Lijkt me wel hoorcamille schreef:Weet niet helemaal of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen maar ik doe het toch
Gaat prima. Eigenlijk kan je met alle wielen PR rijden. MITS: brede banden. Niet TE zacht want stootlek is bij een kwetsbare velg gelijk een deuk/barst.camille schreef:ik vroeg mij af of de Mavic Ksyrium Elite wielset
Ik heb zeker 25x daar gefietst en allerlei wielen geprobeerd.
Alleen als ik op m'n Neutrons over Carrefour de L'Arbre rij voel ik me toch iets minder op m'n gemak dan met een setje Open Pro's.
Simpel vanwege:
Voor een prof maakt dat niet uit want die steekt z'n wiel in de lucht en krijgt een nieuwbianchisl3 schreef:Met 36 spaaks wielen kun je bij een spaakbreuk nog wel doorrijden
Jij bent wellicht uitgeschakeld en moet je twee jaar wachten voor je weer kan.
Daarnaast wil je met een systeemwiel in je voorwiel geen spaakbreuk. Omdat deze radiaal gespaakt zijn vliegt zo'n spaak direct naar buiten en blokkeert je wiel met de kans op een val.
Een 32/36 gewoon gespaakt wiel heeft daar geen last van. Vele ontdekken pas de spaakbreuk als ze onder de douches vandaan komen.
Als de Elites je goede wielen zijn en je niet teveel geld aan dit project wil uitgeven overweeg dan een setje Khamsins. Kosten 115 Euro en prima voor slechte omstandigheden. Voor 4 Euro meer heb je een versie met extra afgedichte lagers.