Ik denk dat zijn adres beter geheim kan blijven want als ik de oververhitte agressie in dit forum lees ben ik bang dat sommige forumleden met met hooivorken, fakkels, pek en veren bij hem langs zouden gaansuperrose schreef:Waar woont Thijs eigenlijk?
Ik bedoel, staat dit plan midden in zijn trainingsrondje?
De nederlandse berg
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- superrose
- Forum-lid
- Contact
misschien ontstaat dat gevoel idd snel bij een zwart wit discussie, iedereen is er of voor of tegen dan sta je idd wel lijnrecht tegenover elkaar. Veel mensen zijn wat emotioneel in hun reactie omdat er daadwerkelijk stukjes berg verkocht worden en ook het recht om als eerste erop of af te rijden. Dat hadden ze beter financiering kunnen noemen.
Ik merk veel dat als ik zeg dat ik niet op een berg zit te wachten dat mensen helemaal verbaasd zijn. Dat is gek, denk ik, het is toch niet logisch dat elke fietser om een berg te springen staat?
@timo hahaha dat zou best wel eens kunnen. Sassenheim is het toch?
Ik merk veel dat als ik zeg dat ik niet op een berg zit te wachten dat mensen helemaal verbaasd zijn. Dat is gek, denk ik, het is toch niet logisch dat elke fietser om een berg te springen staat?
@timo hahaha dat zou best wel eens kunnen. Sassenheim is het toch?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
- Contact
Zouden mensen hier ook nog zo sterk voor of tegen zijn als het niet één berg is van 2 km hoog, maar een aantal bergjes (3?) van maximaal 500 meter hoog? Dan zouden de klimaatgevolgen evenals kosten waarschijnlijk sterk teruglopen (je hoeft niet meer al die hoogte op te vullen).
Mooi dat enkele krachttermen tot denken aanzet….., als het weet te voorkomen dat enkele onwetenden hierdoor geld doneren aan “oplichtingpraktijken” dan is dat mooi meegenomen. Ik zal hem heus niets aandoen, doe nog geen vlieg kwaad, tenzij ie van verbale krachttermen hoofdpijn krijgt.vantheman schreef:Grappig, ik heb bij de meeste reacties op dit forum precies de omgekeerde indruk.Het is bijna alsof je verplicht voor de berg moet zijn.
Ik blijf me verbazen over de emotionele, aggressieve reacties en persoonlijke aanvallen als:
"Het is niet meer en minder dan pure oplichting om het onwetende tokkie-volk een NEDERLANDSE berg voor te houden"
"Het is oplichting, zwendel en pure misleiding met Thijsje voorop als meest ongeloofwaardige beroepsoplichter ooit."
Thijs heeft kennelijk ook zijn kwaliteiten, als je zoveel bedrijven met nonsens weet te mobiliseren dan heet dat vandaag de dag een kwaliteit te zijn. Hij schijnt ook heel aardig voro zijn moeder te zijn, maar de media aandacht is hem echt boven de pet gestegen. Dat ie zich opwerpt als de grootste projectontwikkelaar aller tijden voor het grootste bouwproject in de geschiedenis van de mensheid is toch compleet van den zotte. Wat ie doet is de entertainer uithangen, iets wat met (wetenschaps)journalistiek niets te maken heeft. Alhoewel, de mythbusters hebben ook een eredoctoraat gekregen.... zou thijs daar op azen?
En ja, het is nu zwendel en oplichting geworden want ze stellen dat die berg er komt, en vragen van goedwillende gelovigen een financiële bijdrage voor iets wat niet eens gerealiseerd kan worden. Stapelen van 2000 Eiffeltorens is onmogelijk, hoeveel gezond verstand wil je hebben, een reis naar mars is makkelijker (hoewel minstens zo onzinnig). Bovendien kun je zoiets ook niet voor elkaar krijgen zonder de overheid erbij te betrekken, en dus kost het mij ook als belastingplichtige ook geld….. iets waarvan ze stellen dat het niet zal gebeuren. Dat berggelovigen geld doneren voor deze onzinnige massastudie en het initiatief tot een religie verheffen is wat mij betreft okay, moeten ze zelf weten, een tokkie kun je ook niet veranderen. Maar vertel er dan gelijk bij dat die berg er toch niet komt en het hoogstens een leuk krantenartikel of een uurtje entertainment op discovery-channel oplevert. Doe je dat niet, dan ben je wat mij betreft gewoon een yomanda, een charlatan of een oplichter. En dat bedrijven met enige reputatie (zoals Oranjewoud) zich aan dit initiatief binden is voor mij echt verbazingwekkend. Geloofwaardigheid inleveren voor een stukje reclame. Geloof me, bergaanbidders, wonderen creëren bestaat niet en al helemaal niet als ze geboren worden uit naïviteit of sensatiezucht. Begin eens met een probleem, en verzin dan een oplossing in plaats van andersom.
Waar maak ik me druk om? Als je weet hoe enorm slagveld het in de bouw momenteel is, dan is dat zorgwekkend voor heel veel reële banen die reële gezinnen onderhouden. Dat men dan op deze manier “hoopt” op een werkgelegenheidsproject, heeft met “leuk, leerzaam en innovatief” niets meer te maken. Groot voorstander van bundelen van denkkracht en innovatieve ideeën op gebied van duurzaamheid, maar laat deze luchtfietser alsjeblieft uit de media verdwijnen.
Nou, toevallig ben ik geen voor- of tegenstander van die berg. Heb er ook geen mening over. Maar ik vond je opblaaspoppen-beeldspraak juist wel aardig. Vandaar dat ik er gekscherend een vleugje humor en een flardje geschiedenis aan wilde toevoegen. Jammer dat het niet zo overkwam.superrose schreef:Ik ben dan ook niet op de baan te vinden heh.Max 2.0 schreef:En een wielerbaan dan, is dat ook alsof je rondtolt op een opblaaspop? En wat bijvoorbeeld te denken van Flevoland en van al die aangelegde polders elders in Nederland? Zijn dat eveneens allemaal opblaaspoppen waar we vrolijk op rondrijden?superrose schreef:…Mij lijkt het geen leuk idee, ik wil geen berg, ik ben dol op onze polders.
…Ik vind het leuk een vlaklander te zijn en helemaal af te reizen naar de bergen, dat heeft een bepaalde charme.
…Daarbij is het een nep berg, dat is hetzelfde als een opblaaspop.
Ter illustratie dit landkaartje dat een indruk geeft van (Noord) Holland en de Zuiderzee in de VOC-tijd. Duidelijk te zien dat de Zuiderzee een zee was vol zandbanken en dat er goed te bevaren routes naar Texel leidden. Grote delen van Noord-Holland waren nog niet ingepolderd en ook Wieringen was nog een eiland…
Doe mij maar een onvervalste moddercross.
Vond mijn opblaaspoppen beeldspraak wel leuk overigens, maar zelfs dat kunnen de aanhangers van de berg niet hebben.
Het is bijna alsof je verplicht voor de berg moet zijn.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
aha dan begreep ik je inderdaad verkeerd, dank voor de uitleg.
(vond m zelf ook wel gevat die van de opblaaspoppen, hehehe)
Alleen al vanwege die belachelijke borrelpraat reacties van WvdB hoop ik dat die berg een groot succes gaat worden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
och gossie, sorry hoorHerman_N schreef:Alleen al vanwege die belachelijke borrelpraat reacties van WvdB hoop ik dat die berg een groot succes gaat worden.
anders google je even op pig city, vertical farming of green architecture..... voor andere utopische doch een stuk "realistischere" ideeen die ook allemaal vanuit creativiteit ontsproten zijn zonder daarvoor mars/maan-aandelen uit te brengen.
thijs zonneveld mag wat mij betreft in aanmerking komen voor de loden leeuw 2011
Rose, zit al dagen te denken... hoe weet jij dat van die opblaaspoppen? Er zijn mannelijke versies maar die zijn geloof ik nog zeldzamer dan bergen in de Flevopolder.superrose schreef:aha dan begreep ik je inderdaad verkeerd, dank voor de uitleg.
Hahaha, dikke vette +1. En nee, het interesseert mij echt geen ene moer of die berg er wel of niet komt. Ik lees alleen met stijgende verbazing de zure reacties hier en probeer te begrijpen waar die aversie vandaan komt. Als Thijs wil luchtfietsen, dan laat je 'm toch lekker? Volgens mij doet hij er niemand kwaad mee.Herman_N schreef:Alleen al vanwege die belachelijke borrelpraat reacties van WvdB hoop ik dat die berg een groot succes gaat worden.
It is not a lie if you believe it...
- superrose
- Forum-lid
- Contact
hahahaha noem het inlevingsvermogen, een beetje journaliste en stukjesschrijfster heeft dat wel.soloist schreef:Rose, zit al dagen te denken... hoe weet jij dat van die opblaaspoppen? Er zijn mannelijke versies maar die zijn geloof ik nog zeldzamer dan bergen in de Flevopolder.superrose schreef:aha dan begreep ik je inderdaad verkeerd, dank voor de uitleg.