Giro 2016
-
- Forum-lid
Ik doel vooral op het waarschijnlijk vooropgezet spel metTjallingii.Sieper schreef:Dumoulin ensceneerde zich gisteren ook weer terug in het roze. Erg zuur 49. Al zal je met de tijdrit misschien best gelijk hebben gehad.
Wat betreft de ontknoping van de tijdrit zouden , als hetzelfde scenario zich zou afspelen in de Tour met een Fransman als nipte winnaar, de verdachtmakingen van manupulatie van de tijdopname hier talrijk zijn geweest.
het te overbruggen tijdverschil is voor iedereen gelijk, maar de verwerking daarvan (jetlag) niet. Sommigen zullen het veel beter verwerken dan anderen en mogelijk daarvan profiteren. De winnaar wordt dan misschien wel degene die het snelste herstelt. Kan wel leiden tot een verrassende winnaar. Ook wel aardig.
Misschien een keer meedoen. Ga erg goed om met een jetlag
OK, sorry, dan had ik het verkeerd begrepen. Tjallingi mocht wel weg, reed hier in Huissen al 5 minuten voor de rest uit. Is natuurlijk ook wel goed in dat werk en wilde zo graag, ik geloof best dat het hem ook wel gegund is geworden door een aantal. Die tijdrit uitslag deed mij wel de wenkbrauwen even fronsen. Hoe meten ze de start eigenlijk, rijd je door een laserstraal oid.Quarantanove schreef:Ik doel vooral op het waarschijnlijk vooropgezet spel metTjallingii.Sieper schreef:Dumoulin ensceneerde zich gisteren ook weer terug in het roze. Erg zuur 49. Al zal je met de tijdrit misschien best gelijk hebben gehad.
Wat betreft de ontknoping van de tijdrit zouden , als hetzelfde scenario zich zou afspelen in de Tour met een Fransman als nipte winnaar, de verdachtmakingen van manupulatie van de tijdopname hier talrijk zijn geweest.
-
- Forum-lid HC
Waarom?robbebopper schreef:Wat een onzin!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- robbebopper
- Forum-lid HC
colnagofreak schreef:Waarom?robbebopper schreef:Wat een onzin!!!
Oh, ik moet zeker argumenten gebruiken. Nou, daar ben ik normaal gesproken ook wel voor, maar volgens mijn wordt hier nogal wat beweerd zonder argumenten. Daarom dus.
We hebben de laatste jaren al meerdere keren een start van een grote ronde in Nederland gehad. Eigenlijk altijd zonder succes voor Nederlandse renners. Nou lukt het een keer wel (en laten we wel wezen, Nederland heeft momenteel een grote groep renners op een hoog niveau, dus het mocht ook wel eens een keer), en nou is er iets geënsceneerd.
Gekke vraag maar heb je wel last van een Jetlag als je van oost naar west vliegt , dus vooruit in tijd.Maruss schreef:het te overbruggen tijdverschil is voor iedereen gelijk, maar de verwerking daarvan (jetlag) niet. Sommigen zullen het veel beter verwerken dan anderen en mogelijk daarvan profiteren. De winnaar wordt dan misschien wel degene die het snelste herstelt. Kan wel leiden tot een verrassende winnaar. Ook wel aardig.
Kan iemand mij uitleggen waarom er wel Shimano op een Bianchi mag maar de Giro niet in Japan kan starten
-
- Forum-lid HC
De jetlag is eigenlijk niet de reden van het slechter presteren tijdens het fietsen (zeker niet de belangrijkste) na een lange vlucht. (Ik spreek uit eigen ervaring). De Jetlag brengt je slaapritme in de war omdat het lichaam op een bepaald tijdstip verwacht dat het donker wordt en daarom "slaperig wordt" voornamelijk door het hormoon melatonine aan te maken. Het slaperig effect naar oost of west is wel degelijk anders maar t.o.v. Japan maakt het niet meer zoveel uit omdat het tijdverschil de 12 uur nadert. Als je naar zuid Afrika vliegt heb je geen tijdverschil en geen jetlag maar je hebt wel net zover gevlogen en net zolang in het vliegtuig gezeten. En bij mij ga ik hierdoor net zo slecht fietsen als bij een vlucht naar oost of west die even lang is. Feitelijk is het heel lang onbeweeglijk zitten dat er onder andere ook voor zorgt dat je verhoogd trombose risico hebt en dikke voeten en/of opgezwollen benen. De beste remedie hiertegen is gewoon een korte herstel training maar het dragen van compressie kleding (bv Skins travel pants) tijdens de vlucht en een full flat sleeper seat ipv een stoel helpt ook. Bij mij voelen de benen altijd opgezwollen na een vlucht als ik geen herstelrit doe en dan op een gegeven moment na 2 uur fietsen krijg ik dan ineens het gevoel of er iemand een kraan (in de bloedvaten) open zet.sge schreef:Gekke vraag maar heb je wel last van een Jetlag als je van oost naar west vliegt , dus vooruit in tijd.Maruss schreef:het te overbruggen tijdverschil is voor iedereen gelijk, maar de verwerking daarvan (jetlag) niet. Sommigen zullen het veel beter verwerken dan anderen en mogelijk daarvan profiteren. De winnaar wordt dan misschien wel degene die het snelste herstelt. Kan wel leiden tot een verrassende winnaar. Ook wel aardig.
Of je meer last hebt van oost naar west ipv andersom heeft te maken met wat je doet. Als ik voor mijn werk naar de VS vlieg dan wordt ik daar gewoon eerder wakker (en ga dan naar de fitness) en ga wat vroeger naar bed. Dan heb ik in de praktijk nergens last van. Kom ik terug dan wordt ik moeilijk op tijd wakker voor mijn werk en dan heb ik wel last. Het maakt daarbij heel veel uit of ik naar de oostkust van de VS of bijvoorbeeld naar Californië ga. Ga ik daarentegen naar Australie dan ben ik helemaal de kluts kwijt zowel heen als terug.