zou ik liever een nieuwe R3 set kopen dat is goedkoper en waarschijnlijk een stuk beter
heb teveel ellende met DT gezien om er überhaupt nog maar over na te denken om een set wielen te kopen van DT swiss
Nieuwe wielset, Fulcrum 1 of toch handgespaakt?
Zowel de DT Swiss RR1450 als de DT Swiss RR1450 Tricon zijn bedoeld voor wat lichtere rijders... Voor het grootste gedeelte Revolution spaken in de RR1450 en de RR1450 Tricons op een minder conventionele manier met gebouwd. Nog minder spaken, maar wel sterkere spaken geloof ik. Velgen van DT Swiss zijn wat wisselende verhalen over, Tricon velg is compleet anders (maar zou ik wat meer vertrouwen in hebben).
Naven van DT Swiss (DT 240 niveau dan) vind ik over het algemeen wel goed, maar ik zeker voor de officiële prijs zou ik de DT Swiss wielen links laten liggen. Ben wel tevreden over mijn XM1550 Tricons in mijn MTB, maar alleen omdat ik de hoofdprijs er niet voor heb betaald. Soms heb ik het idee dat ze soepeler rollen op asphalt dan mijn Hope Pro 3 wielset op de racefiets, terwijl dat moeilijk te vergelijken is vanwege de banden. Inmiddels zijn niet meer helemaal spatzuiver recht, maar ben er dan ook niet echt zuinig mee omgegaan in de Alpen. Maar voor de prijs van een nieuw achterwiel, laat ik liever een setje spaken voor hetzelfde geld.
Als het een Tricon versie van de RR1450 betreft heb je sowieso een probleem bij reparatie, want die gebruiken geen standaard spaken/nippsels en gereedschap... Inderdaad is een Fulcrum R3 de betere keuze voor 350,- euro, maar een nog degelijkere set laten bouwen moet ook kunnen. Fulcrum of Campa is ook niet geheel heilig mijn inziens...
Naven van DT Swiss (DT 240 niveau dan) vind ik over het algemeen wel goed, maar ik zeker voor de officiële prijs zou ik de DT Swiss wielen links laten liggen. Ben wel tevreden over mijn XM1550 Tricons in mijn MTB, maar alleen omdat ik de hoofdprijs er niet voor heb betaald. Soms heb ik het idee dat ze soepeler rollen op asphalt dan mijn Hope Pro 3 wielset op de racefiets, terwijl dat moeilijk te vergelijken is vanwege de banden. Inmiddels zijn niet meer helemaal spatzuiver recht, maar ben er dan ook niet echt zuinig mee omgegaan in de Alpen. Maar voor de prijs van een nieuw achterwiel, laat ik liever een setje spaken voor hetzelfde geld.
Als het een Tricon versie van de RR1450 betreft heb je sowieso een probleem bij reparatie, want die gebruiken geen standaard spaken/nippsels en gereedschap... Inderdaad is een Fulcrum R3 de betere keuze voor 350,- euro, maar een nog degelijkere set laten bouwen moet ook kunnen. Fulcrum of Campa is ook niet geheel heilig mijn inziens...