Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)
Wat ik eigenlijk ook niet snap is dat Rabobank nog wel steeds investeert in het vrouwenwielrennen... En zelfs daar is Giant nog de fietsensponsor ook. Dat er geen herenteam meer is, is dat toch een geldkwestie of was er gewoon teveel smet op het heren Rabo Team. Kan of of wil Rabo niets meer met het herenwielrennen te maken hebben, of zou die mogelijkheid alsnog weer kunnen bestaan.
Pauline Ferrand-Prevot en Marianne Vos hebben overigens ook erg veel gewonnen.
Het liefst zie ik gewoon overigens fietsenmerk teams als BMC, Giant(-Shimano), Cannondale... Helaas verdwijnt Cannondale als team ook en wordt het een leverancier van fietsen. Maar ik zie Belkin zeker geen Bianchi Pro Cycling Team worden, daarvan is Bianchi niet groot genoeg...
Pauline Ferrand-Prevot en Marianne Vos hebben overigens ook erg veel gewonnen.
Het liefst zie ik gewoon overigens fietsenmerk teams als BMC, Giant(-Shimano), Cannondale... Helaas verdwijnt Cannondale als team ook en wordt het een leverancier van fietsen. Maar ik zie Belkin zeker geen Bianchi Pro Cycling Team worden, daarvan is Bianchi niet groot genoeg...
Die Rabo vrouwen zijn super voor het imago natuurlijk. Hoe mooi is het om te vertellen dat je veel geld stopt in het gelijk trekken van de vrouwen met de mannen. Daar zijn geen grote dopingschandalen naar buiten gekomen (en ja ze worden ook veel getest) dus vrij van smet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bos heeft denk ik de meeste overwinningen op zijn naam bij Belkin.....Gerboon schreef:Wat ik niet snap is dat er nergens iets van een visie terug te vinden is. Waar willen ze staan over 2 jaar bijv. Voor mij persoonlijk zie ik liever Kelderman en Bauke als kopmannen en mannen als Boom/Vanmarcke in het voorjaar. Hofland voor wat sprints in de tussenperiode of wat etappe zeges in rondes bij moeilijke finishes.
Mannen zoals Bos, die naar mijn mening niks toevoegen (behalve wat 8ste plaatsen en een uitschieter naar 5), zie ik liever verdwijnen zodat ze zich kunnen focussen op hun sterke punten.
(In 5e rangs koersen)
Less is bore
Klopt. Hij heeft er dit jaar 6, waarvan:
4 in de ronde van Langkawi (2.HC waarbij alleen Belkin een echte WT-sprinter had)
1 in de ronde van Zeeland Seaports (1.1 met alleen Giant-Shimano als WT-tegenstander met maar 6 vd 8 renners en Sinkeldam als sprinter)
1 eindwinnaar Worlds Ports Classics (2.1 waarbij hij 2de en 3de word en het klassement wint omdat Greipel daar bijna die geparkeerde auto een kusje gaf door een kwak)
Zo heeft hij dus 6 zeges die ik alle 6 moest opzoeken. Terwijl ik bijvoorbeeld wel onthouden had dat Hofland in Kuurne-Brussel-Kuurne 2de werd in een sprint achter Boonen en hij pakte de 2de rit in Parijs-Nice waar hij Degenkolb, Bouhannie en Kristoff er dik oplegde.
4 in de ronde van Langkawi (2.HC waarbij alleen Belkin een echte WT-sprinter had)
1 in de ronde van Zeeland Seaports (1.1 met alleen Giant-Shimano als WT-tegenstander met maar 6 vd 8 renners en Sinkeldam als sprinter)
1 eindwinnaar Worlds Ports Classics (2.1 waarbij hij 2de en 3de word en het klassement wint omdat Greipel daar bijna die geparkeerde auto een kusje gaf door een kwak)
Zo heeft hij dus 6 zeges die ik alle 6 moest opzoeken. Terwijl ik bijvoorbeeld wel onthouden had dat Hofland in Kuurne-Brussel-Kuurne 2de werd in een sprint achter Boonen en hij pakte de 2de rit in Parijs-Nice waar hij Degenkolb, Bouhannie en Kristoff er dik oplegde.
Tsja, vorig jaar klopte hij de heren Greipel (2e), Cavendish (3e) en Kittel (4e) in de eerste rit van de Ster ZLM Toer, versloeg hij de heer Bouhanni in de eerste rit van het Criterium International, gaf hij de heer Kristoff (2e) het nakijken in de derde rit van de Glava Tour en zag de heer Nizzolo (2e) alleen zijn achterwiel in de tweede rit van de Ronde van de Algarve.
Een jaar eerder verloeg hij Greipel (2e), Boonen (3e) en Kristoff (42) in de World Pors Classic en Degenkolb (2e) en Haussler (3e) in de Eneco Toer.
Hofand doet dat één keer in Paris-Nice (Degenkolb 2e en Bouhanni 3e) en wordt een keer tweede achter Boonen en hup, tromgeroffel hier in het forum, Bos doet het meerdere malen en het is domweg alweer vergeten. Opportunisme ten top, zo kennen we de Nederlandse "wielerfans" weer. Ik mag hopen voor Hofland dat hij volgend jaar ook presteert anders schrijven de azijnzeikers hem alweer af.
Een jaar eerder verloeg hij Greipel (2e), Boonen (3e) en Kristoff (42) in de World Pors Classic en Degenkolb (2e) en Haussler (3e) in de Eneco Toer.
Hofand doet dat één keer in Paris-Nice (Degenkolb 2e en Bouhanni 3e) en wordt een keer tweede achter Boonen en hup, tromgeroffel hier in het forum, Bos doet het meerdere malen en het is domweg alweer vergeten. Opportunisme ten top, zo kennen we de Nederlandse "wielerfans" weer. Ik mag hopen voor Hofland dat hij volgend jaar ook presteert anders schrijven de azijnzeikers hem alweer af.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ja ja. Alleen worden ze veel minder getest... en hebben de heren al bewezen dat testen passeren nou niet bepaald garantie is voor goed gedragGerboon schreef:Die Rabo vrouwen zijn super voor het imago natuurlijk. Hoe mooi is het om te vertellen dat je veel geld stopt in het gelijk trekken van de vrouwen met de mannen. Daar zijn geen grote dopingschandalen naar buiten gekomen (en ja ze worden ook veel getest) dus vrij van smet.
En betreft schandalen. Nee, er zijn geen toprensters gepakt alleen die zondagrijdster... hoe heette ze ook alweer? Janneke de Lang? Janet Long? Ohhh nee, ik weet het weer, Jeannie Longo. Meh Prutcoureur, zeker niet de vrouwelijk Eddye Merckx
Oftewel, het is allemaal super hypocriet van de media en het werkt. Er is hier iemand die met droge ogen vrouwen wielrennen vrij van Smet noemt daarbij zonder gevoel van humor vergetend dat de grootste renster ooit (qua Palmares) hardstikke gedrogeerd rondreed.
Vanwaar trouwens de misvatting dat er geen herenteam meer zou zijn en dat de Rabobank mogelijk niets meer met het herenwielrennen te maken zou willen hebben?Suntoro schreef:Wat ik eigenlijk ook niet snap is dat Rabobank nog wel steeds investeert in het vrouwenwielrennen... En zelfs daar is Giant nog de fietsensponsor ook. Dat er geen herenteam meer is, is dat toch een geldkwestie of was er gewoon teveel smet op het heren Rabo Team. Kan of of wil Rabo niets meer met het herenwielrennen te maken hebben, of zou die mogelijkheid alsnog weer kunnen bestaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rabobank_Development_Team
De ploeg doet momenteel bijvoorbeeld mee aan de Ster ZLM Toer. Gisteren een knappe vijfde plek voor Mike Teunissen, die een paar weken terug Parijs-Roubaix voor beloftes won.
Het lijkt wel duidelijk dat de Rabobank voor vrouwen en beloften gaat omdat hun renners daar tot nu toe gevrijwaard bleven van dopingperikelen en -schandalen. In dat opzicht werd de negatieve publiciteit rond het structurele dopinggebruik de professionele mannenploeg fataal.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 22 jun 2014 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat hij bedoelt is voor zijn rekening, hij stelt dat de bank mogelijk niets meer met herenwielrennen te maken wil hebben vandaar mijn vraag aan hem.
-
- Forum-lid
We hoeven jou toch niet uit te leggen dat vooral de grootte van de koers doorslaggevend is bij wat blijft hangen of niet? Parijs-Nice is toch een ander paar mouwen als de Glava Tour..timo2.0 schreef:Tsja, vorig jaar klopte hij de heren Greipel (2e), Cavendish (3e) en Kittel (4e) in de eerste rit van de Ster ZLM Toer, versloeg hij de heer Bouhanni in de eerste rit van het Criterium International, gaf hij de heer Kristoff (2e) het nakijken in de derde rit van de Glava Tour en zag de heer Nizzolo (2e) alleen zijn achterwiel in de tweede rit van de Ronde van de Algarve.
Zelfs dan blijft er niet veel hangen zoals blijkt uit je antwoord.
We hoeven jou toch niet uit te leggen dat Criterium International Hors Categorie is op de Uci lijst en dus een ander paar mouwen is dan die poging Bos te typeren met de rit uit de Glava tour?
We hoeven jou toch niet uit te leggen dat Criterium International Hors Categorie is op de Uci lijst en dus een ander paar mouwen is dan die poging Bos te typeren met de rit uit de Glava tour?
-
- Forum-lid
Hors Categorie of niet, zo lang het geen t.v. koers is heeft het nog niet half de impact als wel (wil ik best even uitleggen)