Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
dc
- Forum-lid
dc
03 jul 2011 11:47
eelcoz schreef:dc schreef:
Tsja, er zijn mensen die nog in Sinterklaas geloven
O nee hoor, ik heb op dit forum vaak geschreven dat ik geen enkele profrenner vertrouw in deze. Ik stel helemaal niet dat ik geloof dat Gilbert schoon rondrijdt, alleen vond ik je argumenten over zijn constante topvorm niet helemaal hout snijden.
Jij vind het niet vreemd dat hij sinds April geen koers verliest en nog steeds in blakende vorm verkeert?
Overigens, wat bedoel je precies met dat je Andy niet het meest neutrale vergelijkingspunt vindt?
1. Iemand die in het beruchte LBL rijtje zit.
2. Iemand die in een toch wel verdachte omgeving (CSC) rondreed.
3. Iemand die gedrogeerden en waarschijnlijk gedrogeerden er finaal afrijdt.
Laten we wel zijn, top tien TdF is net zo'n lijst als de lijst van LBL winnaars. Bijna de helft is de afgelopen jaren tegen de lamp gelopen... en de andere helft is zwaar verdacht.
Ik vind "Andy doet het ook zo" geen sterke indicatie dat Flipje het netjes doet
-
eelcoz
eelcoz
03 jul 2011 11:53
dc schreef:
Jij vind het niet vreemd dat hij sinds April geen koers verliest en nog steeds in blakende vorm verkeert?
Maar wat voor fatsoenlijke koersen heeft hij dan gewonnen tussen april en juli? Alleen een rit en het eindklassement van de Ronde van Belgie? Voor de rest waren het toch relatief onbelangrijke koersjes die een renner van zijn kaliber ook zonder in topvorm te zijn wel wint?
-
trekshack
- Forum-lid
trekshack
03 jul 2011 11:54
dc schreef:dalegend schreef:Potsierlijk?
Jullie zijn echte kenners en liefhebbers van de koers, niet? :-/
Daarna verliest hij deze vorm blijkbaar niet. Ok?? Hij wordt tweede op het BK tijdrijden, niet sterk bezet, maar toch niet zijn stiel, daarna verplettert hij het peloton in de wegkoers, ok??? En nu verplettert hij een compleet peloton tourrenners waarvan je verwacht dat er andere mensen in vorm zijn dan in April. Ok?????
Het BK tijdrijden moet dus wel nog GEREDEN worden in augustus.. Weg is op het einde van juni en het tijdrijden in augustus voor de eneco tour. Dus die tweede plaats is dus uit de lucht gegrepen. De huidige regerend kampioen tijdrijden is nog altijd Stijn Devolder.
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
-
trekshack
- Forum-lid
trekshack
03 jul 2011 11:59
Ook interessant om te volgen vandaag de SRM gegevens van bepaalde renners tijdens de TTT.
http://data.srmlive.de/TDF/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
-
dc
- Forum-lid
dc
03 jul 2011 12:06
trekshack schreef:
Het BK tijdrijden moet dus wel nog GEREDEN worden in augustus.. Weg is op het einde van juni en het tijdrijden in augustus voor de eneco tour. Dus die tweede plaats is dus uit de lucht gegrepen. De huidige regerend kampioen tijdrijden is nog altijd Stijn Devolder.
Kijk dat verklaart waarom ik die uitslag niet kon vinden, Ik vertrouwde op cyclingnews:
A second-place in the Belgian national time trial championship in June is the sole blemish of his record season.
De serie blijft natuurlijk waanzinnig.
-
joppnl
- Forum-lid
joppnl
03 jul 2011 14:51
Nu de tijdrit...
Waarom dragen ze alleen nu zo'n aero-helm en niet tijdens de gewone ritten?
Zelfde geldt voor het achterwiel, nu dicht.
Ik zou zeggen: aerodynamisch heb je toch altijd voordeel van?
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
-
eelcoz
eelcoz
03 jul 2011 15:02
Volgens mij mag een dicht achterwiel niet eens tijdens een gewone rit vanwege de veiligheid in een peloton (je bent veel gevoeliger voor zijwind en dat wil je niet in een peloton).
-
tieky
- Forum-lid
tieky
03 jul 2011 16:51
joppnl schreef:Nu de tijdrit...
Waarom dragen ze alleen nu zo'n aero-helm en niet tijdens de gewone ritten?
Zelfde geldt voor het achterwiel, nu dicht.
Ik zou zeggen: aerodynamisch heb je toch altijd voordeel van?
Als een heel peleton met een dicht achterwiel rijdt, wordt het peleton een soort zeilboot, waarbij het hele peleton plat gaat bij een beetje zijwind.
Zo'n aero-helm zit lang niet zo comfortabel als een gewone helm. Je ziet ook bij klimtijdritten dat renners sneller kiezen voor een gewone helm.
-
fredhhw
- Forum-lid
fredhhw
03 jul 2011 17:29
Raar eigenlijk dat Hushovd met de bollentrui rijdt.
Nu Gilbert het geel had en Evens in het groen reed is de bollentrui voor de nr 3 in het bergklassement...Maar laten er nou net geen nummers 2 en 3 zijn in dit zelfde klassement.
Er werd maar één punt weggegeven zaterdag.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
03 jul 2011 17:34
Bovendien wil de afstand van een tijdrit nog wel lukken zonder enig comfort (wiel waar geen enkele vering in zit, helm die je langzaam gaar kookt) maar bij langere afstanden zoals die van een etappe is dat geen doen.
Bollen: geen punten maar hij was gisteren als derde boven achter Gilbert (geel) en Evans (groen). In de hiërarchie van de truien komen de bollen nu eenmaal na die twee andere truien.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
03 jul 2011 20:34
Henk Lubberding (nu op RTL 7) vindt het protest van Contador inderdaad kansloos.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock