foto van je fiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 29 Oktober 2004
Is voor 1700 Euro feitelijk nog een vrij eenvoudige en zware fiets. Komt vooral door het gewicht van het frame, de voorvork, het crankstel, de wielen en de cassette (307 gr., is dat wel juist?). Zijn die gewichten fabrieksopgaven of zelf gewogen? Over een aantal gewichten heb ik zo mijn twijfels.
En ga je als junior met een triple rijden???
Alle gewichten heb ik zelf gewogen. Als je met de door de fabrikanten opgegeven gewichten rekent zal je veel lager uitkomen, maar ja zo'n feest is het nou eenmaal niet. Ik weet dat het frame niet erg licht is, maar het frame is een bewuste keuze geweest. Het frame is namelijk erg stijf, en ik wilde een stijfe fiets. M'n oude fiets is een stale koga met een athena groep erop, deze fiets trok ik helemaal krom tijdens het sprinten. De geometrie van het frame is ook op wedstrijden gericht, een korte balhoofdbuis, lange bovenbuis, korte wielbasis.
Laat me een gokje doen dat je twijfelt aan het gewicht van de stuurpen.?
Ik heb nu een jaar bij de Nieuwelingen met een triple gereden, 1 iemand heeft 1 keer er iets van gezegd, maar die kon helemaal niet fietsen, dus kan ik me er ook niet druk over maken. Ik fiets ieder jaar wel 1 keer in het hooggebergte. Ik ben gewend om met een heel hoog been tempo te fietsen. Zwaar fietsen kan ik daardoor niet meer goed, als ik in de bergen kom gebruik ik het kleine blad maar wat te graag bij lange klimmen.
Is voor 1700 Euro feitelijk nog een vrij eenvoudige en zware fiets. Komt vooral door het gewicht van het frame, de voorvork, het crankstel, de wielen en de cassette (307 gr., is dat wel juist?). Zijn die gewichten fabrieksopgaven of zelf gewogen? Over een aantal gewichten heb ik zo mijn twijfels.
En ga je als junior met een triple rijden???
Alle gewichten heb ik zelf gewogen. Als je met de door de fabrikanten opgegeven gewichten rekent zal je veel lager uitkomen, maar ja zo'n feest is het nou eenmaal niet. Ik weet dat het frame niet erg licht is, maar het frame is een bewuste keuze geweest. Het frame is namelijk erg stijf, en ik wilde een stijfe fiets. M'n oude fiets is een stale koga met een athena groep erop, deze fiets trok ik helemaal krom tijdens het sprinten. De geometrie van het frame is ook op wedstrijden gericht, een korte balhoofdbuis, lange bovenbuis, korte wielbasis.
Laat me een gokje doen dat je twijfelt aan het gewicht van de stuurpen.?
Ik heb nu een jaar bij de Nieuwelingen met een triple gereden, 1 iemand heeft 1 keer er iets van gezegd, maar die kon helemaal niet fietsen, dus kan ik me er ook niet druk over maken. Ik fiets ieder jaar wel 1 keer in het hooggebergte. Ik ben gewend om met een heel hoog been tempo te fietsen. Zwaar fietsen kan ik daardoor niet meer goed, als ik in de bergen kom gebruik ik het kleine blad maar wat te graag bij lange klimmen.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Oktober 2004
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 29 Oktober 2004
Is voor 1700 Euro feitelijk nog een vrij eenvoudige en zware fiets. Komt vooral door het gewicht van het frame, de voorvork, het crankstel, de wielen en de cassette (307 gr., is dat wel juist?). Zijn die gewichten fabrieksopgaven of zelf gewogen? Over een aantal gewichten heb ik zo mijn twijfels.
En ga je als junior met een triple rijden???
Alle gewichten heb ik zelf gewogen. Als je met de door de fabrikanten opgegeven gewichten rekent zal je veel lager uitkomen, maar ja zo'n feest is het nou eenmaal niet. Ik weet dat het frame niet erg licht is, maar het frame is een bewuste keuze geweest. Het frame is namelijk erg stijf, en ik wilde een stijfe fiets. M'n oude fiets is een stale koga met een athena groep erop, deze fiets trok ik helemaal krom tijdens het sprinten. De geometrie van het frame is ook op wedstrijden gericht, een korte balhoofdbuis, lange bovenbuis, korte wielbasis.
Laat me een gokje doen dat je twijfelt aan het gewicht van de stuurpen.?
Ik heb nu een jaar bij de Nieuwelingen met een triple gereden, 1 iemand heeft 1 keer er iets van gezegd, maar die kon helemaal niet fietsen, dus kan ik me er ook niet druk over maken. Ik fiets ieder jaar wel 1 keer in het hooggebergte. Ik ben gewend om met een heel hoog been tempo te fietsen. Zwaar fietsen kan ik daardoor niet meer goed, als ik in de bergen kom gebruik ik het kleine blad maar wat te graag bij lange klimmen.
Hee AM,
thanks voor je info, heel nuttig en interressant allemaal.
Zou je niet een dual crank-stel erbij nemen voor in de wedstrijden ? Dit is natuurlijk lastig, omdat er een andere voor- en achter-deraileur bijhoort en een andere trapas. Maar gegeven dat je een zo goed mogelijke overbrenging wilt is een smallere trapas toch een optie... Maar dat is natuurlijk aan jou.
Ik zou denk ik kiezen voor een compact crankstel, wat voor jou als junior ook een optie gegeven dat het grootste blad voor niet groter wordt dan 50 ! Maar ja dat is weer mosterd na de maaltijd
bedankt iig,
Sjoerd
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 29 Oktober 2004
Is voor 1700 Euro feitelijk nog een vrij eenvoudige en zware fiets. Komt vooral door het gewicht van het frame, de voorvork, het crankstel, de wielen en de cassette (307 gr., is dat wel juist?). Zijn die gewichten fabrieksopgaven of zelf gewogen? Over een aantal gewichten heb ik zo mijn twijfels.
En ga je als junior met een triple rijden???
Alle gewichten heb ik zelf gewogen. Als je met de door de fabrikanten opgegeven gewichten rekent zal je veel lager uitkomen, maar ja zo'n feest is het nou eenmaal niet. Ik weet dat het frame niet erg licht is, maar het frame is een bewuste keuze geweest. Het frame is namelijk erg stijf, en ik wilde een stijfe fiets. M'n oude fiets is een stale koga met een athena groep erop, deze fiets trok ik helemaal krom tijdens het sprinten. De geometrie van het frame is ook op wedstrijden gericht, een korte balhoofdbuis, lange bovenbuis, korte wielbasis.
Laat me een gokje doen dat je twijfelt aan het gewicht van de stuurpen.?
Ik heb nu een jaar bij de Nieuwelingen met een triple gereden, 1 iemand heeft 1 keer er iets van gezegd, maar die kon helemaal niet fietsen, dus kan ik me er ook niet druk over maken. Ik fiets ieder jaar wel 1 keer in het hooggebergte. Ik ben gewend om met een heel hoog been tempo te fietsen. Zwaar fietsen kan ik daardoor niet meer goed, als ik in de bergen kom gebruik ik het kleine blad maar wat te graag bij lange klimmen.
Hee AM,
thanks voor je info, heel nuttig en interressant allemaal.
Zou je niet een dual crank-stel erbij nemen voor in de wedstrijden ? Dit is natuurlijk lastig, omdat er een andere voor- en achter-deraileur bijhoort en een andere trapas. Maar gegeven dat je een zo goed mogelijke overbrenging wilt is een smallere trapas toch een optie... Maar dat is natuurlijk aan jou.
Ik zou denk ik kiezen voor een compact crankstel, wat voor jou als junior ook een optie gegeven dat het grootste blad voor niet groter wordt dan 50 ! Maar ja dat is weer mosterd na de maaltijd
bedankt iig,
Sjoerd
what you get is what you see
Hier een fototje van mijn trots..
Pinarello Opera EOM 16.5 Dedacciai Staal !!
Record groep met titanium cassette - Record profit pedalen - Chris King balhoofd - Nucleon wielen - Deda 215 stuur - Vitorria Open corsa cx banden
Volgend jaar nog een compact cranckstel van Record en een Flite Carbonnio zadel
Nu nog 7,8 Kg ..dan ca 7,5 Kg
Pinarello Opera EOM 16.5 Dedacciai Staal !!
Record groep met titanium cassette - Record profit pedalen - Chris King balhoofd - Nucleon wielen - Deda 215 stuur - Vitorria Open corsa cx banden
Volgend jaar nog een compact cranckstel van Record en een Flite Carbonnio zadel
Nu nog 7,8 Kg ..dan ca 7,5 Kg
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Het frame en het zadel is er, nu de rest nog...
Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 29 Oktober 2004
Heeejjj, een Taiwanese Italiaan
Leg uit ? Ik begrijp ook wel dat die Bianchi dus uit Taiwan moet komen, maar er zit vast een verhaal achter ...
C
Heeejjj, een Taiwanese Italiaan
Leg uit ? Ik begrijp ook wel dat die Bianchi dus uit Taiwan moet komen, maar er zit vast een verhaal achter ...
C
what you get is what you see
Staan er ineens 2 prachtige fietsen erbij, mijn complimenten. En Mensma, veel opbouw plezier. Desondanks dat het volgen timo een taiwanees is, vind ik het een qua vormgeving zeker een geslaagd frame-set, nu nog kijken wat je er mee gaat doen ....
C
C
what you get is what you see
Quoten: Origineel geplaatst door ChouChou op 29 Oktober 2004
Staan er ineens 2 prachtige fietsen erbij, mijn complimenten. En Mensma, veel opbouw plezier. Desondanks dat het volgen timo een taiwanees is, vind ik het een qua vormgeving zeker een geslaagd frame-set, nu nog kijken wat je er mee gaat doen ....C
Zit over die opbouw maar niet in... (complete Campagnolo Record groep, waarschijnlijk de nieuwe Mavic Cosmic Carbon (eerst maar eens zien of het staat!), Vittoria pro banden, zit nog te twijfelen tussen een Cinelli of Deda carbon stuur en Elite Carbon bidon houders).
Als er mensen andere ideeen hebben... kom maar op, misschien kan ik er wat mee!!
Staan er ineens 2 prachtige fietsen erbij, mijn complimenten. En Mensma, veel opbouw plezier. Desondanks dat het volgen timo een taiwanees is, vind ik het een qua vormgeving zeker een geslaagd frame-set, nu nog kijken wat je er mee gaat doen ....C
Zit over die opbouw maar niet in... (complete Campagnolo Record groep, waarschijnlijk de nieuwe Mavic Cosmic Carbon (eerst maar eens zien of het staat!), Vittoria pro banden, zit nog te twijfelen tussen een Cinelli of Deda carbon stuur en Elite Carbon bidon houders).
Als er mensen andere ideeen hebben... kom maar op, misschien kan ik er wat mee!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 29 Oktober 2004
Zit over die opbouw maar niet in... (complete Campagnolo Record groep, waarschijnlijk de nieuwe Mavic Cosmic Carbon (eerst maar eens zien of het staat!), Vittoria pro banden, zit nog te twijfelen tussen een Cinelli of Deda carbon stuur en Elite Carbon bidon houders).
Als er mensen andere ideeen hebben... kom maar op, misschien kan ik er wat mee!!
Idd, weer 2 bjoeties van fietsjes erbij, mooi spul mannen!
En die opbouw lijkt idd een kat in het bakkie mensma, ik weet alleen niet of de gele Cosmic Carbones mooi zullen zijn met het zwart/celeste frame. Ik denk dat de Campa Eurus, Neutron of natuurlijk Hyperon wielen mooier zullen staan. Dan nemen ze ook niet gelijk alle aandacht van je frame af, die Cosmics zijn zo schreeuwerig.Verder zijn op dit moment de Campa Chorus of Record carbon bidonhouders natuurlijk da bomb op een Campa fiets. Met die Elite (patao?) bidonhouders word je ook een beetje doodgegooid, hoe mooi ze ook zijn.
Keep us updated!
Zit over die opbouw maar niet in... (complete Campagnolo Record groep, waarschijnlijk de nieuwe Mavic Cosmic Carbon (eerst maar eens zien of het staat!), Vittoria pro banden, zit nog te twijfelen tussen een Cinelli of Deda carbon stuur en Elite Carbon bidon houders).
Als er mensen andere ideeen hebben... kom maar op, misschien kan ik er wat mee!!
Idd, weer 2 bjoeties van fietsjes erbij, mooi spul mannen!
En die opbouw lijkt idd een kat in het bakkie mensma, ik weet alleen niet of de gele Cosmic Carbones mooi zullen zijn met het zwart/celeste frame. Ik denk dat de Campa Eurus, Neutron of natuurlijk Hyperon wielen mooier zullen staan. Dan nemen ze ook niet gelijk alle aandacht van je frame af, die Cosmics zijn zo schreeuwerig.Verder zijn op dit moment de Campa Chorus of Record carbon bidonhouders natuurlijk da bomb op een Campa fiets. Met die Elite (patao?) bidonhouders word je ook een beetje doodgegooid, hoe mooi ze ook zijn.
Keep us updated!
he Amclassic fan, erg mooie fiets man!
Ik ben een paar dagen 'off line' geweest en zie hem nou net. Complimenten voor je doordachte samenstelling van onderdelen en eigen montage!!
Je kunt (zoals anderen al zeiden) echt zien dat de fiets doordacht is samengesteld. En ik vind het frame ERG mooi, ziet er zelfs chique uit, zo'n mooie donkere glimmende lak. Spectaculair dat het zo weinig kost. En ik vind het helemaal niet zwaar juist!! Je laat hiermee zien dat je geen 1200 euro hoeft uit te geven aan een frame om er stijf, licht en stijlvol bij te rijden. Hoewel ik liefhebber ben van dure gelikte Italiaanse frames, vind ik dit dus echt een geweldige stunt.
En da's waar, een Veloce crankstel weegt maar een paar grammetjes minder dan centaur. Voor zover ik weet is het grootste verschil dat Centaur kettingbladen gefreest zijn i.p.v. gestanst (dat was in ieder geval een paar jaar geleden zo, misschien is Veloce intussen ook gefreest (?). Je kunt het verschil in ieder geval zien van dichtbij. Gefreesde kettingbladen lopen net wat mooier en zijn iets duurzamer. Niet dat je daarvoor een centaur crankstel hoeft te kopen, maar ik zou versleten kettingbladen vervangen door centaur exemplaren.
(of je kunt ook binnenkort al upgraden naar een centaur buitenblad voor een paar eurotientjes, omdat je bij wedstrijden toch steeds op de grote plaat zit). dat is misschien en tip voor als je nog iets soepeler wilt draaien voor een paar tientjes erbij.
Goede keuze van stuur + stuurpen. Het stuur ziet er misschien in de ogen van sommigen vreemd gevormd uit, maar ik weet uit ervaring dat het ERG fijn vastpakt, m.n. daar schuin onderin de beugel, waar dat 'rechte' stukje zit.Slim om boven de stuurpen ook een spacertje te monteren en de vorkbuis niet meteen boven de stuurpen af te zagen. Je kunt zo je stuur nog ietsjes omhoog zetten ! Heb ik zo ook gedaan
Nog iets over de pedalen, zou je niet liever race-pedalen hebben met een groter platform? Als ik me niet vergis heb je nou ATB-pedalen.
De Record shifters bevatten kogellagers i.p.v. de glijlagers die er bij Chorus inzitten volgens mij (weet iemand of dit klopt?). Dus nog soepeler schakelen.
Zie ik het verkeerd op de foto, of is de centaur achterderailleur niet het laatste model (2004) met het 'knikje' boven aan het voorste plaatje (waar 'centaur' op staat) ??
slim dat je Chorus naven hebt genomen. Die zijn zeer goed afgedicht, nog net wat hoogwaardiger dan de op zich al goed afgedichte Centaur naven.
Verder ben ik heel benieuwd hoe het SLR zadel je bevalt. Ik moet zeggen dat ik zadels altijd iets moeilijks vind. Wat er comfortabel uitziet valt soms tegen en wat er hard uitziet kan soms juist goed zitten. (vorm lijkt dus belangrijker dan dikte)Maar toch, als ik jouw zadel zo zie denk ik toch 'au'.Misschien heb ik de verkeerde indruk en veert het zadel juist wel lekker in. Ben benieuwd naar je mening!!
Ik ben een paar dagen 'off line' geweest en zie hem nou net. Complimenten voor je doordachte samenstelling van onderdelen en eigen montage!!
Je kunt (zoals anderen al zeiden) echt zien dat de fiets doordacht is samengesteld. En ik vind het frame ERG mooi, ziet er zelfs chique uit, zo'n mooie donkere glimmende lak. Spectaculair dat het zo weinig kost. En ik vind het helemaal niet zwaar juist!! Je laat hiermee zien dat je geen 1200 euro hoeft uit te geven aan een frame om er stijf, licht en stijlvol bij te rijden. Hoewel ik liefhebber ben van dure gelikte Italiaanse frames, vind ik dit dus echt een geweldige stunt.
En da's waar, een Veloce crankstel weegt maar een paar grammetjes minder dan centaur. Voor zover ik weet is het grootste verschil dat Centaur kettingbladen gefreest zijn i.p.v. gestanst (dat was in ieder geval een paar jaar geleden zo, misschien is Veloce intussen ook gefreest (?). Je kunt het verschil in ieder geval zien van dichtbij. Gefreesde kettingbladen lopen net wat mooier en zijn iets duurzamer. Niet dat je daarvoor een centaur crankstel hoeft te kopen, maar ik zou versleten kettingbladen vervangen door centaur exemplaren.
(of je kunt ook binnenkort al upgraden naar een centaur buitenblad voor een paar eurotientjes, omdat je bij wedstrijden toch steeds op de grote plaat zit). dat is misschien en tip voor als je nog iets soepeler wilt draaien voor een paar tientjes erbij.
Goede keuze van stuur + stuurpen. Het stuur ziet er misschien in de ogen van sommigen vreemd gevormd uit, maar ik weet uit ervaring dat het ERG fijn vastpakt, m.n. daar schuin onderin de beugel, waar dat 'rechte' stukje zit.Slim om boven de stuurpen ook een spacertje te monteren en de vorkbuis niet meteen boven de stuurpen af te zagen. Je kunt zo je stuur nog ietsjes omhoog zetten ! Heb ik zo ook gedaan
Nog iets over de pedalen, zou je niet liever race-pedalen hebben met een groter platform? Als ik me niet vergis heb je nou ATB-pedalen.
De Record shifters bevatten kogellagers i.p.v. de glijlagers die er bij Chorus inzitten volgens mij (weet iemand of dit klopt?). Dus nog soepeler schakelen.
Zie ik het verkeerd op de foto, of is de centaur achterderailleur niet het laatste model (2004) met het 'knikje' boven aan het voorste plaatje (waar 'centaur' op staat) ??
slim dat je Chorus naven hebt genomen. Die zijn zeer goed afgedicht, nog net wat hoogwaardiger dan de op zich al goed afgedichte Centaur naven.
Verder ben ik heel benieuwd hoe het SLR zadel je bevalt. Ik moet zeggen dat ik zadels altijd iets moeilijks vind. Wat er comfortabel uitziet valt soms tegen en wat er hard uitziet kan soms juist goed zitten. (vorm lijkt dus belangrijker dan dikte)Maar toch, als ik jouw zadel zo zie denk ik toch 'au'.Misschien heb ik de verkeerde indruk en veert het zadel juist wel lekker in. Ben benieuwd naar je mening!!
drieenvijftigelf
Quoten: Origineel geplaatst door ChouChou op 29 Oktober 2004
Leg uit ? Ik begrijp ook wel dat die Bianchi dus uit Taiwan moet komen, maar er zit vast een verhaal achter ...C
Nee hoor, geen verhaal. Het frame komt - zoals de meeste moderne Bianchis - uit Taiwan. Kam hier ooit bij de fietsenmaker achter omdat hij mijn Bianchi herkende als eentje die nog in Italië werd gemaakt. Vraag mij sindsdien af wat "Reparto Corse" in het Taiwanees is