Oja, dat ook nog natuurlijk.daniel1975 schreef: Iets met spacertoren.....
Koga of Cannondale; lastige keuze.
Hallo Bert, supermooie fiets.RelicBert schreef:Tada!!!
Even snel eerste foto van een trotse Bertje.
Dickhoff in Oosterwolde is ook mijn vaste winkel, vorig jaar een Cannondale Supersix gekocht.
Service altijd super daar! Veel veilige en mooie kilometers, waarschijnlijk ergens in omgeving rondom Zwolle?
Groet, Jaeger.
Plaatje, Bert!
En nu gaan met dat ding!
P.S.: als je gaat sleutelen aan zadelstand, stuurstand en spacers doe je dat dan wel met een momentsleutel a.j.b.?
@trappe: het grootste verschil met jou fiets is dat die uit een andere mal komt; immers vanaf 2012 hebben ze een ronde zadelpen. Die geovaliseerde zadelpennen wilden nog wel eens wat zakken.
En nu gaan met dat ding!
P.S.: als je gaat sleutelen aan zadelstand, stuurstand en spacers doe je dat dan wel met een momentsleutel a.j.b.?
@trappe: het grootste verschil met jou fiets is dat die uit een andere mal komt; immers vanaf 2012 hebben ze een ronde zadelpen. Die geovaliseerde zadelpennen wilden nog wel eens wat zakken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die ovale pennen zijn een ramp. De constructie van de kop is erg slecht (moelijk af te stellen zadel) en je kunt niet even een andere (mooiere/lichtere) zadelpen monteren.
Less is bore
Uiteraard heb ik inmiddels de nodige ervaring met mijn zadelpen. Ergens anders had ik al geschreven dat naar mijn idee een fout ontwerp is. Het afstellen is, in tegenstelling tot wat iedereen beweerd, echter heel makkelijk. Zakken doet hij hier nooit. Maar de constructie van zowel de pen-klem als de zadel-klem zijn sowieso klote. Even een Selle Italia zadel met ovalen frame er op gaat b.v. niet.daniel1975 schreef:Die ovale pennen zijn een ramp. De constructie van de kop is erg slecht (moelijk af te stellen zadel) en je kunt niet even een andere (mooiere/lichtere) zadelpen monteren.
Het 2012 model heeft wel een universele kop er op en is (voor het grootste deel) ook rond.
Maar gelukkig heeft Bert een 2013
Trappe doe je met je benen.
Dank je Jac!Jac Bulls schreef:Bert , veel veilige kilometers, met je nieuwe C,dale Synapse.
De volgende foto zal ik hiermee rekening houden, was en ben gewoon nog erg enthousiast.jorrit10 schreef:Zal het voor je ontrafelen ;RelicBert schreef: Helaas heb ik die ongeschreven regel nergens kunnen lezen . . .
- Foto maken van de fiets aan de aandrijfzijde
- Ketting voor op het buitenblad en achter op het kleinste kransje
- Crankarm in horizontale stand
- Geen bidons, zadeltasjes, fietspompen, kilometertellers of fietsbellen op de fiets
en zal vast nog wel het een en ander vergeten zijn.
Tja, die toren. Voorlopig zit ie er nog even. Kan de boel wel afzagen maar niet meer bij zagen. Denk nog steeds dat stuur iets lager moet. Die spacers kunnen toch ook boven de stuurpen in plaats van er onder? Afzagen is gelijk zo definitief . . .daniel1975 schreef:Iets met spacertoren.....
Dank je.Stoffa schreef:Werkelijk prachtige fiets Bert!
Dank je. Het is omgeving Apeldoorn.Jaeger schreef:Hallo Bert, supermooie fiets.
Dickhoff in Oosterwolde is ook mijn vaste winkel, vorig jaar een Cannondale Supersix gekocht.
Service altijd super daar! Veel veilige en mooie kilometers, waarschijnlijk ergens in omgeving rondom Zwolle?
Groet, Jaeger.
Ja, ik heb begrepen dat ik die moet gaan aanschaffen. Goede tips? Liefst niet te duur, euro’s raken een beetje op . . .loos schreef:Plaatje, Bert!
En nu gaan met dat ding!
Geen ervaring mee. Klinkt echter logisch.daniel1975 schreef:Die ovale pennen zijn een ramp. De constructie van de kop is erg slecht (moelijk af te stellen zadel) en je kunt niet even een andere (mooiere/lichtere) zadelpen monteren.
Dat gaat ook niet gebeuren, niet voor een foto.Trappe schreef: Je kan toch moeilijk je spacers er af gaan halen alleen voor een foto.
Tja, die toren. Voorlopig zit ie er nog even. Kan de boel wel afzagen maar niet meer bij zagen. Denk nog steeds dat stuur iets lager moet. Die spacers kunnen toch ook boven de stuurpen in plaats van er onder? Afzagen is gelijk zo definitief . . .daniel1975 schreef:Iets met spacertoren.....
Bert spacers gewoon er boven zetten , ik heb er 15 mm onder dan pen en dan 15 mm er boven.
Last van een zakkende zadelpen heb ik ook niet , gewoon carbonpasta en op 5,5 nm vast.
nooit probleem mee gehad .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Jac,Jac Bulls schreef:Bert spacers gewoon er boven zetten , ik heb er 15 mm onder dan pen en dan 15 mm er boven.daniel1975 schreef:Iets met spacertoren.....
Dat is ook mijn idee, maar ik wil zo graag eerst eens een flinke tocht maken om het gevoel te krijgen. Alleen die wind en regen op dit moment . . . .
- daniel1975
- Forum-lid HC
Idd, gewoon spacers er boven zetten. Kun je rustig uitzoeken wat fijn is.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Groot gelijk.daniel1975 schreef:Idd, gewoon spacers er boven zetten. Kun je rustig uitzoeken wat fijn is.
Spacers of niet hangt toch volledig af van wat Bert zelf aankan?
Hij heeft nu al een frame met een relatief lange balhoofdbuis maar als dat nog te weinig is kan je niet anders meer dan spacers gebruiken.
Dat is een van de redenen waarom hij geen 6 aangeschaft heeft, dacht ik toch.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend