Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tot welke prijsklasse behoort je fiets?

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 17 mar 2005 23:02

Quoten: Origineel geplaatst door skaatser op 17 Maart 2005


Ach mensen,  dure fietsen, glimmende colnagos, de rosas en nog meer van dat spul op de weg.
Heb niemand echter nog gehoord over echte klasieke fietsen,
heb net nieuw gekocht:
Wilier Lavaredo, ultegra afgemonteerd. Kijk klasse heeft ook wat en dat hoeft niet duur te zijn.
 

?? Wat is er nou zo klassiek aan een nieuwe wilier lavaredo met de nieuwste ultegragroep. Als je over klassieke fietsen gaat beginnen dan heb je het over klassieke stalen frame's etc. De wilier is gewoon een moderne aluminium racer, zelfs sloping wat dus absoluut niet klassiek is.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 17 mar 2005 23:21

skaatser,  goede keuze die wilier lavaredo.. ik heb er ook een
ook afgemonteerd met shim ultegra/dura-ace. wel ietsje ouder.
Ik vind het trouwens  ook niet echt klassiek, carbon achterkant, oversized alu, tikje sloping.. maargoed mooi is hij wel.....
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

skaatser
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:35

skaatser 18 mar 2005 12:48

Ik ben het met jullie eens, helaas zit er dan van die plastic fantastic shimano japanse rotzooi op, een mooie glimmende slanke ranke en ronde campagnolo record of centaur groep hoort er idd eerder op.
Het heeft trouwens ook wel wat als je in italie ben en een stel van die heefthoofdige itailanen op duitse fietsen zeulen zichzelf de berg op en jij komt er met je WILIER met een vaartje langszij zetten, dat heet nou pas vakantie!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 mar 2005 13:51

Quoten: Origineel geplaatst door skaatser op 17 Maart 2005


.
Heb niemand echter nog gehoord over echte klasieke fietsen,
 
 



Wat bedoel je met echte klassieke fietsen? Mijn fiets ?
Frame: Gazelle AA Special Champion Mondial van Reynolds 531 staal. Verchroomde voorvork en gedeeltelijk verchroomde achtervorken. Gewicht 2800 gr. Groep: Campagnolo Record, 8 speed, Ergopower.Wielen: Mavic Open Pro. Pedalen Shimano made in France by Look!. (sorry, de toenmalige echte Look pedalen waren erg lomp) Stuur: Ritchey, Zadel: TransAm Max Selle Italia. Frame is van rond 1985, de Ergopower groep is van latere datum. Een van de eerste Ergopower groepen. Eerste groep was ook Campa met commandeurs. Spider is die bolle met vrij dikke armen. Het 'bolt ' nog steeds, evenals ik.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 mar 2005 14:02

Oh, de prijs ? Frame was rond de 1600 Holllandse florijnen incl vork. Campa groep weet ik niet precies meer. Ook zoiets denk ik. Wielen : Origineel Mavic Ceramic.  ng.F 370 . Achterwiel stuk gestoten in kuil . Velg recentelijk vervangen door Mavic velg maar geen Ceramic. Was niet voorradig. Jammer, dat ceramic remt heel goed. Totale fiets met nieuwe vervangingen zoals stuur en zadel schat ik rond de 4500 florijnen, ofwel ruim 2000 Euri. Echte waarde nu: Schrootwaarde per kilo. 12x12 cent? 1 euro 44  dus.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 18 mar 2005 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 18 Maart 2005

Oh, de prijs ? Frame was rond de 1600 Holllandse florijnen incl vork. Campa groep weet ik niet precies meer. Ook zoiets denk ik. Wielen : Origineel Mavic Ceramic.  ng.F 370 . Achterwiel stuk gestoten in kuil . Velg recentelijk vervangen door Mavic velg maar geen Ceramic. Was niet voorradig. Jammer, dat ceramic remt heel goed. Totale fiets met nieuwe vervangingen zoals stuur en zadel schat ik rond de 4500 florijnen, ofwel ruim 2000 Euri. Echte waarde nu: Schrootwaarde per kilo. 12x12 cent? 1 euro 44  dus.

Slechte zaak van je FM! Dure fiets gekocht en als je velg kapot is kan je FM je geen Ceramic velg leveren omdat deze niet uit voorraad is! Mijn FM zou deze besteld hebben en mij tijdelijk een ander wiel te leen hebben gegeven!!! Ik zou toch eens gaan denken over een andere FM die in elk geval een goede service kan leveren wanneer er problemen zijn!!! Een velg bestellen is een kwestie van 24 uur bij Mavic.
http://www.belvederericci&#111;ne.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 mar 2005 13:53

Ja, dit vereist enige uitleg. Mijn eigen FM is er een paar jaar geleden mee gestopt. Ik zocht dus naar een andere in de buurt. Deze had op dat moment alleen een non ceramic Mavic velg en omdat ik niet kon wachten heb ik maar OK gezegd. Het wiel is prima gespaakt met ringetjes achter de spaakkoppen, dus dat zit wel goed. Gelukkig is mijn voorwiel wel met ceramic remvlakken en mijn volgende fiets (als die er komt) zal zeker weer ceramic remvlakken hebben als de velg ermee kan worden geleverd tenminste. Ik vrees dat Mavic CPX 33 die niet heeft.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 19 mar 2005 16:20

Wilier monteert al sinds jaren Shimano op haar (prof)fietsen (Mercatone Uno, Vini Caldirola).

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 19 mar 2005 18:08

Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 19 Maart 2005
Wilier monteert al sinds jaren Shimano op haar (prof)fietsen (Mercatone Uno, Vini Caldirola).


nzin. Die laatste reed jaren op DeRosa, afgemonteerd met Campa.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 mar 2005 18:47

En Mercatone Uno kreeg toch faam met de Piraat en zijn Bianchi?

patrick
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 apr 2004 17:04

patrick 19 mar 2005 19:55

ehhh...
goed:Willier - Shimano, Willier - Shimano, Carrera - Shimano
 



Ik geloof dat je derosa idd wel klassiek kunt noemen... alsin: niet zo met de tijd mee... het enige merk dat geen fietsen levert met Shimano!!
>>>Het heeft trouwens ook wel wat als je in italie ben en een stel van die >>heefthoofdige itailanen op duitse fietsen zeulen zichzelf de berg op en jij >>komt er met je WILIER met een vaartje langszij zetten, dat heet nou pas >>vakantie!
Daar heeft bigrosa geen last van hoor HAHAHA!!!!

Plaats reactie