Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenners omgang met elkaar

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 14 mar 2011 19:15

Zondag heb ik een paar uur in Zeeland gefietst, en daar vielen mij twee dingen op; heel weinig helmen en niemend die teruggroet.... Heel anders dan op de utrechtse heuvelrug.

Als er iemand in je wiel gaat hangen kun je jezelf afvragen:
Gaat hij zometeen mijn achterwiel aantikken?
Als ik een bocht maakt; schept hij me dan vol onderuit?
Als ik rem, rijdt hij mij dan aan?

Dit zijn zo een twee drie een paar redenen waarom ik het me kan voorstellen dat iemand het niet handig vindt. Zelf boeit het me niet zo.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 15 mar 2011 07:36

Vermeulen schreef:Als er iemand in je wiel gaat hangen kun je jezelf afvragen:
Gaat hij zometeen mijn achterwiel aantikken?
Als ik een bocht maakt; schept hij me dan vol onderuit?
Als ik rem, rijdt hij mij dan aan?


Dan kun je beter midden in je bed gaan liggen om zeker te weten dat je er niet uit valt ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 mar 2011 09:53

ik fiets meer door de week dan in het weekend en door de week wordt er meer gegroet valt me op
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 15 mar 2011 10:05

Soms groet ik soms niet hangt erg van "mijn" moment af. Verder vind ik het niks als andere aan je wiel gaan hangen, ben altijd bang dat er een aanrijding van komt, meestal hou ik dan de benen maar even stil.


"mijn"moment of ik er wel of niet door heen zit.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 15 mar 2011 13:34

Zondag heb ik een paar uur in Zeeland gefietst, en daar vielen mij twee dingen op; iedereen een helm en bijna niemand die niet teruggroet... :)

Van mij mogen mensen in mijn wiel zitten, al doet het wel goed als ze mijn wiel bij tegenwind niet kunnen houden. Want niets is mooier als iemand sterft in jouw wiel... :)

trebor
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 sep 2010 19:48

trebor 15 mar 2011 16:06

Vandaag wel veel gegroet :) door de week is het leuker fietsen dan in het weekend, dan zijn ook veel renners op die weg die niet 'elegant' fietsen ;)

Dat iemand geen helm opdoet als ie wil fietsen dat moet hij zelf weten. Ik groet alleen geen spijkerbroek-renners ;)

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 15 mar 2011 16:17

Ik groet meestal wel op een dubbel fietspad of op een landweg tijdens een trainingkje. Ook haak ik wel eens aan bij een groepje wat je inhaalt.......weinig zin om 10 man op t jutten en ze in te halen terwijl ik maar 2/3 km harder fiets, dan maar ff mee fietsen en wat drinken/eten en evt praatje maken totdat je ergens een andere route kiest.

Wel haat ik die mannen die oude mensen de stuipen op het lijf jagen terwijl die oudjes slecht horen met wind in de oren......of een bel of netjes roepen en niet 'aan de kant' huphup'. Fietspad is van iedereen.

Dames van 20 tot 40 groet ik trouwens altijd!

eudaimonia
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 feb 2010 00:09

eudaimonia 15 mar 2011 16:18

Ben van Groningen naar Utrecht verhuisd; heb wel de indruk dat men in het noorden veel meer groet...

Plaats reactie