Pagina 14 van 23

Geplaatst: 26 jan 2011 11:05
door HenH
Voor doelgroep zou je ook nog fietser kunnen maken, dan ben je wat concreter bezig. Doelgroep kun je ruim opvatten en in dit verband zegt het te weinig.
Dan krijg je "Genieten van fietskleding die ontworpen is vanuit en door fietser" blueOn bike.

En grote bedrijven hebben daar gewoon een hele marketing afdeling voor, het valt ook niet mee om dat in je uppie te doen.

Geplaatst: 26 jan 2011 11:40
door paul@blueonbike
@danny1407 en Lavsson, top dat jullie je ervaringen hier met ons delen. Ik heb als renner in Portugal met een soortgelijk shirt van Giordana gereden. Carstelli heeft de shirts met Cervelo doorontwikkeld tot een tweede huid, zo lekker zitten ze. Deze shirts zitten strak en heel mooi om een afgetraind lijf. Het deel van mijn doelgroep met een “gezond” bmi zal zich mogelijk iets minder prettig voelen in deze shirts. Omdat ik zeker in het begin niet alles op de markt kan brengen heb ik de keuze gemaakt voor materialen waar de hele doelgroep zich lekker in zal voelen.

@danny1407, kan jij uitleggen wat bij de broek het verschil maakt? Specifiek ben ik benieuwd of de “aero” constructie van de bretels echt verschil maakt.

Geplaatst: 26 jan 2011 11:48
door tomkolkman
Ik heb inderdaad al eerder in de deze discussie de aero broek en het aero shirt aangehaald. Ik heb van beide 2 stuks in de kast liggen. Shirt in maatje M en maatje L, het zit mij echt goed en sluit ook lekker aan op het lichaam.

Ik begrijp wel dat die shirtjes niet iedereen passen omdat ze toch wel aardig strak zitten an als je iets een buikje hebt zul je dat direct zien.

Die zeem uit de broek is inderdaad een heel erg fijne zeem, maar dat had ik ook al eerder aangehaald.

Geplaatst: 26 jan 2011 11:52
door paul@blueonbike
@H&H, leuk dat je zo snel reageert. Waarom ik voor “doelgroep” gekozen heb en niet voor “fietser” is dat lang niet elke fietser onder mijn doelgroep valt. In mijn ogen is het belangrijk om te focussen op een bepaald deel van de markt en naar die specifieke doelgroep te luisteren.
Maar je hebt gelijk dat het woord doelgroep niet concreet is in de USP. Een oplossing zou zijn om een * achter het woord doelgroep te plaatsen en onder de USP een omschrijving van de doelgroep te geven.

Dit is een mooi onderwerp om het in mijn volgde blog update over te hebben, zodat we daar de USP met de andere lezers wellicht nog kunnen aanscherpen.

Geplaatst: 26 jan 2011 14:07
door danny1407
Paul, het is vooral de Progetto X2 zeem die dit tot mijn favo broeken heeft gemaakt.
Volgens mij zijn de bretels niet anders dan bij overige broeken.
Mesh, met de Band aan de achterzijde hoog doorlopend, voor hij in 2 splitst.
Wat vaker is langsgekomen en waar ik ook blij mee ben is het zakje, wat dan weer handig laag zit bij deze broeken.

Daarnaast zit de broek, net zoals je omschreef over de shirts, strak.
Maar dan ook echt overal strak, ook net boven het kruis en in de liezen als je aan het rijden bent.
En dan bedoel ik niet strak als krap, maar echt als gegoten.
Dat vind ik persoonlijk een groot voordeel want het krijgt nergens de kans om te schuren.
Ik draag deze broeken zonder creme of zalf en er is niks aan het handje.
Dat is met andere broeken bij mij weleens anders geweest.
Ondanks dat het strak is, knelt het nergens en ik heb vooralsnog geen enkel "knelrandje" op m'n benen of elders kunnen vinden na het uittrekken.
De stof is ook flink rekbaar en alles is vlak afgewerkt, ook de einden van de pijpen.

Geplaatst: 26 jan 2011 16:09
door deboefvanparma
Vrees dat hier twee zaken doorelkaar gehaald worden.
De USP is wat anders dan de slogan of een pay-off.
Ik zal het anders stellen: wat maakt jouw kleding zo uniek dat ik het zou kopen en niet de kleding van jouw concurrent.

Geplaatst: 26 jan 2011 16:15
door villian
paul@blueOn bike schreef:@de boef van parma, dank voor je reactie, dit houd me scherp. Het unieke zit hem in het concept en de manier van werken. De USP voor de kleding zou ik nu als volgt opschrijven:

“Genieten van fietskleding die ontworpen is vanuit de doelgroep.” blueOn bike

@allen, het is niet makkelijk om in een paar woorden de USP te omschrijven, bij grote bedrijven zijn hier vaak teams een langere periode mee bezig. Graag hoor ik jullie reactie op het bovenstaande.



Ik heb niet alles meegelezen, maar wilde je niet richten op de Nederlandse fietser? De Nederlanders zijn over het algemeen groter dan andere landen. Je doelgroep is de niet professionele renner dus niet volledig afgetraind. Nederlanders kenmerken zich ook als "gierig" (of subtieler: prijsbewust)

Als dit exact de doelgroep is, zou ik dat als USP formuleren, dat je iets ontworpen hebt voor de Nederlandse fietser. Als toelichting op je USP kan je promoten met shirts die qua lengte/breedte geschikt is voor de Nederlander met een Nederlands prijsje.

Wellicht ook iets tegen tegen het typische nederlandse weer (wind en regen).

Ik denk dat je dan vrij uniek bent op de markt, want ik betwijfel of er meer merken puur op 1 land met haar kenmerken gericht zijn (dit weet ik niet zeker, ik fiets nog niet lang genoeg om veel ervaring met merken te hebben)

Geplaatst: 31 jan 2011 17:30
door paul@blueonbike
@de boef van parma en Villian, Dank voor jullie hulp, ik moet zegen dat het een en het ander dicht bij elkaar ligt en ik geen expert ben. De slogan/pay-off gaat zowel over wat zowel de kleding als het bedrijf uniek maken. Het uitgangspunt van het bedrijf is het genieten van de doelgroep.

Uniek aan de kleding is dat die specifiek voor de Nederlandse fietser gemaakt word, dit betekend o.a. dat de kleding een Nederlandse pasvorm en prijsstelling heeft. Dat de hele doelgroep plezier beleeft zegt wat over de kwaliteit, ook een ASOSS rijder moet bijvoorbeeld kunnen genieten van de broek. Uniek aan het bedrijf is dat de doelgroep echt inspraak heeft op de kleding.

Geplaatst: 06 apr 2011 19:26
door paul@blueonbike
Hoi allemaal,

Vorige week hebben we de eerste samples gekregen de foto's heb ik ook op de Facebook pagina (http://www.facebook.com/pages/Bovenkars ... 4671854800) gezet voor de gene die ze nog niet gezien had op het blog.

Na zo veel maanden is het mooi om de kleding in handen te hebben. Natuurlijk zijn er nog punten die aangepast meten worden maar ik ben erg tevreden met deze eerste samples. Ik zou ze jullie graag laten zien om te horen wat jullie er van vinden. Mogelijk zijn er een aantal van jullie die samen wel eens trainen of een rit rijden, misschien kan ik langs komen om de kleding te laten zien en een rondje mee te rijden?

In Italië zijn we met de fabrikant al een hele dag bezig geweest om de kleding aan te passen, aan de hand van die aanpassingen en de tests die we nu doen worden de tweede samples gemaakt.

Het samples proces heeft wel enige vertraging opgelopen maar het belangrijkste is dat de kleding straks top is. De website gaat volgende week live, als je graag een preview wil dan hoor ik dat graag. Kritische blikken zijn altijd welkom.

Groetjes,

Paul

Geplaatst: 06 apr 2011 22:33
door .jeroen.
In zo'n setje zie ik mezelf wel fietsen. Ziet er al goed uit!

Geplaatst: 06 apr 2011 23:47
door rikkert
ehhhh, beetje saai. zwarte kleding is er volop.

Geplaatst: 06 apr 2011 23:50
door stephan68
Details zijn mooi. Maar blijft het helemaal zwart?

Zit te wachten op meer kleding met blauwe accenten tussen al het rood/zwarte geweld.
En met zo'n naam zou dat zo gek nog niet zijn!