Is dit echt zo, of speelt dat gevoel van uitsluiting zich af in je hoofd? Als het echt zo is, zit je bij de verkeerde groep. De afgelopen dertig jaar heb ik in heel wat hardloopgroepjes meegedraaid. Mijn ervaring is dat ze een stuk socialer zijn dan wielrenners. En als het hardlopen gedaan is, is de onderlinge hiërarchie vastgesteld, weten we wie er harder lopen en is het gewoon gezellig.Sweety2008 schreef:Ik had vroeger op school de bijnaam "de slak" omdat ik met lopen op de atletiekbaan de sloomste was. De sportleraar zei ook altijd dat ik een schildpad ben zo langzaam als jij loopt loopt hier niemand.
Raar dit komt nu alles weer boven, de vernedering en het niet bijhoren bij de groep, heb er zelfs weer over gedroomd afgelopen nacht. Dan voel ik me toch zo depri baaaaah niet leuk meer.
Daarom ga ik ook liever alleen lopen i.p. van in een hardloopvereniging, hooguit mag een vriendin die al wat langer hardloopt met mij mee anders niemand.
Hardlooptraining
Een beetje loopgroep doet ook aan 'dweilen'. Dus dan vertelt de trainer dat de voorsten even moet teruglopen tot ze bij de achtersten zijn en dan mogen ze het opnieuw proberen. Qua loopafstand maakt het geen fluit uit, maar de groep blijft wel lekker compact bij elkaar.
Probeer dat maar eens bij een groepje toerfietsers te regelen.
Probeer dat maar eens bij een groepje toerfietsers te regelen.
- Sweety2008
- Forum-lid
@NeeNee ik zit op dit moment in geen enkele groep.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Nou ik weet het niet hoor.Jans schreef:Dat zegt NeeNee ook niet, maar probeert je alleen te vertellen dat je geen angst hoeft te hebben voor een hardloopgroepje.Sweety2008 schreef:@NeeNee ik zit op dit moment in geen enkele groep.
Ghost Nivolet 6LC
Wat weet je nu weer niet? Dat er niet staat wat er staat?
Mijn ervaring is precies wat hij zegt. Maar ik denk dat je er vooral moeite mee hebt eens iets van iemand aan te nemen.
Je kunt het toch gewoon proberen in het najaar?
Mijn ervaring is precies wat hij zegt. Maar ik denk dat je er vooral moeite mee hebt eens iets van iemand aan te nemen.
Je kunt het toch gewoon proberen in het najaar?
- Sweety2008
- Forum-lid
Het is op dit moment ook veel te warm om aan hardlopen te doen. In september starten dacht ik weer looptrainingen heb net op de website van "Start to run" gekeken waar ik een proefles kan volgen. De dicht bijzijnde is in Roermond.
Jammer moet dan eerst met de fiets 25 km van Blerick naar toe fietsen en dan kan ik pas starten.
En als het in de herfst het weer niet meezit is het ook niks om telkens met de fiets naar Roermond te gaan.
Jammer moet dan eerst met de fiets 25 km van Blerick naar toe fietsen en dan kan ik pas starten.
En als het in de herfst het weer niet meezit is het ook niks om telkens met de fiets naar Roermond te gaan.
Ghost Nivolet 6LC
Dat is dan wel ver, ik kon het op 3 km van huis doen. Maar is er in de omgeving dan niet een hardloopgroep?
En de warmte is in Nederland waarschijnlijk over een paar dagen weer over, of veel minder. 's Avonds wat later lopen lukt toch waarschijnlijk wel?
En de warmte is in Nederland waarschijnlijk over een paar dagen weer over, of veel minder. 's Avonds wat later lopen lukt toch waarschijnlijk wel?
En waarom niet naar Venlo?Sweety2008 schreef:De dicht bijzijnde is in Roermond.
- Sweety2008
- Forum-lid
Omdat er geen Start to run is om een proefles te volgen.Jans schreef:En waarom niet naar Venlo?Sweety2008 schreef:De dicht bijzijnde is in Roermond.
Heb al een mail naar een hardloopvereniging gestuurd maar tot op heden geen antwoord gekregen. Vanavond weer een mail gestuurd maar ik denk dat het weinig nut heeft als er niemand reageert.
Eens kijken op ik in Duitsland wat kan vinden in Kaldenkirchen of zo dat is niet zo ver van Venlo af.
Ghost Nivolet 6LC
Voor 47,50 kun je de cursus meedoen, incl. een shirt. En aan één proefles heb je in mijn ogen niet zoveel. Dat is dan wat andere mensen zeggen het saaie gedeelte omdat je nog niet veel hardloopt. En juist bij de volgende lessen is er ook ruimte om wat aan de techniek te doen. Dus als je het kunt bekostigen dan zou ik in Venlo die 8 weken meelopen. Lekker dichtbij.