Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 18 jun 2013 23:38

Heb hem net geüpdatet en alles werkt gewoon.. Vandaag een rit van 200+ gereden en veel door dorpjes gekomen in Nederland en België, daar begint de ellende.. Een drama met de afslagbegeleiding!! Waarom slagen ze er bij Garmin nog steeds niet in om deze bug te verhelpen! Ik wil de afslagbegeleiding gewoon niet gebruiken en gewoon de course lijn volgen. Ik krijg er onderhand een puntkop van! Dit is nu al update nr 5 of 6, ik ben de tel kwijt geraakt onderhand... :?
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

ruudbosch
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:26

ruudbosch 19 jun 2013 08:27

Toontje,

Je bedoelt dat je een (zelf) getekende course als lijn op je map ziet zonder dat je hierbij afslagbegeleiding hebt?
Wat je dan moet doen is in je edge hoofdscherm op het mapje klikken ----> koersen ----> de betreffende koers selecteren. Ga hierin naar instellingen (helemaal onderaan) ---> kaartweergave------> altijd weergeven op "aan" zetten. Bij kleur kun je vervolgens kiezen welke kleur het lijntje van de koers op je map krijgt.
Hierna ga je 2x terug, ipv dat je nu op rijden klikt en een route gaat rijden met afslagbegeleiding druk je nogmaals 2 keer terug en kruisje om in het hoofdscherm te komen. Druk nu op je kaart en je ziet de koers als lijn ingetekend. Wanneer je wilt starten met rijden druk je op de "fysieke" startknop.

Hopelijk is deze uitleg een beetje duidelijk voor je anders hoor ik het wel.
Succes!

bramdr
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 okt 2011 09:09

bramdr 19 jun 2013 13:59

Ik heb het net geprobeerd en het is gelukt. Straks de route eens rijden, zal al een stuk aangenamer zijn!

ruudbosch
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:26

ruudbosch 19 jun 2013 14:16

bramdr schreef: Ik heb het net geprobeerd en het is gelukt. Straks de route eens rijden, zal al een stuk aangenamer zijn!
Mooi zo. Veel plezier straks!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 jun 2013 00:45

Ik las nog een andere workaround voor het koers probleem op het Garmin Forum.
1. Disable GPS
2. Load and start the course
3. Enable GPS
Ik heb het zelf nog niet getest.


Heeft iemand al firmware 2.6 geprobeerd want deze zou iets fixen met betrekking tot course navigation. Ik ga volgende week naar Italië en wil eigenlijk niet het risico lopen dat hij het dadelijk niet meer doet.
-Made improvements to protect against ANT+ sensor dropouts.
-Improved course navigation without routable maps.
-Improved Back to Start.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 23 jun 2013 00:10

Ik kan bevestigen dat de workaround voor het "koers rijden"probleem werkt. Blijkbaar werkt dit ook met routeerbare kaarten. De 810 Schakelt dus normaal gesproken automatisch TBT directions aan zodra je een koers start (ook al staat dat uit in je Activiteten profiel) maar kan dit niet doen als de GPS uit geschakeld is. Je kunt dus wel de GPS inschakelen nadat een koers gestart is en dan kun je ouderwets je kruimelspoor volgen.
Afbeelding

naish77
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2013 23:01

naish77 23 jun 2013 16:58

Heb zojuist de eerste keer gefietst met mijn nieuwe Garmin edge 810. Nu was ik van plan om de rit op Garmin connect te uploaden Dit is ook gelukt alleen heb ik hier alle data in mijlen, ipv km per uur Ik zie nergens een mogelijkheid om dit te veranderen. Weet iemand dit toevallig.

Heb een rit gemaakt door een adres in te geven en de route te volgen, nu kwam ik daar aan en heb even wat gegeten, gedronken en ben weer naar huis gereden, alleen werd dit als twee ritten gezien ipv een tocht. Eens kijken of ik die aan elkaar kan koppelen zodat het toch een lange tocht is geworden ipv twee kleinere.

Verder ben ik wel tevreden maar het is gewoon een hoop uitproberen en testen..

wijnse
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:36
Locatie: Gent

wijnse 23 jun 2013 18:28

@naisch77:Bovenaan rechts staat een gele driehoek daar klik je op en de cijfers worden metrisch!

naish77
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2013 23:01

naish77 23 jun 2013 19:51

wijnse schreef:@naisch77:Bovenaan rechts staat een gele driehoek daar klik je op en de cijfers worden metrisch!

Bedankt voor jou reaktie, maar ik heb rechts boven alleen de button uploaden, en mijn login naam plus een envelop. Verder kom ik niets tegen wat er op lijkt.

naish77
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2013 23:01

naish77 23 jun 2013 19:53

Gelukt, kwestie van op de login naam klikken en dan komen er nog een paar instellingen die je kunt veranderen. Thanks

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 25 jun 2013 19:12

Waarom wil iedereen eigenlijk zonder afslagbegeleiding fietsen. Heb het een paar keer gedaan en dat ging op zich OK.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 25 jun 2013 19:26

ld001 schreef:Waarom wil iedereen eigenlijk zonder afslagbegeleiding fietsen. Heb het een paar keer gedaan en dat ging op zich OK.
Omdat dat je heel vaak ergens naar toe stuurt waar je niet wilt zijn omdat de kaart niet bekend is met het fietspad waar je overheen wil rijden.
En omdat het constant de andere schermen met de info die je nodig hebt uitschakeld.
Maar als belangrijkste omdat virtual partner en heel veel andere info dan niet fatsoenlijk werkt.
Afbeelding

Plaats reactie