Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

lekkebandenstand 2015

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 05 jan 2016 14:34

Ik rijd heel veel in het donker en eigenlijk over te vieze wegen voor 23mm bandjes, dus helaas. Als alles volgens plan gaat vanaf februari op bredere banden met meer lekbestendigheid, maar daar moet eerst een andere fiets voor komen, want op deze passen ze niet.
Ach, ik zeg ook maar wat

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 05 jan 2016 16:45

Ik wilde zeggen, als je veel op de kant rijdt, rij je ook vaker lek omdat daar vaak meer troep ligt. Maar ik weet niet of je veel op de kant rijdt. Je forumnaam suggereert dat namelijk.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 05 jan 2016 18:25

Scherp Geert, ;-).

--

Ik woon in het centrum, en op zondag en maandag kan ik eigenlijk niet vanuit de uitgang van de flat zo op mijn fiets stappen en weg rijden.

Even over het glas en troep tillen tot om de hoek, want geheid dat ik daar anders lek rij, in de eerste paar meters.

Ach ja... First world problem. Maandag wordt het meestal weer schoon geveegd.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 jan 2016 21:28

ophetkantje schreef:Ik rijd heel veel in het donker en eigenlijk over te vieze wegen voor 23mm bandjes, dus helaas.
Ja ik ook. Ik rij door en over de vreemdste zaken soms, ik ga ook geocachen met de fiets en ik heb niet altijd zin om overal voor af te stappen.:) Ik weet niet hoe zwaar jij bent, maar aangezien gereden kilometers en door prut fietsen niet persee iets hoeven te maken kennelijk vermoed ik dat gewicht van de fietser ook een rol speelt. Of misschien ook snelheid al zou ik niet weten hoe dat van invloed moet zijn.
Natuurlijk niet echt in een laboratorium onderzocht maar het zou toch kunnen?
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 06 jan 2016 18:59

Bredalp schreef:
ProTon schreef:
Bredalp schreef:Haha ;-).

Mag ik hier ook even een vraag stellen. Ik heb begrepen als je voorband lek is, je gewoon heel de band eruit haalt, en daar dan een nieuwe om doet, en dan het wiel terug er op zetten.

Doe je dat met de achterband ook? Of haal je die even los links, zodat je de binnenband kan vervangen? Of haal je ook je achterwiel er helemaal uit als je onderweg lek rijdt?
Ja ik haal het wiel er achter ook gewoon even uit, werkt wat makkelijker, voel dan gelijk even of er niks scherps zit aan de binnenkant van de buitenband.

Ok, toch helemaal eruit he. Dat vreesde ik al wel.

Zat toen straks te kijken, en met die schijfrem er in... zal vast ff prutsen worden voor de 1ste keer.

Eigenlijk ben ik wel toe aan een dagje "sleutelcursusvoor beginners"

;)
Ik doe mee omdat ik ook nog niet zo handig ben met alles. :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie