Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Ik moet zeggen dat het verschil in hoogte meters in Strava tussen mijn Garmin 500 (die ik voor vertrek laat stabiliseren, en calibreer) en mobilie telefoons echt belachelijk groot is.
Zonet een route gedaan: 50km met 949hm 4 klimmetjes terwijl een vriend van mij practisch dezelfde route heeft gedaan: 58,5Km met 1571hm 3 klimmetjes.
Klopt echt geen ene reet van dus...
Zonet een route gedaan: 50km met 949hm 4 klimmetjes terwijl een vriend van mij practisch dezelfde route heeft gedaan: 58,5Km met 1571hm 3 klimmetjes.
Klopt echt geen ene reet van dus...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die barometer stoppen ze niet voor niets in zo'n Garmin. De hoogte informatie in het GPS signaal is veel minder betrouwbaar dan de informatie van een barometer om de hoogte te bepalen. Daarom gebruiken ze in een vliegtuig bijv de GPS ook niet om de hoogte te bepalen, zou zo vervelend zijn als de meter op eens van 130 m in 1 keer naar de 70 meter schiet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat klopt inderdaad. Die barometers hebben overigens wel een nadeel, als het hard waait kan je in Nederland ook op eens hoogte meters verzamelen. Soms heb ik 400 hoogtemeters op een volledig vlakke ronde. In Golden Cheetah wordt dat er wel weer behoorlijk uitgefilterd, omdat daar het hoogte verschil groter moet zijn voor het mee genomen wordt voor het totaal. Daardoor ben je niet steeds de meetfouten aan het optellen.
Hebben jullie dat ook, dat als je een berichtje krijgt dat iemand een KOM van je heeft afgepakt, je zin krijgt om diegene op z'n bek te slaan?
Laatst gewijzigd door scepticus op 27 jun 2013 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Niet echt... eerder om je eens achter de oren te krabben en je af te vragen: "waarom fiets ik niet harder?"
Je moet het ook in perspectief zien, als een KOM word afgenomen, wordt die dan afgenomen door iemand "identiek" aan je: niveau, leeftijdsgroep, gewichtklasse, etc.of door een (semi) pro die toevallig even lang blaast
Ik kijk enkel naar de mensen die ik volg omdat dat de mensen zijn waar aan ik mij kan meten.
Je moet het ook in perspectief zien, als een KOM word afgenomen, wordt die dan afgenomen door iemand "identiek" aan je: niveau, leeftijdsgroep, gewichtklasse, etc.of door een (semi) pro die toevallig even lang blaast
Ik kijk enkel naar de mensen die ik volg omdat dat de mensen zijn waar aan ik mij kan meten.
scepticus schreef:Hebben jullie dat ook, dat als je een breichtje krijgt dat iemand een KOM van je heeft afgepakt, je zin krijgt om diegene op z'n bek te slaan?
eh nee, klinkt ziek... En dit is ook wel reden om het misschien iets minder serieus te gaan nemen.
Het is gewoon irritant, zeker als het snel gebeurd na het behalen van een KOM, maar het prikkeld je wel weer om nog harder naar boven te fietsen, of niet toe te laten een "vermoeidheids dipje" te pakkenscepticus schreef:Uhm, ik sla niemand echt hoor hoor, en ik dénk het ook maar heel eventjes, maar ben ik daar nou echt de enige in?
Mij interesseert het niet zo. Zeker niet op het Nederlandse vlakke land waar de kracht en richting van de wind een enorm aandeel heeft in het snel afleggen van een strava segment. Als ik wil weten of ik de snelste ben ga ik wel een koersje rijden.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...