Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Venge Expert, Pro of S-Workes, wie heeft hem (Ervaringen)?

rendier410
Forum-lid

rendier410 30 apr 2014 11:13

Zeer mooi frame. Ik kan zelf maar geen knopen door hakken. Ik zit te kijken naar een nieuwe fiets nu was ik bij een LBS en zag ik een specialized tarmac staan dus even staan praten en het specialized boek mee gekregen na wat dingen op internet opzoeken en in het boek kwam ook de venge er nog bij. Zijn er kwa rijgedrag nog grote verschillen tussen een venge en tarmac.

En mischien dat iemand hier er antwoord op kan geven op internet kan ik niet veel vinden wat is nog het verschil tussen s-works en een normale specialized?

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 30 apr 2014 11:42

Een Venge is net wat harder en minder comfortabel dan een Tarmac, maar het hangt er ook vanaf welke wielen en banden gebruikt worden. Tarmac is iets meer allround. Als je ook klimt, is de Tarmac imho een logischere keuze hoewel de Venge ook prima te gebruiken is in de bergen.
De Venge heeft een lager balhoofd dus je komt dieper te zitten tenzij je een spacer toren gaat gebruiken, maar op een Venge is dat niet zo fraai imho. De Venge is eigenlijk het mooist met hoge wielen en een niet te grote framemaat. Maat 56 frame is mooi, maar daarboven vind ik de Tarmac mooier.
Kortom; ben je een fietsers die nooit de polder uit komt, of ga je ook naar de bergen?

S-works frames zijn duurder, lichter en exclusiever. Het is de toplijn van Specialized. Zeker niet beter dus als je de meerprijs er niet voor over hebt, moet je het vooral niet doen. Ik kan je de S-work frames wel aanraden want het is wel erg mooi. :mrgreen:
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

rendier410
Forum-lid

rendier410 30 apr 2014 11:56

Haha ja erg mooi vind ik ook maar zo dik is mijn portemonnee net niet. En kwa maat blijf ik steken bij maat 56 alleen de hoge wielen zullen een jaartje moeten wachten. Polder is wel het hoofd gebied waar ik fiets ik vind limburg al bergen hebben dus zal niet snel naar de alpen gaan.

Nu staat me keuze op.

Tarmac
Venge
Pinarello marvel
En canyon ultimate sl
Waarbij mij voorkeur gaat naar support your local bike shop dus de specialized want de prijsen ontlopen elkaar allemaal niet biezonder tussen de 2600 en 3000 euro.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 30 apr 2014 12:05

Een Tarmac Sl4 is een hele goede keuze. Uitstekende fiets! Realiseer je wel dat qua afmontage Specialized in vergelijking met Canyon veel minder scheutig/goed is. Weet je ook dat de Tarmac Sl5 naar verwachting in 2015 te koop is. De Sl4 koopt dan wellicht in september/oktober in de "aanbieding"? Als je nu een fiets nodig hebt dan heb je daar natuurlijk niet zo veel aan :-)
Heb je al gekeken bij Canyon. Prijs-kwalitatief onverslaanbaar en je hebt dan ook hoge wielen. De Aeroad is imho mooier dan de Venge en een prachtfiets. Volgens de testen echt top!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

mike3582
Forum-lid

mike3582 01 mei 2014 09:35

Ik rijd zelf een Venge sinds februari 2014 met de nieuwe Ultegra 11 speed icm met de Roval sl35. Heerlijke fiets. Stuurt strak en rijdt comfortabeler dan ik had verwacht. Zat zelf ook te twijfelen tussen een Canyon Aeroad, BMC (type effe vergeten) en een Specialized Venge. Prijs kwaliteit misschien met kop en schouders erboven uitstekende : Canyon. Maar ik werd op slag verliefd op de Venge. Geen moment spijt. En de Venge blijft ook een bijzondere verschijning, welk type je ook ziet.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 29 jul 2014 20:34

mike3582 schreef:Ik rijd zelf een Venge sinds februari 2014 met de nieuwe Ultegra 11 speed icm met de Roval sl35. Heerlijke fiets. Stuurt strak en rijdt comfortabeler dan ik had verwacht. Zat zelf ook te twijfelen tussen een Canyon Aeroad, BMC (type effe vergeten) en een Specialized Venge. Prijs kwaliteit misschien met kop en schouders erboven uitstekende : Canyon. Maar ik werd op slag verliefd op de Venge. Geen moment spijt. En de Venge blijft ook een bijzondere verschijning, welk type je ook ziet.
Heb je er foto's van? Ben wel benieuwd...

Hier nog een mooi opgebouwde Cavengedish:

Afbeelding

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 29 jul 2014 20:36

Hier alvast twee 2015 kleuren welke op de voorvork na onveranderd zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Ik word er nog niet heel warm van, wordt weer een jaartje wachten...

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 14 sep 2014 14:58

Zo gaat tie wel, kwiek kleurtje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 14 sep 2014 18:54

Mooi een fiets met een kleur!
No pain no gain, no guts no glory!

bertus187
Forum-lid

bertus187 15 sep 2014 09:10

dieseltje schreef:Mooi een fiets met een kleur!
Ja , eens geen begrafenis fiets .(zwart-zwart) :)
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 09 okt 2014 22:48

Hier een gave foto van een Venge met iemand die er ook mooi op zit. Is gemaakt tijdens Skoda prof voor een dag. Iemand van hier?

Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 okt 2014 08:27

Deze positie is toch niet bepaald fraai?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie