Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 01 sep 2015 10:03

Als het hard gaat morgen dan wordt het een slijtage slag in Andorra is geen meter vlak.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 sep 2015 10:12

sjoerdth schreef:
Ernie C. schreef:Dumoulin moet zich woensdag niet gek laten maken. Als hij niet met de besten mee omhoog komt, lekker laten lopen en focussen op de tt in Burgos. Die tweede ritzege moet mogelijk zijn.

Het zou mij verbazen als hij wel met de besten mee kan in het hooggebergte maar gisteren heeft hij mij ook al verbaasd. Wat een prestatie!
Een "echte" bergetappe is inderdaad nog wat anders dan de etappe die hij won, maar eerlijk gezegd had ik van te voren eerder verwacht dat hij bij zo'n aankomst relatief meer tijd zou verliezen dan in een etappe met meer geleidelijke beklimmingen.
Het zijn niet bepaald geleidelijke beklimmingen die op het programma staan voor morgen. Die klimmen zijn behoorlijk grillig en knap steil. Hoe een ieder de rustdag verteert zal voor morgen vooral de vraag zijn. In de Tour zag je dat Froome en Gesink veel beter uit de eerste rustdag kwamen dan bijv Nibali.

Het lijkt mij heel verstandig dat ze vanuit de ploeg hem in een underdog positie willen houden. De kans dat het lampje na 1 of 2 weken koers op eens volledig uit gaat is behoorlijk aanwezig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

campasuper
Forum-lid

campasuper 01 sep 2015 11:29

En als het lampje helemaal uit gaat is het WK (TT en WEG) ook "voorbij" voor hem.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 01 sep 2015 11:36

campasuper schreef:En als het lampje helemaal uit gaat is het WK (TT en WEG) ook "voorbij" voor hem.
Tja kans op Vuelta winnen of WK titel op TT en misschien weg.....hard choices :)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 sep 2015 11:36

campasuper schreef:En als het lampje helemaal uit gaat is het WK (TT en WEG) ook "voorbij" voor hem.
Want als je in de vuelta je best doet, mag (of kan) je het wk niet meer rijden? Of niet meer goed rijden? Er zit straks toch nog een goede 2 weken hersteltijd tussen...
En mocht t lampje toch al eerder uitgaan, kan de focus juist eerder verlegd worden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 sep 2015 11:48

Je herstelt niet in 2 weken als je jezelf 3 weken lang gesloopt hebt. Zie bijv Contador in de Tour en nu Froome in de Vuelta, die 3 weken voluit koersen (zowel fysiek als mentaal) heeft gewoon een weerslag op je lichaam. Als het na goed 2 weken op is en je moet dan nog een aantal dagen door blijven harken, ga je heel diep in je reserves.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 sep 2015 12:00

True, maar het WK is een 1daags koers.., Een zware koers, dat zeker en volledig uitgerust is altijd beter. Maar toch denk ik dat het best kan, omdat het "slechts" 1 dag diep gaan is, hopelijk met slim koersen alleen de finale. de TT lijkt me moeilijker in dat opzicht. En als het na 2 weken op is, moet je misschien juist niet nog een week doorharken met het oog op t WK.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 01 sep 2015 13:06

Morgen moet Tom gewoon kijken hoever hij komt, er is een redelijke kans dat hem niet veel renners echt ver weg gaan rijden. Als hij na morgen niet veel achter ligt heeft hij echt alle mogelijkheid om het voor hem zo te regelen als het uitkomt. Naar mijn mening zou het beste voor hem zijn als een iemand ietsjes voor hem zit en de verantwoordelijkheid neemt tot de volgende rustdag waardoor hij zaterdag, zondag en maandag kan meerijden en dan woensdag toeslaan in de tijdrit. Daarna gaat er volgens mij niet meer veel gebeuren, dus als hij dan aan de leiding staat is de overwinning een reëel optie. Zou hij in een van de 4 ritten (Wo, Za, Zo, Ma) ernstig door het ijs zakken dan kan hij zich rustig voorbereiden op de tijdrit en dat alleen als generale voor de WK gebruiken.
Afbeelding

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 01 sep 2015 16:26

Soap schreef:
Tja kans op Vuelta winnen of WK titel op TT en misschien weg.....hard choices :)
Als je op zijn positie staat lijkt me dat juist een hele makkelijke keuze, volle bak voor de Vuelta.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 01 sep 2015 19:13

Toch wel leuk, die 17 miljoen bondscoaches. :mrgreen: :twisted: :lol:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 sep 2015 19:14

Theo V schreef:Toch wel leuk, die 17 miljoen bondscoaches. :mrgreen: :twisted: :lol:
Op die manier is zelfs de rustdag niet saai :mrgreen:

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 01 sep 2015 20:12

Veldslag morgen met 138 km en 5200 hm.
Heb er zin in.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Plaats reactie