Het grote taaltopic
Een goeie (uit ‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ van P. Cornelisse): “Zoals je aan een doof persoon kunt horen hoe de menselijke lach van nature klinkt als hij niet wordt geconditioneerd, zo kun je aan voetballers horen hoe de taal zich zou hebben ontwikkeld indien we er niet zoveel over hadden nagedacht”
Wielrenners daarentegen...
Wielrenners daarentegen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Inderdaad merkwaardig (maar komt wel ergerlijk vaak voor!): zou hetzelfde zijn als zeggen 'tweemaal zo kort' in de betekenis van 'dubbel zo lang'...rodrick schreef:Wat dachten jullie van deze :‘Ribéry grootverdiener, Van Nistelrooij verdient drie keer zo weinig'.
Ribery verdient een miljoen en dat vindt men weinig. En Van Nistelrooy verdient drie keer zo weinig, dus drie maal een miljoen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Zit ik al zo lang op fiets.nl, kom ik nu pas dit topic tegen !
Als bèta tussen de taalpuristen, lekker dan.
Ik moet zeggen (is dat goed NL?) dat mijn voornemen is (voornemens zijn?) om voortaan beter op mijn woorden te letten. Zeg maar, "uiteindelijk indirect wel ja" aldus Rijk de Gooijer.
Heerlijk Koot en Bie. Kom nou eens een pilsje drinken!
Als bèta tussen de taalpuristen, lekker dan.
Ik moet zeggen (is dat goed NL?) dat mijn voornemen is (voornemens zijn?) om voortaan beter op mijn woorden te letten. Zeg maar, "uiteindelijk indirect wel ja" aldus Rijk de Gooijer.
Heerlijk Koot en Bie. Kom nou eens een pilsje drinken!
older Budweiser
Fokschaap is belachelijk construct. Bestaat geen enkele syntactische basis voor. Nee! Dan die tussen-N; daar maakt helemaal niemand zich druk over ; terwijl daar wel een beargumenteerbaar (sorry) verhaal achter zat.