Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

sob
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:24

sob 01 jan 2014 17:40

^^Zo knappe prestatie hoor!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 02 jan 2014 09:39

@ Havana, Tuurlijk kan ik alles meenemen, maar in principe is het beter (lichter) (in ieder geval mentaal) om iets minder mee te nemen en onderweg "bij te laden". Vandaar mijn vraag. Als het makkelijk zou kunnen dan is dat weer een (klein) voordeeltje toch?
Je eet trouwens wel veel minder als mij, ik schat in dat ik minstens 1 reep per uur + isostar tabeltten nodig heb. Dan heb ik toch 8 repen nodig. Of is dat overdreven?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jan 2014 10:24

Je lichaam kan maximaal 60-70 gram koolhydraten opnemen per uur, maar om daar netjes aan te komen moet je behoorlijk je best doen. Het gewicht van een paar repen doet helemaal niets voor je eind tijd, 4 repen minder meenemen scheelt misschien 200 gram..

Wat zit er eigenlijk in zo'n isostar tablet? Volgens mij zet 't niet echt zoden aan de dijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 02 jan 2014 12:13

Klopt, gewicht zal het niet doen, maar zoals (ik dacht) anquetil zijn bidon in zijn zak stopte op een klim omdat dan zijn fiets lichter was, gaat het ook een beetje om het idee.

mbt koolhydrateninaame, die 60/70 gr heb ik inderdaad al eerder gelezen. Als ik het nog goed weet gaat het hier om echte koolhydratengrammen, niet om de totale reep. Maar goed, de meeste repen zijn volgens mij tussen de 40 en 60 gram. Daar zal ook het algemene advies van 1 reep per uur wel vandaan komen.

Verder zit er inderdaad misschien niet zoveel koolhydraten in sportdrank, maar vooral de mineralen en zouten daarin zijn belangrijker op dat moment. In ieder geval beter als gewoon water.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 20 jan 2014 09:46

Hallo,

Net mijn startnummer binnengekregen, geschrokken :shock: Dik in de 8700. Als ik het goed begrijp dus in laatste startgroep om 07.50. Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze de eerste twee groepen (tot 2000 en 2000 tot 4000) in groepen van tweeduizend wegschieten en daarna de volgende 5000 in één keer :?: Als ik in dat startvak nog enigszins van voren wil staan, hoe laat moet ik daar dan staan :?: heeft iemand ervaring met de drukte van die laatste startgroep op de bv Glandon :?:
Vorig jaar startnummer 1600, dat was perfect. Vandaar nu mijn vragen. Graag jullie reactie.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 20 jan 2014 12:16

Je moet er toch wel tussen 6 uur en half 7 staan wil je vooraan starten. Anders word het wel een heel erg drukke Glandon

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 20 jan 2014 12:19

Hoi,

in het startvak wat om 07.50 officieel wordt afgeschoten (figuurlijk dan)?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40119
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2014 12:25

Ja, je hebt idioten genoeg die helemaal vooraan dat startvak gaan staan.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Heel vroeg je bed uit, 1uur45 gaan staan hangen en blauwbekken in dat vak... mij niet gezien.
De daal van de glandon is toch geneutraliseerd, daar kun je op het gemak met de massa naar beneden en is geen probleem. En wat de drukte op de klim betreft: eer je nu echt eens 5 min verliest puur als gevolg van de drukte is dat veel. Meestal is er prima doorheen te slalommen als je echt beter bent dan de rest.
Less is bore

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 20 jan 2014 13:12

OK, echt beter dan de rest zou ik me zeker niet willen noemen ;) . eerste 30% misschien (volgens uitslag vorig jaar). Als het echt hetzelfde weer is als vorig jaar kun je er nog over nadenken. Is het inderdaad zo dat de laatste 5000 in één keer worden weggeschoten?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40119
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2014 13:49

ja
Less is bore

inkiepinkie
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
Locatie: Dordrecht

inkiepinkie 20 jan 2014 18:09

Wij waren vorig jaar om 7u in Bourg, de eerste startgroep stond nog in het startvak. Hadden ook hoge startnummers. Ik denk dat wij op ca 1/3 tot halverwege van het laatste startvak stonden. Dus vooraan staan in laatste startvak = heel vroeg aanwezig zijn. Ik denk uiterlijk 6u30.
Drukte op de klim van de Glandon vond ik nog te overzien. Veel erger vond ik het gekrioel boven op de top, want daar tref je ook heel veel rijders uit de tweede startgroep (de eerste fietsers uit die groep ging ik al voor Riviere voorbij...)

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 21 jan 2014 08:08

Heb iets in de 5000 en daar ben ik blij om. Kun je nog een beetje uitslapen. Maakt toch niet veel uit of je achteraan start de meting begint pas te lopen als je over start gaat.

Plaats reactie