fietshelm uit de gratie?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Iets met verbondenheid en groep.. mensen horen graag bij een groep (in general althans). Behalve als de groep te groot wordt. Zo heb je ook motorrijders die alleen hun eigen "type" groeten.Magic666 schreef:no offence maar groeten naar elkaar vind ik zo sneu, net als motorrijders. Alsof je wat speciaals bent...
Las op gegeven moment een column van een motorrijder die uit principe alleen andere motorrijders groette als de 'r' in de maand zit... de kleine groep die de winter door op de motor blijft zitten. --> i.e. ook een bepaalde verbondenheid toch?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ha,
Heb nu een tijdje een helm, en mwa.... Moet er nog wel aan wennen hoor. Maar doe hem wel altijd op als ik ga trainen.
Maar straks in de zomer, als ik dan op mijn gemak bij mijn ouders ga eten, kilometer of 5. Kan ik dan gewoon zonder helm gaan?
Of is het toch anders dan op een gewone fiets en moet je gewoon geen risico nemen?
Ook als ik hem naar de FM breng, vlak bij. Zou jij dan een helm op doen?
Ben een beetje gaan denken, en toch wel erg geschrokken van de verhalen van grimpeur en die arme man met die betonblokken.
Ik zeg eerlijk: ken de brave mannen niet, maar toch zit ik anders op mijn fiets momenteel. Ben heel erg bezig met gevaar en ongelukken en zo.
En zit nu echt te denken, altijd een helm op, al ga je even een straatje om, om bv even iets te testen.
Is dat overdreven, ben ik ineens een bangerik geworden? Of hoort het zo te zijn?
Vraag me af hoe de rest hier over denkt.
Heb nu een tijdje een helm, en mwa.... Moet er nog wel aan wennen hoor. Maar doe hem wel altijd op als ik ga trainen.
Maar straks in de zomer, als ik dan op mijn gemak bij mijn ouders ga eten, kilometer of 5. Kan ik dan gewoon zonder helm gaan?
Of is het toch anders dan op een gewone fiets en moet je gewoon geen risico nemen?
Ook als ik hem naar de FM breng, vlak bij. Zou jij dan een helm op doen?
Ben een beetje gaan denken, en toch wel erg geschrokken van de verhalen van grimpeur en die arme man met die betonblokken.
Ik zeg eerlijk: ken de brave mannen niet, maar toch zit ik anders op mijn fiets momenteel. Ben heel erg bezig met gevaar en ongelukken en zo.
En zit nu echt te denken, altijd een helm op, al ga je even een straatje om, om bv even iets te testen.
Is dat overdreven, ben ik ineens een bangerik geworden? Of hoort het zo te zijn?
Vraag me af hoe de rest hier over denkt.
Om het eens hip te zeggen, een helm op de racefiets is een no-brainer. Gewoon ALTIJD.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik draag ook op mijn fiets voor woon - werkverkeer een helm. Ik heb een sport hybride fiets. In Duitsland zie heel veel mensen mey helm fietsen en voor kinderen is een helm verplicht.
Ghost Nivolet 6LC
@Bredalp. Ga je ook een helm dragen als je op de gewone fiets even naar AH gaat?
Pffff.....gaat wel ver met die hele helm shit zoals gepropageerd wordt. Ik zie kleuters met helm rijden. Die helmen zitten zo slap gemonteerd dat het geen enkel nut heeft (helm schuift zo weg)
Ik draag nooit een helm en dat is mijn bewuste keuze. Als je echt hard valt dan helpt ook een helm niet meer. Om erge vallen te voorkomen let ik gewoon goed op en doe geen gekke dingen.
Pffff.....gaat wel ver met die hele helm shit zoals gepropageerd wordt. Ik zie kleuters met helm rijden. Die helmen zitten zo slap gemonteerd dat het geen enkel nut heeft (helm schuift zo weg)
Ik draag nooit een helm en dat is mijn bewuste keuze. Als je echt hard valt dan helpt ook een helm niet meer. Om erge vallen te voorkomen let ik gewoon goed op en doe geen gekke dingen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik hoop voor je dat die onverwacht overstekende hond dat ook doet.Zorro schreef:@Ik draag nooit een helm en dat is mijn bewuste keuze. Als je echt hard valt dan helpt ook een helm niet meer. Om erge vallen te voorkomen let ik gewoon goed op en doe geen gekke dingen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Dat zijn vaak de enige argumenten van de niet-dragers;
- Het helpt niet als je met 50km/h tegen een trein rijdt
- JIJ doet 'm ook niet op als je 500 meter naar de super rijdt
In plaats van dat ze gewoon eerlijk zeggen; "Ik vind ze k*dt zitten en aanvaard enig risico wat met het niet dragen gepaard gaat. Voor zover die er in mijn ogen zijn". En da's ook prima. Het is niet verplicht en het is je eigen knar.
Ik, en ik denk genoeg andere fietsers met mij, ben iig al een keer dankbaar geweest voor mijn helm. En ja ik ben ook zo'n hypocriet die 'm niet opzet als ie naar de appie fietst, uit gemak. Denk dat 90% van de racefiets-helmdragers hier onder valt.
- Het helpt niet als je met 50km/h tegen een trein rijdt
- JIJ doet 'm ook niet op als je 500 meter naar de super rijdt
In plaats van dat ze gewoon eerlijk zeggen; "Ik vind ze k*dt zitten en aanvaard enig risico wat met het niet dragen gepaard gaat. Voor zover die er in mijn ogen zijn". En da's ook prima. Het is niet verplicht en het is je eigen knar.
Ik, en ik denk genoeg andere fietsers met mij, ben iig al een keer dankbaar geweest voor mijn helm. En ja ik ben ook zo'n hypocriet die 'm niet opzet als ie naar de appie fietst, uit gemak. Denk dat 90% van de racefiets-helmdragers hier onder valt.
Op de stadsfiets draag ik nooit een helm maar op de racer eigenlijk altijd wel.
Niet als ik naar mn werk rij maar trainingen wel
Voorheen wel eens losrijden zonder helm maar op 1 of andere manier voelt het raar als ik zonder helm op de racer zit dus heb het ding tegenwoordig met losrijden ook gewoon op
Beetje normaal geworden zeg maar.
Week of 3 geleden wel trouwens weer een keer erg blij met m`n helm had alleen een bloeduitstorting door de grond ipv een gat in m`n koppie of hersenletsel ofzo
Ging toch met 35 onderuit
Gevaar en ongelukken ben ik eigenlijk nooit mee bezig want dan durf je amper een afdaling in te gaan of een bocht door te vlammen en niks zo leuk om hard door een bocht te gaan of met 80 een afdaling te pakken
Niet als ik naar mn werk rij maar trainingen wel
Voorheen wel eens losrijden zonder helm maar op 1 of andere manier voelt het raar als ik zonder helm op de racer zit dus heb het ding tegenwoordig met losrijden ook gewoon op
Beetje normaal geworden zeg maar.
Week of 3 geleden wel trouwens weer een keer erg blij met m`n helm had alleen een bloeduitstorting door de grond ipv een gat in m`n koppie of hersenletsel ofzo
Ging toch met 35 onderuit
Gevaar en ongelukken ben ik eigenlijk nooit mee bezig want dan durf je amper een afdaling in te gaan of een bocht door te vlammen en niks zo leuk om hard door een bocht te gaan of met 80 een afdaling te pakken
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike