Pagina 14 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 00:07
door jsparie
Ik zie een fiets met ultegra 10 spd. Zit de spacer die er bij hoort wel achter de cassette ? Zonder die spacer krijg je de cassette nooit goed vast. En als die er wel zit dan eventueel een andere spacer mits er voldoende ruimte is voor je kleinste kransje.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 09:31
door omer
jsparie schreef:Ik zie een fiets met ultegra 10 spd. Zit de spacer die er bij hoort wel achter de cassette ? Zonder die spacer krijg je de cassette nooit goed vast. En als die er wel zit dan eventueel een andere spacer mits er voldoende ruimte is voor je kleinste kransje.
ja die steekt er achter

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 10:19
door havana
Waarschijnlijk is het een 11-speed body en dan heb je 2 spacers nodig. Een dikkere (krijg je bij de wielen) en een dunnere (krijg je bij de cassette).

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 13:22
door omer
havana schreef:Waarschijnlijk is het een 11-speed body en dan heb je 2 spacers nodig. Een dikkere (krijg je bij de wielen) en een dunnere (krijg je bij de cassette).
Waar kan ik zo een 2 de spacer bestellen?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 13:31
door BonoCross
Wat betreft de speling op de naven, ook ik heb er last van met mijn setje van Farsports met keramische EdHub naven (gekocht via forumlid, +/- 500km oud). De wielen heb ik laatst opnieuw laten spaken door Wheel-Tec maar ook zij hebben de speling niet van de achternaaf kunnen halen. Daarnaast zitten er kleine hoogteslagen in de wielen en het remmen gaat heel ongelijkmatig, omdat er waarschijnlijk iets niet goed is aan de remrand.

Dit is wat Wheel-Tec mij onder meer liet weten over de wielen:
Spaakspanning op het achterwiel is te laag (non-drive staat zeker 200Nm te laag om houdbaar te blijven. De spaakspanning is redelijk gelijkmatig aan de drive side, non drive is ongelijkmatig. Voorwiel staat op een goede en redelijk gelijkmatige spanning (850Nm). Naven lopen niet soepel, zeker niet onder last. Ik zal de vetvullinggraad controleren, maar laat ze wsl verder gewoon zitten. Mijn voorstel is om het achterwiel na te spannen.

Het gaat om dit model (maar dan van 2012 meen ik) http://www.farsports.com/product/detail.php/id-22.html.

Ik zal na deze ervaring niet zo snel meer een setje goedkope carbon wielen uit China (tweedehands of nieuw) kopen...

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 17:09
door xytras
BonoCross schreef:Wat betreft de speling op de naven, ook ik heb er last van met mijn setje van Farsports met keramische EdHub naven (gekocht via forumlid, +/- 500km oud). De wielen heb ik laatst opnieuw laten spaken door Wheel-Tec maar ook zij hebben de speling niet van de achternaaf kunnen halen. Daarnaast zitten er kleine hoogteslagen in de wielen en het remmen gaat heel ongelijkmatig, omdat er waarschijnlijk iets niet goed is aan de remrand.

Dit is wat Wheel-Tec mij onder meer liet weten over de wielen:
Spaakspanning op het achterwiel is te laag (non-drive staat zeker 200Nm te laag om houdbaar te blijven. De spaakspanning is redelijk gelijkmatig aan de drive side, non drive is ongelijkmatig. Voorwiel staat op een goede en redelijk gelijkmatige spanning (850Nm). Naven lopen niet soepel, zeker niet onder last. Ik zal de vetvullinggraad controleren, maar laat ze wsl verder gewoon zitten. Mijn voorstel is om het achterwiel na te spannen.

Het gaat om dit model (maar dan van 2012 meen ik) http://www.farsports.com/product/detail.php/id-22.html.

Ik zal na deze ervaring niet zo snel meer een setje goedkope carbon wielen uit China (tweedehands of nieuw) kopen...
Zijn de wielen van farsports niet een van de, zoniet, duurste chinese wielen?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 19:27
door BonoCross
@ xytras: misschien duurder dan andere Chinese fabrikanten (maar nog steeds niet duur) en voor zo ver ik op dit forum heb gelezen ook één van de betere Chinese wielenmakers. Helaas kan ik dit niet bevestigen..

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 20:30
door omer
De verkoper zegt dat het een 10 speed body is.nu kan ik niet meer volgen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 21:29
door nijkie
omer schreef:De verkoper zegt dat het een 10 speed body is.nu kan ik niet meer volgen.
Toevallig niet een kransje vergeten?
Tel ze effe na.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 sep 2013 22:33
door omer
nijkie schreef:
omer schreef:De verkoper zegt dat het een 10 speed body is.nu kan ik niet meer volgen.
Toevallig niet een kransje vergeten?
Tel ze effe na.
Nee heel zeker weten.Zie link 12/27 cassette
http://www.shimano-benelux.com/media/te ... 703168.pdf

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 18 sep 2013 15:53
door Kiekeboe
oeps, mijn voornemen om ook carbotim wielen te kopen, heeft al een deuk gekregen. Ik heb de pest aan zo een verhalen, speling op naven, cassettes die niet passen, ... gewoon met die wielen teruggaan naar de verkoper, en die Carbotim moet dat maar ter plaatse onmiddellijk oplossen!

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 sep 2013 21:04
door omer
het is opgelost.het was een 11 speed body die er op stak ipv 10 speed.De body heeft hij vervangen naar een 10 speed
De speling op het wiel krijgt hij niet weg,hij zegt dat ik mij daar geen zorgen om moet maken.
Aan de naaf scheelt niks volgens hem,en de spaken staan perfect op spanning.Deze had hij nog eens nagekeken.
Zit een beetje met een dubbel gevoel maar de wielen bollen zeker niet slecht,trekken goed op en zien er best wel mooi uit