Nah goed, maar een verstandig iemand zou daar niet met zo een lens staan: kortste scherpstel afstand van de betreffende lens is 1.5m. Als je dus al iets scherp op de foto wilt krijgen dan zit je toch met deze lens op de verkeerde plaats op dat moment. Want zelfs als je iets scherp hebt op 1,5m dan krijg je hoogstens een gedeelte van een gezicht in beeld, dus eigenlijk moet je echt een meter of 5 afstand hebben of meer. En de lens stond haaks op de weg gericht tijdens botsing dus waarschijnlijk zag hij een bekende aan de overkant.timo2.0 schreef:Ah, jij kent de betreffende fotograaf persoonlijk dat je dit zo goed weet?
Giro 2015
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
mag toch hopen dat ie het volmaakt, eindelijk iets positiefs voor de Jumbo's, hebben ze broodnodig lijkt me. Knap werk tot nu toe van hem.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1, want tot nu toe is het seizoen dramatisch.
Less is bore
- Campionissimo
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 05 apr 2015 21:50
Het zou mooi zijn, hoewel Vandewalle er maar 15 sec achter zit. Zo'n etappezege zegt toch meer dan een top 10-klassering imho.
- Campionissimo
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 05 apr 2015 21:50
Kruijswijk gaat t niet redden, helaas.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Astana is te sterk. Die moeten echt weer een wondermiddeltje hebben gevonden.
Knechten van Astana die sterker zijn dan kopmannen van andere ploegen....
Knechten van Astana die sterker zijn dan kopmannen van andere ploegen....
Less is bore
Los van het wondermiddeltje moet je denk ik ook de vraag stellen of het nog wel kopmannen zijn die bij sommige andere ploegen rijden. Bij SKY, Astana, Ettix (klassiekergebied), Tinkoff en onze Russische vrienden rijden een aantal knechten die moeiteloos kopman zouden kunnen zijn. Ze krijgen echter beter betaald om knecht te zijn dan om kopman te zijn bij een mindere ploeg. Wat is wenselijk?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Nee, ik ken hem niet, maar hij ongetwijfeld gedacht dat hij daar een foto kon maken. "Dat dranghek staat hier (niet) voor niets". Zeg het maar...ericpeters schreef:Nah goed, maar een verstandig iemand zou daar niet met zo een lens staan: kortste scherpstel afstand van de betreffende lens is 1.5m. Als je dus al iets scherp op de foto wilt krijgen dan zit je toch met deze lens op de verkeerde plaats op dat moment. Want zelfs als je iets scherp hebt op 1,5m dan krijg je hoogstens een gedeelte van een gezicht in beeld, dus eigenlijk moet je echt een meter of 5 afstand hebben of meer. En de lens stond haaks op de weg gericht tijdens botsing dus waarschijnlijk zag hij een bekende aan de overkant.timo2.0 schreef:Ah, jij kent de betreffende fotograaf persoonlijk dat je dit zo goed weet?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Wat ga je hem aanwrijven... Dat hij achter een dranghekken de koers stond te fotograferen? Zijn er regels om al dan niet over een hek te leunen? Ik denk het niet. Het is ook niet dat hij een beweging maakt. Hij is gewoon een beetje dom dat hij door zijn lens blijft kijken (moet je nooit doen als iets heel dichtbij aan hoge snelheid passeert!).
Colli heeft gewoon geen (recht)zaak, maar ik ben benieuwd wat er gaat uitkomen.
ivm de lens: Vanaf de eerste renners door beeld zijn, zijn de foto's eigenlijk al niet meer goed. Niet eens door de scherpstelafstand e.d. (1.5m is behoorlijk dicht), ook niet door de 70mm, maar vooral omdat niemand geïnteresseerd is in halve zij-aanzichten van renners (het levert nooit cleane shots op, tenzij je opzettelijk wil pannen maar dan moet je meer afstand kunnen hebben).
Ik heb trouwens wel wat langers dan een 70-200 in huis. 70-200 F2.8 is een toplens, maar als je eens langs de kant van een voetbalweide of bij een zeldzame vogel staat, vliegen de 400 F2.8, 500F4 en 600 F4 je rond de oren (soms zelfs een 800 5.6).
Die jongen heeft dus een leuke lens, maar om hem nu als wanna-be prof af te schilderen... Gewoon een koersliefhebber, en de vrouw achter hem had trouwens ook een cameraatje (of smartphone?) vast, en die vloog door de klap ook uit haar handen (ze is EVEN schuldig!).
Ik blijf er bij: de dranghekkens schuiven 5 meter verder een kleine halve meter naar binnen. Iedere fotograaf had dit dus een leuk plekje gevonden, gezien niemand verwacht dat renners zo dicht voor een (weliswaar kleine) asverschuiving nog langs de nadar zouden durven rijden. Fotograaf onachtzaam, renner neemt risico's, shit happens.
De zogezegde profs gaan ook niet altijd vrijuit. In de 3-daagse van De Panne is het een jaar of 20 ook tot zware crash gekomen vlak na de finish (fotografen staan dan op het midden van de weg met renners die aan 50-60 per uur over de lijn komen: levensgevaarlijke idioten, die proffotografen
Colli heeft gewoon geen (recht)zaak, maar ik ben benieuwd wat er gaat uitkomen.
ivm de lens: Vanaf de eerste renners door beeld zijn, zijn de foto's eigenlijk al niet meer goed. Niet eens door de scherpstelafstand e.d. (1.5m is behoorlijk dicht), ook niet door de 70mm, maar vooral omdat niemand geïnteresseerd is in halve zij-aanzichten van renners (het levert nooit cleane shots op, tenzij je opzettelijk wil pannen maar dan moet je meer afstand kunnen hebben).
Ik heb trouwens wel wat langers dan een 70-200 in huis. 70-200 F2.8 is een toplens, maar als je eens langs de kant van een voetbalweide of bij een zeldzame vogel staat, vliegen de 400 F2.8, 500F4 en 600 F4 je rond de oren (soms zelfs een 800 5.6).
Die jongen heeft dus een leuke lens, maar om hem nu als wanna-be prof af te schilderen... Gewoon een koersliefhebber, en de vrouw achter hem had trouwens ook een cameraatje (of smartphone?) vast, en die vloog door de klap ook uit haar handen (ze is EVEN schuldig!).
Ik blijf er bij: de dranghekkens schuiven 5 meter verder een kleine halve meter naar binnen. Iedere fotograaf had dit dus een leuk plekje gevonden, gezien niemand verwacht dat renners zo dicht voor een (weliswaar kleine) asverschuiving nog langs de nadar zouden durven rijden. Fotograaf onachtzaam, renner neemt risico's, shit happens.
De zogezegde profs gaan ook niet altijd vrijuit. In de 3-daagse van De Panne is het een jaar of 20 ook tot zware crash gekomen vlak na de finish (fotografen staan dan op het midden van de weg met renners die aan 50-60 per uur over de lijn komen: levensgevaarlijke idioten, die proffotografen
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- Campionissimo
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 05 apr 2015 21:50
Ik vond Sky ook indrukwekkend, niet alleen Astana. Van de grote vier (Contador, Aru, Porte en Uran) vond ik Contador trouwens zeker niet de minste vandaag, misschien wel de sterkste. Maandag rustdag, zodat zijn kwetsuur verder kan herstellen, en dan moet ik nog zien of Astana deze Giro winnend af gaat sluiten.daniel1975 schreef:Astana is te sterk. Die moeten echt weer een wondermiddeltje hebben gevonden.
Knechten van Astana die sterker zijn dan kopmannen van andere ploegen....