Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 03 apr 2014 12:46

knutmo schreef:
sloeren schreef:Wel typisch Telegraaf: ergens hebben ze wel een punt maar uiteindelijk slaan ze de plank volledig mis. :oops:
Gaat het over dit tekstje?
De Telegraaf schreef:Het gaat niet goed met het imago van de recreatieve wielrenners. En dus kondigt toer- en fietsunie NTFU cursussen aan voor ‘wegkapiteins’, die verantwoordelijk zijn voor het veilig rijden van een heel peloton. Ook gaat de unie fietsbellen uitdelen. Wat vindt u van het charmeoffensief?
Waar slaan ze de plank mis dan?
Dat was inderdaad nogal krapmachtig van me. Ik krijg gewoon verschrikkelijk jeuk van de grootste familie van Wakker Nederland. Hoe dan ook: de suggestie dat wielrenners op te voeden zijn door middel van een cursus is koddig. Je citaat was wat onvolledig, de kop ontbrak ;) .
Ziedaar: een te ver gezocht verband tussen probleem en oplossing = de plank mis slaan.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 03 apr 2014 13:24

Zo op zijn tijd is het weer tijd om een nieuwe groep in de samenleving te bashen(zo heet dat toch ;) )

eerst waren het de indonesiers daarna de molukkers, daarna de zigeuners, daarna Janmaat, daarna de vrouw van Janmaat(die heeft nog maar 1 been), daarna Wim Aantjes, daarna de Dikke Deur en KlukKluk, daarna Meneer Cactus, daarna de Marokkanen, daarna Geert Wilders, daarna alle klokkenluiders, daarna de poes van Hete Hettie van de Wallen en nu zijn de wielrenners aan de beurt.
Zo houden we toch het klootjesvolk bezig.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 apr 2014 15:03

@ codex Ik vond dat argument voor een onafhankelijk Friesland toch wel goed..

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 03 apr 2014 15:21

Gaan we Friezen bashen?

Het is altijd een kleine groep die het verpest voor de grote groep. Bij Friezen net zo :lol: .

Gisteren stonden er nog 2 van die zenuw types voor me voor het stoplicht. Van die lui die hun voorwiel een slinger geven om op een zo hoog mogelijk gemiddelde te komen. De 3e was door rood gereden en stond verderop te wachten :roll:

Stoplicht gaat op groen en of er een granaat in hun r**t explodeert. Tegemoetkomend fietsverkeer wordt luidkeels aan de kant geschreeuwd en als ik, rustig opfietsend met de rest, er aan kom krijg ik de volle laag van de tegemoetkomende fietsers.
Begrijpelijk maar wel balen.
older Budweiser

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 apr 2014 15:35

@ Kilowatt : Nee zeker geen Friezen bashen, je weet hoe het met Bonifacius is afgelopen.. Codex heeft zijn bericht gewijzigd, er stond eerst iets over onafhankelijk Friesland.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 03 apr 2014 18:57

Ja dat klopt Arno :D van dat weghalen.Ik had net een stukje met een grote knipoog getypt.

Ik heb echt waar(even de serieus modus aan)...nog never en nooit van de door jullie genoemde gedragingen meegemaakt.
Zullen dan ook wel voorkomen in dichtbevolkte gebieden en waar ik fiets(midden&zuid west friesland) maak je dat echt niet mee.Zal wel komen omdat je hier wat meer sociale controle hebt en nog mensen die gewoon in zo'n groep zeggen...hey dat doe je niet meer.

Ik heb al veel gehoord op het forum hier....wat me verbaast aan wielrenners...
Maar aan je wiel gaan draaien! is toch wel het idiootigste :shock:
als je stil voor het stoplicht staat.

ach ja de moderne mens is een vreemd schepsel.Een heel klein foutje van de evolutie met
1% verschil van onze naaste soortgenoten, die lekker in een boom hangen cq liggen en verwonderd naar ons gedrag kijken en natuurlijk denken.Blij dat ik aan de goede tak van de ontwikkeling ben gebleven toen 200.000 jaar terug onze wegen zich gingen scheiden ;)
In het woud zijn alleen de sexuele gemiddeldes belangrijk en die onze soort verder brengt in onze strijd om voortbestaan.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 apr 2014 21:19

daniel1975 schreef: Vorig jaar onderweg naar een clubkoers op do-avond zelfs door de toerafdeling van die club zowat de berm in gereden. En niemand van die galbakken heeft het lef om om te draaien en een avondje mee te koersen..... Want ja, dan gaat het harder dan die heilige 30gemiddeld.
Ik neem je uitdaging zo aan hoor, ik kan het alleen niet.:) (dit gezegd hebbende hoop ik overigens niet dat je me ziet als "zo'n galbak).

Ik wil geen asociaal gedrag van wielrenners goedpraten, maar ze zijn zeker niet de enige verkeersdeelnemers die zich asociaal gedragen. Maar zelden hoor ik het wegzetten van "de automobilist" als er weer eens een fietser plat gereden wordt. De verhuftering in het verkeer heeft ben ik bang weinig met de aard van het vervoermiddel te maken, maar alles met de mensen erop/erin.
codex schreef: Ik heb al veel gehoord op het forum hier....wat me verbaast aan wielrenners...
Maar aan je wiel gaan draaien! is toch wel het idiootigste :shock:
als je stil voor het stoplicht staat.
Ik had het nog nooit gezien, voor het eerst hier op het forum gelezen en toen rolde ik onder mijn buro van het lachen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2014 08:55

Kilowatt schreef:
Het is altijd een kleine groep die het verpest voor de grote groep. Bij Friezen net zo :lol: .
Volgens mij is het bij fietsers precies andersom, het zijn de grote groepen die het verpesten voor de kleine groepjes of de individuele fietser.

Bijna iedereen stoort zich aan groepen scholieren, bejaarden en wielrenners omdat de fietspaden nu eenmaal niet zijn ingericht voor grote kuddes met bijbehorend gedrag.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 04 apr 2014 09:17

Toerfietsers hebben zelf niet in de gaten dat ze bij inhalen de neiging hebben om te scherp naar rechts te sturen. De snellere fietsers met meer ervaring weten dat en houden afstand. Het komt regelmatig voor dat juist iemand uit de langzame groep even langs je elleboog tikt

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 04 apr 2014 09:22

Ik heb het hier al vaker betoogd:
Wie echt wil wielrennen moet gaan koersen en geen wielrennertje spelen op de openbare weg.
Met een paar man kop over kop rijden kan nog met ervaren mensen, maar met grotere groepen krijg je meteen gevaarlijke situaties.
Cheap light strong, choose two

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 04 apr 2014 11:10

berichtje van de regionale site:

MORRA - Een racefietser die donderdag op de N361 bij Morra aan het stayeren was, is daarvoor bekeurd.

De fietser reed achter een personenauto met een geopende achterklep om op die manier zijn snelheid te trainen.

Mooi staaltje van hoe "gek" kun je zijn. :?

Overigens wel in Friesland op de provinciale weg tussen Lemmer(Balk) en Workum.

JackieD
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:08

JackieD 04 apr 2014 11:13

Gisteren ook weer een groep aan zien komen jagen..ik kwam uit zuidelijke richting en de wielrenners kwamen links van mij uit de bocht gestoven. Nu wilden ze direct oversteken zodat ze een langzaam bochtje konden omzeilen.

En wie kon er weer uitwijken naar de andere kant van de weg? Juist, ik.

Het was weer zo'n typische groep welke puur reed voor de 30+ gemiddelden of Strava..

Plaats reactie