Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2012 10 juni

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6635
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 feb 2012 08:53

camille schreef:Weet niet helemaal of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen maar ik doe het toch ;)
Lijkt me wel hoor :mrgreen:
camille schreef:ik vroeg mij af of de Mavic Ksyrium Elite wielset
Gaat prima. Eigenlijk kan je met alle wielen PR rijden. MITS: brede banden. Niet TE zacht want stootlek is bij een kwetsbare velg gelijk een deuk/barst.
Ik heb zeker 25x daar gefietst en allerlei wielen geprobeerd.
Alleen als ik op m'n Neutrons over Carrefour de L'Arbre rij voel ik me toch iets minder op m'n gemak dan met een setje Open Pro's.
Simpel vanwege:
bianchisl3 schreef:Met 36 spaaks wielen kun je bij een spaakbreuk nog wel doorrijden
Voor een prof maakt dat niet uit want die steekt z'n wiel in de lucht en krijgt een nieuw
Jij bent wellicht uitgeschakeld en moet je twee jaar wachten voor je weer kan.

Daarnaast wil je met een systeemwiel in je voorwiel geen spaakbreuk. Omdat deze radiaal gespaakt zijn vliegt zo'n spaak direct naar buiten en blokkeert je wiel met de kans op een val.
Een 32/36 gewoon gespaakt wiel heeft daar geen last van. Vele ontdekken pas de spaakbreuk als ze onder de douches vandaan komen.

Als de Elites je goede wielen zijn en je niet teveel geld aan dit project wil uitgeven overweeg dan een setje Khamsins. Kosten 115 Euro en prima voor slechte omstandigheden. Voor 4 Euro meer heb je een versie met extra afgedichte lagers.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 14 feb 2012 21:07

Ik zou er ook wel mee durven rijden. Als er niets mis is met die wielset moeten ze er gewoon tegen kunnen. Lekker die 25mm's er onder en rijden maar. Moest je 27of 28mm kwijt kunnen zou ik het overigens zeker overwegen!

Als je toch een alternatief overweegt kun je eventueel kijken of je een 2e hands setje kunt overnemen via marktplaats o.i.d. Vaak betaal je voor hanggespaakte wielsets met 32 of 36 spaken erg weinig geld. En dat setje kun je dan gelijk gebruiken met slechte omstandigheden of als je eens een keer iets met je huidige set hebt. Bijvoorbeeld omdat je schade hebt opgelopen door het rijden over die duivelse kasseien..;-)

camille
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:28

camille 14 feb 2012 23:25

Bedankt voor alle adviezen. Denk dat ik het er maar op ga wagen. Volgens mij heb ik met de Khamsins hetzelfde "probleem" als de Ksyriums want zijn ook systeem wielen met minder spaken. Is alleen wat minder kostbaar mochten ze aan flarden gereden worden. Weeg nu 90Kg en rond die tijd waarschijnlijk rond de 86Kg bij een lengte van 193cm. Niet echt licht dus maar denk wel geschikt om over de kaseien te dokkeren.

Stuurmanskunsten zijn volgens mij wel ok en heb geen angst om over kaseien e.d. te rijden. Vind meestal dat veel anderen te voorzichtig rijden maar ben zelf zeker niet roekeloos. Status van mijn beschermengel twijfel ik even over want mijn knieen liggen open en heb sinds vanochtend last van lichte spit. De Ksyriums zijn overigens mijn wielen voor "slechte" omstandigheden of vakantie (elke fietsenmaker in Frankrijk kan Mavics servicen). Rijd anders op Shimano DA WH-7850 C50 CL wielen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6635
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 feb 2012 09:34

De Khamsins zijn wel wat sterker dan de Elites en lekker goedkoop dus beperkte schade als het fout gaat. Maar idd alle nadelen van systeemwielen blijven.
Als de Elite niet je beste wielen zijn zou ik het gewoon doen. Maatje van me heeft er de Helletocht mee gereden. Doe je de laatste 12 stroken van PR wat toch aardig maatgevend is.
Overigens is de technisch ondersteuning in PR erg goed. Ze brengen je (achter op een quad) evt naar de volgende controle en kan je daar je fiets laten maken.

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 15 feb 2012 22:19

Ik zou graag nog een vraag stellen over de PR cyclo van 6 juni 2010.
Volgens het routekaarte werd na 136 km de kasseistrook van Artres aangedaan.
Welke straatnaam heeft die strook precies? Ik vermoed dat het niet de strook is van Artres naar Preseau of van Artres naar Famars, omdat volgens het kaartje na Artres de strook van Querenaing werd aangedaan.
Kan iemand me helpen met de exacte strook van Artres die opgenomen was in de cyclo van 2 jaar geleden in juni 2010? Bedankt!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6635
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 feb 2012 13:18

felipe07 schreef:Kan iemand me helpen met de exacte strook van Artres die opgenomen was in de cyclo van 2 jaar geleden in juni 2010? Bedankt!


Afbeelding
Dat laatste stuk naar Maing van de D59 gaat kasseien omlaag en kom je uit in het dorp. Typisch zo'n plek om te verzamelen :-)

Het is dus gewoon de D59
Eerste stuk (1300m) noemen ze naar Artres en tweede (2600m) naar Querenaing. Dit zijn dus kasseistroken die deel uit maken van de dagelijkse infrastructuur :mrgreen:

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 16 feb 2012 19:45

Dat laatste stuk naar Maing van de D59 gaat kasseien omlaag en kom je uit in het dorp. Typisch zo'n plek om te verzamelen :-)

Het is dus gewoon de D59
Eerste stuk (1300m) noemen ze naar Artres en tweede (2600m) naar Querenaing. Dit zijn dus kasseistroken die deel uit maken van de dagelijkse infrastructuur :mrgreen:[/quote]


Dankjewel!

Nog een laatste vraagje over de 2010 versie (en daarna weer volop de 2012 versie voorbereiden):
De eerste strook van de juni 2010 cyclo na het bos van Wallers was volgens het kaartje van de organisatie de strook van Wallers.
Is het mogelijk dat het hier om de "Rue Pasteur" gaat? Of was het de combinatie van "Rue Victor Hugo en Chemin de Saint Amand a Wallers" of nog iets anders ?

Voor de rest heb ik geen vragen meer over de 2010 cyclo en kunnen we weer volop onze pijlen richten op de 2012 cyclo. De cyclo alvast met het bos van Wallers, de profversie nu waarschijnlijk ook ...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6635
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 feb 2012 20:19

Afbeelding

De strook die je zoekt loopt van de D40 naar de D955.
Eerst Victor Hugo en dan de Chemin de Saint-Amand à Wallers
Volgens mij zit in dat tweede stuk die vervallen brug waar alleen die brughoofden staan. Pont Gibus!

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 16 feb 2012 20:42

Gastheerg schreef:Afbeelding

De strook die je zoekt loopt van de D40 naar de D955.
Eerst Victor Hugo en dan de Chemin de Saint-Amand à Wallers
Volgens mij zit in dat tweede stuk die vervallen brug waar alleen die brughoofden staan. Pont Gibus!
Die moet het inderdaad zijn.

Dankjewel!

Heb jij een speciale Parijs Roubaix wegenkaart of dergelijke? Of komen die beelden van een internet website?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6635
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 feb 2012 20:57

Ik heb wel een aardig dossier op dit onderwerp :-)

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 16 feb 2012 21:10

En nu weer volop over de 2012 cyclo.
Indien ik de komende maanden voldoende tijd vind om te trainen, overweeg ik het volgende:

Met de auto naar Troisvilles (= start eerste kasseistrook). Vanuit Troisvilles per fiets de cyclo rijden tot en met de piste in Roubaix (ongeveer 190 km in plaats van 210 km omdat ik pas zou starten aan de eerste kasseistrook). Daarna per fiets terug richting Troisvilles vanuit Roubaix (kortste route), nogmaals ongeveer 75 km.

Alles samen zou dit ongeveer 265 km betekenen. In plaats van eerst een lange afstand zonder kasseien en daarna enkel kasseien in 2010, zou het in 2012 dan eerst kasseien worden en op het einde dus een volledig stuk zonder kasseien. Daarna met de auto terug naar huis.

Een andere optie is natuurlijk met de auto naar Roubaix. Daarna 75 km met de fiets naar de eerste kasseistrook in Troisvilles en daarna 190 km cyclo tot in Roubaix.

Maar eerst even kijken of ik de tijd vind om voldoende te trainen de komende maanden ...

logo
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 sep 2008 00:46

logo 16 feb 2012 21:10

Gastheerg schreef:Ik heb wel een aardig dossier op dit onderwerp :-)
Lol, understatement van het jaar :D
Do I look like a guy with a plan ??

Plaats reactie