Felt
-
- Forum-lid
Slh bikes kan hem misschien bestellen
www.edelrad.de verkoopt ook losse frames van Felt.Stancke schreef:Iemand die een site weet waar ze enkel framesets verkopen van Felt? Zou graag een MY2015 AR5 frameset in handen willen krijgen.
Dit frame namelijk...
Beste Bas en Thomas
toch even reageren; ik, Jan De Wilde van Bike², vraag mij af wie en vooral waarom de info publiceert dat ik felt fietsen aankoop in USA.
Jullie beide heren hebben van mij (omtrent felt fietsen) zeer correcte en snelle info verkregen (Thomas, jij zelfs nog deze week), en dan verbaast het mij dit hier te lezen.
Ik bied Felt aan omdat ik geloof dat Felt een merk is dat een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding heeft, en bovendien gewoon mooi is. Ik ben er bovendien van overtuigd dat ik als shop een meerwaarde kan bieden als ik me beperkt tot één bepaald fietsmerk.
Dat ik geen 'officeel' felt dealer ben, heeft puur te maken met afname. Ik heb als beginnend ondernemer - mijn shop is notabene life gegaan in juni 2014- niet genoeg aangekocht bij de invoerder om de officiele naam 'dealer' te krijgen... Dat ik mijn fietsen bij hen bestel, zou ik heel makkelijk kunnen bewijzen door email verkeer, aankoop facturen en fotos van de fietsen te publiceren. Mijn professionaliteit gebiedt me dat niet te doen.
Thomas, jouw TT fiets was (na dat mij eerst bevestigd werd dat ie voorradig was) niet meer te krijgen. Ik neem absoluut mijn verantwoordelijkheid voor het niet kunnen leveren van jouw fiets: ik had de fiets simplweg niet voorradig mogen zetten in mijn systeem. Alle Felt fietsen staan sindsdien ook op status 'op bestelling' op mijn site. Wel zo fijn dat je alsnog een mooie TT fiets hebt gevonden ! Top!
Ik hoop dat hiermee een misverstand uit de wereld is en zou het ten zeerste waarderen dat posts die mijn geloofwaardigheid schade toebrengen, worden verwijderd of tenminste worden rechtgezet (al besef ik wel dat het grootste misverstand enkel uit de wereld kan worden geholpen door de invoerder zelf, en daar is uiteraard en begrijpelijk het invoerderschap belangrijker dan een klant met een kleine afname)
Het is namelijk zeer gemakkelijk en bijdehand om foute info rond te strooien. Niemand staat er echter bij stil dat ik alle voorbereidingen voor mijn zaak (erkend diploma fietsenmaker, bedrijfsbeheer, dealerships aanvragen, website bouwen van scratch etc) naast mijn voltijdse 50 uren baan heb gedaan en hoe gemakkelijk 1 jaar hard werken blijkbaar kan worden tenietgedaan. Bovendien draait mijn shop niet enkel om Felt...
toch even reageren; ik, Jan De Wilde van Bike², vraag mij af wie en vooral waarom de info publiceert dat ik felt fietsen aankoop in USA.
Jullie beide heren hebben van mij (omtrent felt fietsen) zeer correcte en snelle info verkregen (Thomas, jij zelfs nog deze week), en dan verbaast het mij dit hier te lezen.
Ik bied Felt aan omdat ik geloof dat Felt een merk is dat een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding heeft, en bovendien gewoon mooi is. Ik ben er bovendien van overtuigd dat ik als shop een meerwaarde kan bieden als ik me beperkt tot één bepaald fietsmerk.
Dat ik geen 'officeel' felt dealer ben, heeft puur te maken met afname. Ik heb als beginnend ondernemer - mijn shop is notabene life gegaan in juni 2014- niet genoeg aangekocht bij de invoerder om de officiele naam 'dealer' te krijgen... Dat ik mijn fietsen bij hen bestel, zou ik heel makkelijk kunnen bewijzen door email verkeer, aankoop facturen en fotos van de fietsen te publiceren. Mijn professionaliteit gebiedt me dat niet te doen.
Thomas, jouw TT fiets was (na dat mij eerst bevestigd werd dat ie voorradig was) niet meer te krijgen. Ik neem absoluut mijn verantwoordelijkheid voor het niet kunnen leveren van jouw fiets: ik had de fiets simplweg niet voorradig mogen zetten in mijn systeem. Alle Felt fietsen staan sindsdien ook op status 'op bestelling' op mijn site. Wel zo fijn dat je alsnog een mooie TT fiets hebt gevonden ! Top!
Ik hoop dat hiermee een misverstand uit de wereld is en zou het ten zeerste waarderen dat posts die mijn geloofwaardigheid schade toebrengen, worden verwijderd of tenminste worden rechtgezet (al besef ik wel dat het grootste misverstand enkel uit de wereld kan worden geholpen door de invoerder zelf, en daar is uiteraard en begrijpelijk het invoerderschap belangrijker dan een klant met een kleine afname)
Het is namelijk zeer gemakkelijk en bijdehand om foute info rond te strooien. Niemand staat er echter bij stil dat ik alle voorbereidingen voor mijn zaak (erkend diploma fietsenmaker, bedrijfsbeheer, dealerships aanvragen, website bouwen van scratch etc) naast mijn voltijdse 50 uren baan heb gedaan en hoe gemakkelijk 1 jaar hard werken blijkbaar kan worden tenietgedaan. Bovendien draait mijn shop niet enkel om Felt...
basvv schreef:Het is natuurlijk niet netjes om daar niet eerlijk over te zijn, zeker als je later tegen garantie issues aanloopt is dat niet prettig.Stancke schreef:Hij haalt inderdaad z'n fietsen niet via Van Der Wal... maar de man achter Vie-Velo is Jan De Wilde en hoe hij aan z'n fietsen komt, geen idee... Persoonlijk had ik l een goed gevoel over mijn bestelling en communicatie van de shop uit (ookal is de deal niet doorgegaan).
Ondertussen gisteren m'n eerste TT-ritje (ooit!) achter de rug!
Hele mooie fiets, die B12. Jammer dat die kleurstelling er niet meer is.
Was een ambetante situatie natuurlijk maar uiteindelijk blijf ik wel tevreden van de communicatie etc, wat ik ook paar keer vermeld heb.jandw schreef:Thomas, jouw TT fiets was (na dat mij eerst bevestigd werd dat ie voorradig was) niet meer te krijgen. Ik neem absoluut mijn verantwoordelijkheid voor het niet kunnen leveren van jouw fiets: ik had de fiets simplweg niet voorradig mogen zetten in mijn systeem. Alle Felt fietsen staan sindsdien ook op status 'op bestelling' op mijn site. Wel zo fijn dat je alsnog een mooie TT fiets hebt gevonden ! Top!
Er zouden al veel misverstanden de wereld uit geholpen zijn mocht Van der Wal eens hun website updaten en wat duidelijker communiceren. Misschien ook op je website vermelden dat alle fietsen fabrieksgarantie hebben, staat er niet op dacht ik.
Had je een AR1 op stock staan, dan had ik hem al lang gekocht Weet niet of je kan kijken op IP-adressen maar kom bijna dagelijks op je website, dat zou ik niet doen mocht ik niet tevreden zijn. Ik wacht juist nog op het moment dat ik effectief iets koop (jammer genoeg wil mijn portefeuille niet altijd mee).
Veel ergernissen zouden al verholpen worden mocht Felt zelf wat duidelijker zijn, toch een merk waar redelijk wat misterie rond is
Toch blijf ik tevreden van je service. Heb vroeger zelf nog een webshop gehad en ik weet hoeveel tijd erin kruipt als je alles na je fulltime moet doen (en zeker ook als je niets afweet van sites maken etc.).
EDIT:
Net eens m'n posts nagelezen en heb 1 zinnetje verwijderd, de rest van m'n posts zijn correct beoordeeld mijn inziens
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Felt maakt zeer goede fietsen, maar is een ramp voor beschikbaarheid en communicatie.
Hun juist op maat produceren zonder overstock is misschien juist hun sterkte om economisch onafhankelijk te blijven, maar een beetje meer stock zou toch mogen
Hun juist op maat produceren zonder overstock is misschien juist hun sterkte om economisch onafhankelijk te blijven, maar een beetje meer stock zou toch mogen
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic
Als je goed terugleest heb ik nergens iets geschreven wat niet klopt. Ik heb gemeld dat Van Der Wal mij destijds vertelde geen fietsen aan Vievelo te leveren en dat dit bij mij twijfels opleverde, vooral wat betreft de garantie. Ik heb nooit gezegd dat je de frames uit de USA haalde, ik heb alleen gezegd dat het een optie zou zijn dat de frames van elders dan Van der Wal kwamen en dat vind ik gezien de op dat moment beschikbare informatie niet vreemd.jandw schreef:Beste Bas en Thomas
basvv schreef:Het is natuurlijk niet netjes om daar niet eerlijk over te zijn, zeker als je later tegen garantie issues aanloopt is dat niet prettig.Stancke schreef:Hij haalt inderdaad z'n fietsen niet via Van Der Wal... maar de man achter Vie-Velo is Jan De Wilde en hoe hij aan z'n fietsen komt, geen idee... Persoonlijk had ik l een goed gevoel over mijn bestelling en communicatie van de shop uit (ookal is de deal niet doorgegaan).
Ondertussen gisteren m'n eerste TT-ritje (ooit!) achter de rug!
Hele mooie fiets, die B12. Jammer dat die kleurstelling er niet meer is.
Ik vind de situatie erg vervelend voor je en ik zou je graag het advies geven om met Van der Wal te praten over vermelding op de site/dealerschap. Dat je geen fysieke winkel hebt is (voor mij als klant) absoluut geen probleem. Sterker nog, ik heb mijn AR5 bij Bikester gekocht. Maar als een beginnende zaak, zonder fysieke winkel en recensies/ervaringen op internet, fietsen verkoopt zonder dat de importeur (bij telefonisch contact!) aangeeft fietsen aan je te leveren dan roept dat natuurlijk wel wat argwaan op, zeker aangezien de aanschaf van zo'n fiets flink wat centen kost en mensen dit niet zomaar overmaken.
Nogmaals: ik heb niet de intentie gehad om je zaak zwart te maken. Het enige wat ik wilde doen was de informatie die ik op dat moment had te delen omdat ik vond (en vind) dat andere mensen die op het punt staan een fiets te kopen het recht hebben om dit te weten. Ik hoop dat je snel wat kan regelen met Van Der Wal om je dealerschap rond te krijgen. Je kunt de fietsen blijkbaar tegen een hele scherpe prijs aanbieden en het is je gegund om een hoop fietsen te verkopen.
Laatst gewijzigd door basvv op 28 apr 2015 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is de 2015 AR5 niet meer te verkrijgen, in ieder geval niet in maat 54 en 56. Toen ik mijn AR5 kocht in december heb ik al stad en land moeten afspeuren naar een zaak waar ze nog voorraad hadden, want bij Felt zelf is hij helemaal uitverkocht. Wiggle heeft nog wel voorraad, maar wel 500 euro duurder dan de adviesprijs..Stancke schreef:Iemand die een site weet waar ze enkel framesets verkopen van Felt? Zou graag een MY2015 AR5 frameset in handen willen krijgen.
Dit frame namelijk...
Daarnaast wordt volgens mij de AR5 niet geleverd als losse frameset. De AR1 en AR FRD wel, maar de losse frameset daarvan is bijna net zo duur als een complete AR5.
Ik kom me weer even melden, want na 3,5 maand alleen maar af en toe Tacxen op mijn nieuwe B14-aanwinst (zie paar pagina's terug in dit topic), was het vandaag zo ver: voor het eerst ermee naar buiten. Wat een kick! Ik heb nooit eerder een triathlonfiets gehad, vond het ietsje onwennig qua houding, maar man-o-man, wat wil die fiets graag hard vooruit! Heel erg lekker gereden, en het overzicht in de aero-houding viel me reuze mee. Nou was het gelukkig dankzij de kou niet zo druk op de weg hier, dus ideaal om te wennen. Want dat deed het ook al: op de terugweg nam ik de bochten ook 'liggend' al makkelijker dan heen. Heel erg leuk!
Louise
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Leuk om te horen Louise, niet het gemakkelijkste merk om aan te kopen maar eens je het in je bezit hebt, is het al het gevloek, teleurstelling waard geweest...
Mijn B12 nog niet uitgehaald, TT trainingen moeten nog even wachten maar verlang er toch al naar
Mijn B12 nog niet uitgehaald, TT trainingen moeten nog even wachten maar verlang er toch al naar
Vraagje:
Heb voor mijn AR1 ( ) een direct mount achterrem nodig. Nu kreeg ik volgende merken doorgespeeld:
Tektro => T750R (+-100€)
FSA => Specifieke rem niet gevonden tenzij ik scheel kijk
Shimano => Niet echt nuttig als ik een SRAM group ga steken?
Iemand die wat modelnummers heeft van remmen die wél passen?
Heb voor mijn AR1 ( ) een direct mount achterrem nodig. Nu kreeg ik volgende merken doorgespeeld:
Tektro => T750R (+-100€)
FSA => Specifieke rem niet gevonden tenzij ik scheel kijk
Shimano => Niet echt nuttig als ik een SRAM group ga steken?
Iemand die wat modelnummers heeft van remmen die wél passen?