Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 26 feb 2015 10:56

Een paar weken geleden op weg naar mijn werk, ik word ingehaald door een vrouw met naaldhakken op een fixed gear... :o Beetje zo'n kantoortype. Nou zeg!
En even later, een jonge man die met een roodaanlopend hoofd op een MTB zat te stampen. Zeker ook ingehaald en liet het er niet bij zitten. :D
Veni. Vidi. Fietsie.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 26 feb 2015 11:19

Tijdje terug. Wordt ik door een E-bike, zo'n ding dat 45 kmh haalt ingehaald die in het wiel zit van een scooter. Ik woon werk op de racefiets, wordt ik door beide uitgenodigd om aan te haken. Dat dus maar gedaan. Fietspad rechtdoor voor een km of 4, dus wel leuk zo met drieen achterelkaar met gangetje van 42-43 per uur. Treintje toverde bij alle drie de deelnemers een glimlach op het gezicht.
Ach, ik zeg ook maar wat

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 26 feb 2015 11:43

Haha, lijkt me een mooi plaatje

kobro
Forum-lid

Gebruikersavatar kobro 26 feb 2015 19:35

TumTumTum schreef:Een paar weken geleden op weg naar mijn werk, ik word ingehaald door een vrouw met naaldhakken op een fixed gear... :o Beetje zo'n kantoortype. Nou zeg!
En even later, een jonge man die met een roodaanlopend hoofd op een MTB zat te stampen. Zeker ook ingehaald en liet het er niet bij zitten. :D

En toen dacht jij natuurlijk .........nu moet ik toch ook aan de bak :lol: ;)
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

senior
Forum-lid

senior 26 feb 2015 22:20

Jeefp schreef:fietsend op Mallorca zag ik in de berm een schildpad lopen! is dit bijzonder?
Wat late reactie en al weer even geleden: samen met mijn vrouw fietsend ergens in Twente een paar (erg grote) roodwangschildpadden zonnend op een half in het water liggende boomstam.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 26 feb 2015 22:33

kobro schreef:
TumTumTum schreef:Een paar weken geleden op weg naar mijn werk, ik word ingehaald door een vrouw met naaldhakken op een fixed gear... :o Beetje zo'n kantoortype. Nou zeg!

En toen dacht jij natuurlijk .........nu moet ik toch ook aan de bak :lol: ;)
Ja, en toen dacht ik ook...ik moet ook naar mijn werk en heb geen zin om drijvend van het zweet rond te lopen daar. Dus laat maar gaan.:)

Ik heb wel een keer in de straat bij mijn werk vlak voordat ik er was even een collega op een amechtig brommertje in mijn wiel laten zitten...voor de lol. Ik had wind mee en dat stomme ding ging niet harder. Maar toen was ik er toch al bijna :)
Veni. Vidi. Fietsie.

Slam_HGV
Forum-lid

Slam_HGV 08 mar 2015 11:54

Ik ben vandaag 'gegrepen' door een haas.....

Vanochtend redelijk op tijd vertrokken. Na ongeveer 9km zijn we bijna bij Zuidwolde. Bij het viaduct zetten we iets aan. Bijna boven knijpt mijn fietsmaatje vol in de remmen. Ik dacht nog "waarom remt ie nou". Vanuit het struikgewas schiet er een haas het fietspad op en springt. Hij raakt me vol in de flank/zij. Dat was best wel een klap.

Gelukkig bleef ik overeind. Met de haas leek het ook wel goed. Hij krabbelde in ieder geval overeind en schoot weer van het fietspad af.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 08 mar 2015 12:32

Dat was dus dan gewoon een 'copy cat' haas die dacht 'wat die oehoe kan, kan ik ook' :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 24 mei 2015 20:45

Vandaag rondje Friesland gedaan. Rare jongens die Friezen.

Ergens onder Gorredijk komt me een auto achterop rijden. Ik hoor dat ie vaart mindert en vermoed dat dat te maken heeft met de smalle weg. Op het moment dat ie naast me rijdt klinkt er een hoop gejoel uit de auto en mag ik het achterwerk aanschouwen van de passagier op de achterbank die zijn witte derrière door het raampje naar buiten steekt.
Rare jongens die Friezen....geen forumlid hoop ik...
older Budweiser

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 24 mei 2015 21:00

Tijd geleden in de winter was ik gevallen. Ik maakte een bocht en reed op zo'n ijzeren plaat tijdens wegwerkzaamheden. Voor ik 't wist lag ik op de grond. Het was al aan 't schemeren. Er reden een aantal mensen in de buurt maar niemand stopte om te vragen hoe 't ging.

Tot er iemand wel stopte. Ik krabbelde net op en was de schade aan 't opnemen. De mevrouw die stopte vroeg; "weet u de weg naar de stad meneer ?". Ik antwoorde: "sorry mevrouw ik ben net gevallen en weet 't even niet". In plaats van mij te vragen hoe 't ging oid keerde ze resoluut om en peerde weg, mij in verbijstering achterlatend.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 07 jun 2015 16:50

Wat ik gisteren meemaakte is gewoonweg te gek voor woorden.

Onderweg naar huis kwam ik na 125 km de man met de hamer tegen, tja dat krijg je als je niet tijdig bunkert.
Ik een Shell station in en zei iets over dat de een benzine als brandstof nodig heeft en de ander iets met suiker.

Voor de man mij een goede reis toewenste vroeg hij of ik nog voldoende water in mijn bidon had omdat hij hem anders wel wilde vullen.
Veel gekker moet het niet worden, bediendes van tankstations die aanbieden je bidon met water te vullen.

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 19 jun 2015 13:32

Ik reed gisteren bij Almere Poort en daar zitten nu in het gras grote groepen spreeuwen. Als je er langs fietst stijgen ze allemaal in 1 keer om je heen op. Heel VET!

Plaats reactie