Natuurlijk weet ik dat ook, maar goed zonder dat wisselfoutje hadden we ook maar 1 medaille gehad op de 10 km. Dan had Bob de Jong immers geen brons geworden en was het podium hetzelfde als de 5 km geweest.daniel1975 schreef:@mark: Die koreaan won door het bekende wisselfoutje van Kramer, niet omdat ie de snelste was (maar goed, winnen = winnen)
Het veldrijden 2012/2013
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het was helemaal niet de bedoeling om de prestaties van de sporters te minimaliseren.daniel1975 schreef:@mark: Die koreaan won door het bekende wisselfoutje van Kramer, niet omdat ie de snelste was (maar goed, winnen = winnen)
@jopie: Heel veel mensen realiseren zich niet hoeveel schaatsers er zijn met een skeeler- of shorttrack achtergrond. Daarbij is skeeleren mondiaal een grote sport en het niveau erg hoog. Je zet door zo'n opmerking toch wel een paar grote sporters in hun hemd.
edit: arno was mij al voor mbt de 10K
Het feit dat er zoveel schaatsers met een skeeler- of shorttrack achtergrond zijn toont mijns inziens aan dat het langebaanschaatsen op zich in weinig landen een traditie heeft.
Mensen als Hedrick en Swings zijn van nature uit skeeleraars.
Het is maar omdat schaatsen olympisch is (en skeeleren niet) dat zij de overstap maakten.
Moest skeeleren olympisch zijn dan had je waarschijnlijk een volledig andere verhouding.
Het voorbeeld van Nys illustreert dit perfect.
Nys is van nature uit een veldrijder maar wilde in zijn leven ook deelnemen aan de Olympische Spelen.
Dan zit er als veldrijder niks anders op dan de overstap te maken naar andere sporten zoals mountainbike.
Volgens mij is er dan ook maar 1 middel om de mondialisering van de sport te bewerkstelligen namelijk de sport olympisch maken.
De opvallende neutrale reservefiets voor het WK Cyclocross:
In preparation for the UCI Cyclocross World Championships, Moots has teamed with neutral support sponsor Shimano to field 10 spare bikes, including five new bikes equipped with Ultegra Di2 and disc brakes. Photo: Wil Matthews
In preparation for the UCI Cyclocross World Championships, Moots has teamed with neutral support sponsor Shimano to field 10 spare bikes, including five new bikes equipped with Ultegra Di2 and disc brakes. Photo: Wil Matthews
Daar zou ik mijn Giant TCX wel voor saboteren...ponsteen schreef:De opvallende neutrale reservefiets voor het WK Cyclocross:
Mocht ik er eentje hebben dan.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Das omgekeerd redeneren. Er zijn meer dan genoeg schaatsers die niet puur ivm de OS de overstap van een andere sport hebben gemaakt.jopie49 schreef:
Volgens mij is er dan ook maar 1 middel om de mondialisering van de sport te bewerkstelligen namelijk de sport olympisch maken.
Less is bore
Mooie kampioenschapwedstrijd gezien aan het zilvermeer afgelopen zondag.
Maar de zaterdagavond ervoor rond een uur of zes was minstens even boeiend.
Daarin was een terugblik te zien, op de belg, van het door Richard Groenendaal gewonnen WK.
Waarin alle hoofdrolspelers nogeens afzonderlijk hun verhaal deden.
Dat leverde een boeiende inkijk in de sport die veldrijden is verklaarde de wedstrijd met alles eromheen zoals het door de deelnemers beleefd was.
Waarin het van tranen druipende podium wel het meest bijzondere plaatje opleverde.
Daarin was een terugblik te zien, op de belg, van het door Richard Groenendaal gewonnen WK.
Dat leverde een boeiende inkijk in de sport die veldrijden is verklaarde de wedstrijd met alles eromheen zoals het door de deelnemers beleefd was.
Waarin het van tranen druipende podium wel het meest bijzondere plaatje opleverde.
Zij is ook tegen
Ik begrijp niet goed waarom het veldrijden steeds met het schaatsen hier vergeleken wordt: behalve dat het een competitiesport is heeft het er niets mee te maken.
Het ontbreekt totaal de belevenis, tragiek, materiaalkeuze, materiaalpech, het spectaculaire afdalen van hellingen, het wringen en wroeten, de wegkeuze ( links of rechts, goed of minder goed opgepompte banden die beslissend voor winst kunnen zijn,rijden of lopen op bepaalde stroken,enz...
Voor mij is het schaatsen meestal 2 mensen die op een piste om het eerst over een lijn proberen te geraken. Eventueel kan het spectaculairste een valpartij zijn of iemand die zich van baan vergist.
Het ontbreekt totaal de belevenis, tragiek, materiaalkeuze, materiaalpech, het spectaculaire afdalen van hellingen, het wringen en wroeten, de wegkeuze ( links of rechts, goed of minder goed opgepompte banden die beslissend voor winst kunnen zijn,rijden of lopen op bepaalde stroken,enz...
Voor mij is het schaatsen meestal 2 mensen die op een piste om het eerst over een lijn proberen te geraken. Eventueel kan het spectaculairste een valpartij zijn of iemand die zich van baan vergist.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Tja als Sven het Rabo shirt niet aan had gehad was hij zeker wereldkampioen geworden.simen schreef:Mooie kampioenschapwedstrijd gezien aan het zilvermeer afgelopen zondag.
Begrijp me niet verkeerd dat Richard het niet verdiend had maar Mario en Sven waren in een samenspel denk ik moeilijk te verslaan.
cornelli racing cycles Uden
Het was inderdaad wel erg moeilijk geworden voor Richard om dan te winnen.neos schreef:Tja als Sven het Rabo shirt niet aan had gehad was hij zeker wereldkampioen geworden.simen schreef:Mooie kampioenschapwedstrijd gezien aan het zilvermeer afgelopen zondag.
Begrijp me niet verkeerd dat Richard het niet verdiend had maar Mario en Sven waren in een samenspel denk ik moeilijk te verslaan.
Maar het hele gebeuren rond de koers was wel een boeiend verhaal.
Om over de zoekgeraakte tas van Vervecken nog maar te zwijgen.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
Inderdaad, ook wel eens leuk. Lars v/d Haar kwam trouwens nog dichtbij in de laatste meters.rhino7 schreef:Was wel weer een leuke wereldbekerwedstrijd met toch wel een verrassend podium zo zonder Belgen.