Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

dc
Forum-lid

dc 24 sep 2012 20:20

boswielrenner schreef:Dat is nu juist het probleem met Gesink, Boom en Mollema. Goede tot zeer goede renners in de junioren tijd, maar als prof net niet goed genoeg. "Net niet" is niks in de topsport. Het gaat om winnen!
En ze winnen NOOIT! Geen truien in rondes, geen overwinningen, NIKS!

*Snik* *snif*

Heerlijk is dat , lekker kankeren zonder te kijken naar de feiten. Ik ga nog ff door!

Geen doorzettingsvermogen! Zoiets als Tyler Hamilton, met een scheur in je bot doorrijden in de TdF, dat kan zo'n WATJE als Gesink gewoon niet. Geen karakter!

*Mmmm*

We winnen ook nooit meer een trui in een grote ronde, zo is het alweer een jaar terug dat we de punten trui wonnen in de Vuelta. EEN JAAR! Het is duidelijk, die Mollema is een enorme loser die gewoon niks kan!

*Ahhhh*

Het is ook zo lang geleden dat je een Nederlander als enige iemand als Contador ziet volgen in een bergetappe waarbij Contador vol respect naar zo'n renner knikt... echt, dat is GVD al een jaar geleden.... Die Kruijswijk, gewoon een verloren geval.

Lekker man, vooral lekker bashen in plaats van te zien dat het veel beter gaat dan de afgelopen twee decennia (!). Vooral nu de beste klassements renners die we in twintig jaar hebben gehad afschrijven, ze zijn ook al dik over hun beste leeftijd heen :lol:

stelvio82
Forum-lid

stelvio82 24 sep 2012 20:22

boswielrenner schreef:Dat is nu juist het probleem met Gesink, Boom en Mollema. Goede tot zeer goede renners in de junioren tijd, maar als prof net niet goed genoeg. "Net niet" is niks in de topsport. Het gaat om winnen! Gesink, Boom en Mollema hebben gisteren alleen gefigureerd in de koers. De Nederlandse ploeg heeft dus matig gepresteerd gisteren! Als je goed bent, dan val je niet en dan zit je op de goede plek in het peloton. Nicky was gisteren slecht en te veel van achteren. Logisch als je niet goed bent. Dat je dan risico's loopt bij valpartijen of gehinderd wordt door valpartijen is evident. Lars Boom werd vijfde. Als je vijfde kunt worden, waarom probeer je dan niet te ontsnappen in de laatste ronde want er zat blijkbaar meer in het vat. Anders wordt je geen vijfde. Mollema hebben we niet gezien in de koers. Gesink heeft niet echt aangevallen en dat wordt eigenlijk wel verwacht. Bondscoach van Vliet heeft zich vannavond ook zeer kritisch geuit in de media over de Rabo renners.
Waarom besteed je in godsnaam nog aandacht hieraan? Ik lees hier nu een tijdje mee, maar het valt me op dat de Rabobank (en haar renners) door sommigen wordt verafgood. O wee als er een beetje kritiek komt. Wat mij betreft had Van Vliet groot gelijk in het Sportjournaal. Een aantal renners mist gewoon hardheid. Het is allemaal veel te lief. Mooi dat Gesink wint in Oman. Ongeveer net zo belangrijk als de ronde van Parrega. :roll: :roll: :roll:

HenH
Forum-lid

HenH 24 sep 2012 20:25

Gelukkig geniet ik van de nietige prestaties van de Nederlanders.
Werkelijk wat een zuurpruimen hier.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 20:28

Heeft niets met zuurpruimen te maken. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat topsport inhoudt en dat het gaat om winnen!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

dc
Forum-lid

dc 24 sep 2012 20:30

Dat er een enorm verschil zit tussen verafgoden en gewoon naar de feiten kijken is je blijkbaar ontgaan ;)

En dat je Gesink gebrek aan hardheid verwijt is hilarisch. Het geheugen van de gemiddelde fan is blijkbaar erg kort.

Ik denk ook niet dat hij een grote ronde gaat winnen, maar hij is nog steeds jong en als een koe als Ryder een haas als de Giro wint wil ik gerust hem die kans geven. Laten we wel zijn, hij is met een enorme afstand de beste ronde renner in 20 jaarTel daarbij op een Mollema, een Kruijswijk en een Kelderman, dan snap ik inderdaad niet waarom er nu zo gejankt wordt.

Laten we gewoon afwachten wat er gebeurd, hun palmares is in ieder geval al veel beter dan we gewent zijn.

dc
Forum-lid

dc 24 sep 2012 20:31

boswielrenner schreef:Heeft niets met zuurpruimen te maken. Volgens mij begrijp je niet helemaal wat topsport inhoudt en dat het gaat om winnen!
Hoi zuurpruim.

Ryder had maar beter in de remmen kunnen knijpen als hij jouw gejank als gospel had genomen.

Dus volgens mij snap jij niet wat topsport inhoudt ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 sep 2012 20:35

boswielrenner schreef:Dat is nu juist het probleem met Gesink, Boom en Mollema. Goede tot zeer goede renners in de junioren tijd, maar als prof net niet goed genoeg. "Net niet" is niks in de topsport. Het gaat om winnen!
Dat is niet het probleem met Gesink, Boom en Mollema, dat is het probleem met alle Nederlandse renners, verdeeld over alle ploegen. Terpstra won Dwars door Vlaanderen, een kleine semi-klassieker, maar zoals ik al in een ander topic stelde: aan Tour en Vuelta deden dit jaar meer Nederlanders mee dan ooit in de afgelopen twee decennia van start gingen, en daarvan was slechts 1 op de 4 een raborenner. Het saldo: nul ritzeges. Nul voor de Nederlanders bij rabo, maar ook nul voor de Nederlanders bij Vacansoleil, Argos-Shimano, Saxobank, Greenedge, Garmin, enz., enz. Dat heeft niets met "verafgoden" van de raboploeg te maken maar alles met de keiharde cijfers. Toch hebben we nu weer een bondscoach die de mentaliteit van de raborenners weer even moet afzeiken, zoals hij dat al twee jaar doet bij "Tour du Jour" aan tafel. Gesink won tweemaal Emilia, Montréal, een etappe in Zwitserland, brak zijn bovenbeen, vocht zich terug naar winst in Californië, maar dat alles wordt hier samengevat met "Mooi dat Gesink wint in Oman. Ongeveer net zo belangrijk als de ronde van Parrega.". Goedkoop.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 24 sep 2012 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 20:40

@DC: Het probleem zit 'm juist in de feiten. Het zal wel komen omdat ik wat ouder ben, of dat jij wat jonger bent, maar in de jaren 80 en 90 wonnen we als Nederlandse renners veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer dan nu en is het Nederlandse succes in een vrije val geraakt in de laatste 10 jaar. Bij de junioren en de beloften doen we het als Nederland wel goed, maar bij de profs gaat het vervolgens mis. Ik denk ook dat het met mentaliteit te maken heeft en met (mentale) hardheid. Om te kunnen winnen, moet je niet bang zijn om te verliezen. Helaas hebben sommige Rabo renners dit nog niet begrepen. Waar baseer je trouwens op dat ik geen verstand heb van wat topsport zou moeten inhouden. Gaat toch echt alleen om de knikkers en winnen.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 24 sep 2012 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 24 sep 2012 20:43

Ja, Van Vliet geeft terechte kritiek op de Rabobank maar volgens mij veegt hij tegelijk alle kritiek van de "Gesink bashers" uit de Tour, Vuelta, OS en WK topic even van tafel.

Van Vliet: "Gesink is een strijder en gaat tot het gaatje.... Gesink vind ik een karakterman waar ik veel respect voor heb"

Ik dacht dat hier altijd te lezen dat hij een volgend watje zonder karakter en zonder doorzettingsvermogen was...
Laatst gewijzigd door fredhhw op 24 sep 2012 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

stelvio82
Forum-lid

stelvio82 24 sep 2012 20:45

timo2.0 schreef: Gesink won tweemaal Emilia, Montréal, een etappe in Zwitserland, brak zijn bovenbeen, vocht zich terug naar winst in Californië, maar dat alles wordt hier samengevat met "Mooi dat Gesink wint in Oman. Ongeveer net zo belangrijk als de ronde van Parrega.". Goedkoop.
Ik zie in dit rijtje geen enkele echt belangrijke koers. Jij wel?

NoChain
Forum-lid

NoChain 24 sep 2012 20:45

ericpeters schreef:En ik maar denken dat de mannen elite per definitie het snelste rijden, blijkbaar zijn zowel beloften als junioren sneller:

http://app.strava.com/rides/22918506#409106850" onclick="window.open(this.href);return false;
Hetzelfde rondje onder een andere naam. Ten Dam plots wel sneller als de beloften ;). Hoe correct is strava he ...
http://app.strava.com/segments/2369420

De profs koersen nu ook eenmaal anders. Alles werd bepaald op de laatste keer Cauberg, dat wist iedereen al van voor de koers. De snelheid heeft constant in het peloton gezeten maar ze hebben niet 1 ronde als gekken moeten rijden om een hopeloze situatie recht te trekken. Moest Gilbert op strava zitten ik denk wel dat hij de toptijd had gehad op de Cauberg ;)

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 20:46

Gesink is geen watje en is zelfs een zeer goede Coureur, maar geen wereldtop en dat zal hij ook niet snel worden, naar de mening van velen onder ons.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie