Gravel-racers
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
En dropbar met hydraulische schijfremmen is best prijzig. Dit vanwege de combinatie brake/shifter. Op deze manier kan het goedkoper.
Hoe bevallen de "bar end" shifters?
Erg mooi ding trouwens! Qua looks een mooie maat.
Hoe bevallen de "bar end" shifters?
Erg mooi ding trouwens! Qua looks een mooie maat.
De bar end shifter bevalt prima maar je schakelt natuurlijk niet even rap als met een STI. De bediening is wel zwaarder dan ik gedacht had maar het grote voordeel is dat je voor een klimmetje in het bos in één beweging een aantal kransjes kunt schakelen. Dat vond ik altijd lastig met STI's op de de crosser. Ik ben ook wel gewend om met buiscommandeurs te rijden dus dan valt dit nog mee.
Mocht ik hem ooit beu worden heeft TRP een leuke upgrade:
Een adapter om een Di2 shifter te monteren
Plezier in het fietsen zal wel weer komen maar waarschijnlijk wel wat minder intensief. Ik heb nu in ieder geval nog een leuk bedrag en plaats in de schuur over.
Mocht ik hem ooit beu worden heeft TRP een leuke upgrade:
Een adapter om een Di2 shifter te monteren
Plezier in het fietsen zal wel weer komen maar waarschijnlijk wel wat minder intensief. Ik heb nu in ieder geval nog een leuk bedrag en plaats in de schuur over.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 30 sep 2015 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
opperhoofd schreef:En dropbar met hydraulische schijfremmen is best prijzig. Dit vanwege de combinatie brake/shifter. Op deze manier kan het goedkoper.
Hoe bevallen de "bar end" shifters?
Erg mooi ding trouwens! Qua looks een mooie maat.
Ik ben nu bezig over te stapen van Ergopower naar bar end shifters. In 2013 m'n eerste fiets met barends gebouwd, speciaal voor lange brevetten in de voormalige Sovjet-Unie. Dat beviel me prima. DIt jaar had ik weer een keer last van m'n oude schouderblessure. Dit was vooral bij het schakelen met Ergopowers. Met Bar ends had ik geen last ervan. Dus reed ik dit jaar Parijs-Brest met Bar End shifters. Ik heb m'n Ergopowers geen moment gemist, ik heb ook beduidend minder tijd voor schakelingsonderhoud nodig gehad tijdens PBP.
Het resultaat is dat ik nog meer fietsen ga ombouwen op Bar Ends.
Ik overweeg de cube attain gtc als winterfiets, als gravelracer en als commuter aan te schaffen. Lijkt jullie deze geschikt?Ik vraag me overigens af welke max. maat band er op past.
Ik vind hem er gewoon retestrak uit zien.
http://www.cube.eu/nl/products/road-rac ... hred-2016/
Ik vind hem er gewoon retestrak uit zien.
http://www.cube.eu/nl/products/road-rac ... hred-2016/
Laatst gewijzigd door bwerter op 14 okt 2015 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie fiets!
Volgens mij is het geen gravelracer maar de meningen zullen daar verdeeld over zijn.
Ik zie geen mogelijkheid om een dragertje en spatborden te monteren.
Je zal voor jezelf moeten bepalen of je de fiets kan inzetten waar je voor wilt.
Vwb max maat band, even navragen bij importeur?
Volgens mij is het geen gravelracer maar de meningen zullen daar verdeeld over zijn.
Ik zie geen mogelijkheid om een dragertje en spatborden te monteren.
Je zal voor jezelf moeten bepalen of je de fiets kan inzetten waar je voor wilt.
Vwb max maat band, even navragen bij importeur?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Met elke racefiets met wat dikkere banden kun je toch probleemloos over gravel rijden? Desnoods neem je erg cyclocross fiets. Ik snap die hele hype niet.
(Ik snap dat het leuk is om ook onverharde paadjes mee te pakken in je ronde, ik begrijp gewoon niet waarom je daar een speciale fiets voor moet)
(Ik snap dat het leuk is om ook onverharde paadjes mee te pakken in je ronde, ik begrijp gewoon niet waarom je daar een speciale fiets voor moet)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
ric schreef:Mooie fiets!
Volgens mij is het geen gravelracer maar de meningen zullen daar verdeeld over zijn.
Ik zie geen mogelijkheid om een dragertje en spatborden te monteren.
Je zal voor jezelf moeten bepalen of je de fiets kan inzetten waar je voor wilt.
Vwb max maat band, even navragen bij importeur?
Op de cube attain moet je wel degelijk spatborden kunnen monteren.
Deze staan op de cube website.
http://www.cube.eu/en/equipment/accesso ... isc-black/
Voor mij de combi N+1 (ik had uberhaupt geen tweede fiets) en ook vind ik het zonde van mijn carbon racer met het slechte weer en die kan dan mooi vast op de Tacx.
En of het dan een crosser, cx, cyclo, gravel of all round fiets heet of is?
Kan mij weinig schelen, enkel maar een marketing label.
Nu zitten er natuurlijk tussen sommige typen fietsen wel degelijk ook technisch gezien verschillen en kunnen doeleinden verschillen.
Maar, ondertussen ook de Arkose 2 in huis! Zal binnenkort even wat fotootjes maken als hij naar buiten mag.
En of het dan een crosser, cx, cyclo, gravel of all round fiets heet of is?
Kan mij weinig schelen, enkel maar een marketing label.
Nu zitten er natuurlijk tussen sommige typen fietsen wel degelijk ook technisch gezien verschillen en kunnen doeleinden verschillen.
Maar, ondertussen ook de Arkose 2 in huis! Zal binnenkort even wat fotootjes maken als hij naar buiten mag.
Bij mij is N-1 juist de reden. Ik had een racer en een crosser en nu een gravelracer/cyclocrosser/adventure bike. Voor het niveau waarop ik fiets goed genoeg om alles te doen wat ik wil. Hij is niet veel langzamer op de weg dan de racer en veel beter in het bos.
Het gaat erom dat je tegenwoordig een fiets kunt uitzoeken die bij jou past i.p.v. bij een of ander UCI reglement.
De namen mogen dan hersenspinsels van de marketingafdeling zijn maar de fietsen zijn voor een bepaalde doelgroep zeker interessant.
Leuk stukje over dergelijke fietsen: http://blog.evanscycles.com/news/advent ... pedantics/
Het gaat erom dat je tegenwoordig een fiets kunt uitzoeken die bij jou past i.p.v. bij een of ander UCI reglement.
De namen mogen dan hersenspinsels van de marketingafdeling zijn maar de fietsen zijn voor een bepaalde doelgroep zeker interessant.
Leuk stukje over dergelijke fietsen: http://blog.evanscycles.com/news/advent ... pedantics/
Campagnolo Ultra Dork