van die banden dat in samengang met latex binnenbanden een goede tube benadert.
Wat de levensduur betreft, hangt een beetje van het type band af, hoe minder ie weegt hoe minder lang ie zal meegaan. Maar ja, je kan onmogelijk alle factoren op de spits drijven in een product het is altijd een kwestie van afwegen wat je belangrijk vindt voor jouw specifieke gebruik.
Ik kan me best voorstellen dat wanneer je nooit met tubes hebt gereden maar altijd met clinchers en butyl binnenbanden, je de hele ervaring maar raar vindt, hoor.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 26 mar 2007 01:11

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 25 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 25 Maart 2007


"loopt er makkelijk VANAF"
Heb nu zelf Pariba Prorevolution achter omliggen (gekregen van de FM), ik vind de grip helemaal niks bij natte weg, ik heb al meerdere keren gedacht dat ik plat stond
Voor mijn trainingswielen zweer ik bij Conti GP (de gewone). Niet het beste bandje qua rolweerstand, wel qua lekbestendigheid en prijs.
Overigens: het nut van latex binnenbanden heb ik niet kunnen ontdekken (heb het geprobeerd, ze liggen thans om mijn Amclassics). Ik voel geen enkel verschil.


Hoi,
Als testpiloot ben je dan ook geen knip voor je kop waard.......
Wees nu eens eerlijk: hoe wil je nu een band beoordelen met twee verschillende banden in je fiets?
Je klaagt alsof het lijkt dat je plat staat met je achterwiel terwijl juist dat wijst op de grotere soepelheid van de wangen van de band wat je dan weer beter comfort verschaft.
Je houdt geen baan op het nat, tja, wat had je gedacht met twee totaal verschillende banden dan?
Latex, merk je geen verschil. Banden loeihard opgepompt misschien?
Welke was het nu? De Pariba Revolution (prima band) of de Provolution (goedkoop, zwaar ding)
Al goed dat het geen F1 is..............
Ciao,


Hoi,
 
Volledig met FdeGrove eens !
 
Kijk je monteerd nu eenmaal géén latex binnenband in een tainigsband dit heeft natuurlijk geen enkele zin.
Beter voor te trainen is  zo'n stuk duikpak of tuinslang of hoe die butyl rotzooi ook wil noemen !
Dit pomp je tot 5 à 6 bar op en dan gaan trainen.
Voor de koers of als het eens sneller moet gaan gebruik je dan niet de Provolution van Pariba, want deze band krijg je met je duim maar amper ingedrukt, maar de Criterium gemonteerd met een latex bibje.
Ook ontheilig je een latex bibje niet in een Conti Grand prix naar mijn mening want die "Geen Prix" rijden voor geen meter !  
Ben je gewend  te rijden met Criterium x latex combinatie moet je de latex maar eens wisselen voor een butyl prul dan praten we nog eens !!
 
Ik heb jaren gereden met Pariba Evolution (de licht gele) in combi met een latex binnenband en ik kan iederen verzekeren dat er geen enkel maar dan ook geen één bandje beter, comfortabeler en sneller loopt als dit duo !!
Ook wat baanvastheid bij nat weer hoegenaamd onklopbaar.
In Tour Magazine ooit als best getest zowel in rolweerstand als in baanvastheid bij regen !
Ook heb ik daar hoegenaamd nooit mee lek gereden, hoe dun deze banden dan ook waren, en ondanks dat er geen enkele vorm van brekerlaag in zit.
Kocht ze wel met de 10 ineens in voor wat bij te rijpen en ik moet eerlijk toegeven dat je er wel 3 paar per seizoen verslijt (mits je voor en achter op tijd wisseld !)
Wat ik er wel bij moet vermelden dat ik meestal alléén train en zodoende goed uit m'n doppen kan kijken  waar ik rij, want als je lek rijdt is het meestal in een groep.
Voor degenen die iets langer met een band willen doen is ipv de Criterium ook de Pariba Revolution aan te raden , prima band in combi met een latex banje !
 
Méér kmtr genot dan een Criterium,  mét iets meer vlees op de billen maar toch in combi met een latex bib een zéér confortabele en snelle relatief veilige band ! 
Ik rijd al geruime tijd met de grijze Revolution's (volgens Fiets rolstoelbanden)en ben daar ook zéér tevreden over en het smoelt met dat grijs best wel goed bij m'n "Litespeed rolstoel" !!
In de banden test van Fiets haalde hij toch  een mooie uitslag .
Ik heb géén andelen in Pariba hoor maar ik vind dat een band welke van oorsprong eentje uit je eigen land is wat meer aandacht verdiend !
 
Doe er je profijt mee,
 
Ciao.
 
 
 

Plaats reactie