Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Magic666
Forum-lid

Magic666 07 nov 2014 22:39

Hou het wel in de gaten bij mij ging het ook met een golfbeweging n.l.

spurlie
Forum-lid

spurlie 01 dec 2014 14:32

spurlie schreef:Ook merk ik bij mijn laatste 3 activiteiten dat het best lang duurt voordat ik de activiteit binnen Strava zie, nadat ik de activiteit geupload heb vanuit het DataCenter. Andere hier ook last van?
Even terugkomend op dit punt. Na een aantal ritten kwam ik erachter dat de tijd nog op zomertijd stond, waardoor ook dit probleem werd veroorzaakt. Nu ik de tijd gewoon op wintertijd heb staan, kan ik de activiteit ook direct in strava zien.

Perez
Forum-lid

Perez 08 dec 2014 15:39

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe fietscomputer. De Sigma Rox 10 heeft een aantal eigenschappen die me wel bevallen; op hartslag trainen en navigeren. Fietscomputers met kaartmateriaal vind ik te duur.

Ik heb dit topic en de site doorgelezen, wat ik echter niet kon vinden is hoeveel tracks er op de fietscomputer kunnen worden opgeslagen? Heeft iemand hier een antwoord op?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 dec 2014 16:07

1000

of

1

Zal nogal afhangen van hoe groot je tracks zijn. Of als je zelf gereden routes opslaat, hoeveel datapunten je bewaart (om de hoeveel sec. er een opslag plaats vindt).

Naar mijn ervaring past er voldoende op.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 dec 2014 17:23

Perez schreef:...wat ik echter niet kon vinden is hoeveel tracks er op de fietscomputer kunnen worden opgeslagen? Heeft iemand hier een antwoord op?
Uit de Gebruikershandleiding van de Sigma Rox 10.0 (om je een idee te geven ;)):

6.1  Geheugencapaciteit routegegevens
Het geheugen voor de training biedt plaats voor maximaal 100
trainingsbestanden. Bovendien is de maximale opnameduur afhankelijk van de
gekozen log interval.
In de tabel zijn de registratietijden in uren per log interval vermeld:
Logboekinterval / Registratietijd in uren
1 sec. / 8:12:00
2 sec. / 16:25:00
5 sec. / 41:04:00
10 sec. / 82:8:00
20 sec. / 164:16:00
30 sec. / 246:24:00
De log interval stelt u in het menu „Instellingen/apparaat“ (zie hoofdstuk “10.2
Apparaat”) in.

6.1.1 Geheugen routegegevens
Het route geheugen biedt plaats voor 50 routes, waarbij totaal ca. 42.000
routepunten opgeslagen kunnen worden.
Er kunnen maximaal 384 routepunten worden opgeslagen. Als routepunt kunt u
ook speciale doelen (POI) markeren, die in de buurt van het traject liggen.
60 x Ventoux

Perez
Forum-lid

Perez 08 dec 2014 22:18

Dank voor jullie reacties! De verkoper had het over opslagcapaciteit in percentages. Er stonden alleen geen bestanden op het winkelmodel waardoor we geen beeldvorming hadden.

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 09 dec 2014 21:33

zojuist datacenter 4.0 geinstalleerd, volgens mij is het nog een beta versie
maar er komt gelijk een firmware voor de rox vrij, met een extra scherm met 6 velden
het is even zoeken maar het ziet er allemaal goed uit

versie 4.0 is te downloaden via
http://www.sigma-data-center.com/eu/nl/ ... index.html

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 10 dec 2014 00:19

Yep, en er is ook een beta voor Android tablets (heb je wel een USB OTG kabeltje nodig). Kan ik op vakantie ook routes plannen vanaf me'n tablet (geen laptop meer meeslepen dus)
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 10 dec 2014 23:57

Nou, na de nieuwe beta te hebben geinstalleerd en de Rox laten updaten was ie wel alle sensoren kwijt, kon ik vanavond in het stikdonker nog ff de sensoren inleren (1min werk). Verlichting werkt trouwens prima op decRox, en dat nieuwe schermpje is ook handig met die 6 velden, alleen nog ff checken of ik daar de hartslag in procenten kan krijgen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

jer81
Forum-lid

jer81 12 dec 2014 14:23

Heeft iemand een foto van de nieuwe schermindeling?

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 dec 2014 14:43

Afgelopen woensdag (17/12) heb ook ik de nieuwe versie van het Sigma Data Center geïnstalleerd. Dit was versie 4.0.0-005. Links boven in het venster van dit programma staat 'Sigma Data Center 4.0 - bèta 1'. Het is dus inderdaad nog een bèta-versie. De grafische interface is behoorlijk 'onder handen genomen' door Sigma, waardoor je wel een stief kwartiertje bezig bent om alles weer te 'plaatsen' ;).

Hier een paar eerste indrukken.

Leuke verbetering is bijvoorbeeld dat je de weersomstandigheden bij je ritgegevens nu veel genuanceerder weer kunt geven. Het een gebruiker nu een naam en kleurtje kunnen geven is voor mij niet zo zinvol, voor anderen die met meer dan één persoon het programma gebruiken wellicht wel.

I.p.v. de fietsen met een algemene type-afkorting (ROB= roadbike, MTB) aan te duiden, had ik gehoopt dat je zelf je fietsen zou kunnen benoemen. Nu zie ik niet in één oogopslag welke ritten op 'racefiets 1' of 'racefiets 2' betrekking hebben. Wil ik dat scheiden, dan moet ik eerst even een filter selecteren (daarvoor heb ik inmiddels dus al filters ingesteld). Zonder zo'n filter te kiezen zie ik natuurlijk wel direct welke ritten met MTB en welke met racefietsen gemaakt zijn. Maar als je bijvoorbeeld drie racers of drie MTB's hebt (meer dan drie fietsen kun je niet definiëren), krijg je zonder filter alles in één overzicht.

Wat mij ècht stoort, is dat als je bij 'activiteiten' een rit selecteert je op het gedeelde scherm niet meer de onderste of bovenste helft weg kunt klappen. In Data Center 3 kon dat wel. Ik heb mij 'rot' gezicht, maar kan het nergens vinden.
Edit: Dankzij de tip van merlin64 weet ik nu dat het wel kan en ook hoe je het in deze versie moet doen ;).

De HELP-functie werkt ook (nog) niet, die geeft een foutmelding.

Vandaag zag ik dat er al weer een nieuwe versie beschikbaar is: versie 4.0.4-000. Die heb ik meteen geïnstalleerd en ik hoopte dat daar al 't een en ander aangepast zou zijn, maar ik heb zo snel nog geen verschillen kunnen vinden. Links boven staat nog dezelfde tekst, dus zitten we nog in de bèta-fase en ga ik er maar van uit dat het allemaal wel in orde zal komen ;).

Het blijft verder een mooi programma hoor, waar je ontzettend veel data uit kunt halen als je eenmaal weet hoe het in elkaar steekt. 't Is allemaal zeer gedetailleerd en ik vind het reuze interessant om je ritten achteraf zo minutieus te kunnen analyseren. Ook voor het verwerken van gegevens in mijn ritverslagjes is het een uitkomst gebleken, want ik hoef nu niet meer allerlei zaken als stijgingspercentages, temperaturen, hoogtes e.d. te onthouden, alles staat keurig in grafiekjes en op de kaart :).

Overigens kun je de oude versie ook nog gewoon blijven gebruiken. Beide versies (3 en 4) werken met dezelfde database, dat geeft geen problemen.

Voorzichtigheidshalve ;) heb ik de nieuwe firmware voor mijn Rox 10.0 nog niet geïnstalleerd. Dat is toch zeker geen bèta-versie, mag ik hopen?
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 22 dec 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

jer81
Forum-lid

jer81 21 dec 2014 18:18

Als ik datacenter installeer gaat dan automatisch de data van versie 3 over naar de nieuwe?

Plaats reactie