Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 05 jul 2017 11:13

dixy100 schreef: 05 jul 2017 10:52 Zoals ik het gezien heb, gaat Cavendish eerst met zijn hoofd leunen op het torso van Sagan,waardoor deze iets uit balans raakt en corrigeerd met zijn elleboog.
Cav leunt met zijn hoofd, omdat hij wil zeggen van: "Hallo, ik zit hier al!" en niet om te duwen. Ik blijf erbij dat Cav een halve fietslenge laat op Demare, en Sagan daarna naar rechts van z'n lijn afwijkt en in dat gat duikt (zonder Cav te zien), met als gevolg dat Cav klem komt te zitten tussen Sagan en de afzetting. Beide schuld, maar meer in de richting van Sagan. Cav zocht het risico op, Sagan deed iets onregelementairs.

@christiaan, dat is natuurlijk lulkoek, want Sagans arm heeft Cav helemaal niet geraakt. De foto hierboven is vertekend, want Cav leunt tegen de heup van Sagan, en niet tegen z'n arm.
Laatst gewijzigd door Joskovic op 05 jul 2017 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 05 jul 2017 11:15

Echt bezopen die ASO.

Wat op zijn minst vreemd is dat ze Sagan in eerste instantie wilde laten finishen op plek 115 met aftrek van Groen trui punten en dan even later die straf bijstellen tot uitsluiting.
Aldag die heeft als een voetbal kleuter lopen mekkeren om een rode kaart voor Sagan?
Dat laatste in op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig en zou toch een onderbouwende verklaring kunnen gebruiken maar niets van dat alles.

Dan tevens het feit dat het echt bijna allemaal niet te zien is en zo ongeveer elke ex prof die ik erover heb gehoord het een gewoon bedrijfsongeval vondt dan wel een domme fout van Cavendish om in dat micro muizengaatje proberen te murwen.

De jury beroept zich op artikel 12.104:

'Mariën cited a UCI rule — 12.104 — that allows the jury to expel a rider for very serious violations. There is a clause that allows the jury “in particularly serious cases to eliminate and fine a rider on the first offense.” Sagan was gone, and fined 200 Swiss francs.

“Because of the fact that we decided to apply this article is because it’s a very severe violation,” Mariën said. “This disqualification is qualified and justified.”

Ik en velen anderen met mij zien die 'very serious violations' (ze zullen wel doelen op de elleboog die volgens mij Cavendish niet eens raakte en meer een reflex was op Cavendish' actie zijn helm in Sagan's rug te planten) niet waarbij het dan tevens vreemd is dat men twee uur nodig heeft om tot die conclusie te komen.

Als de jury zich zou beroepen om het afwijken van lijn en daardoor een gevaarlijke situatie creeerend dan hebben ze een punt alhoewel ik ook dat niet heel erg overtuigend vind.
Dan inderdaad consequent zijn en Demare met zijn zwieper naar plek 115 terug zetten.

Sagan of niet. De straf staat in geen verhouding tot het 'vergrijp'.

Ik ben benieuwd wat renners bij een volgende sprint nog durven en doen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ane
Forum-lid

ane 05 jul 2017 11:17

Gastheerg schreef: 05 jul 2017 09:56 Of Cav op het laatst duwt? Deze foto laat anders zien en dat het gat ONMOGELIJK was. Normale mensen noemen dit zelfmoord.
Cavendish probeert Demare te volgen. Dat lukt niet omdat Sagan ook in het wiel van Demare probeert te duiken. De ruimte was er wel omdat Demare er ook langs kon.

Hoe er precies geoordeeld moet worden weet ik niet, maar dat Sagan zijn elleboog gebruikt om Cavendish onderuit te halen slaat nergens op. Hij maakt het gat waar Cavendish door heen wil wel kleiner.

Dat hij wordt gediskwalificeerd voor onreglementair sprinten is aan de jury, maar als het is voor die zogenaamde elleboogstoot...

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 05 jul 2017 11:37

Hij geeft hem wel jongens, in een van de filmpjes is het echt onmiskenbaar. Ik had Sagan er ook liever in gehouden, leuke renner, smaakmaker, Cavendish die zelf echt wel smerig is geweest in het verleden. En ja de situatie creert hij ook zelf mede. Maar ja. De straf kun je geven en het vonnis is voltrokken.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 05 jul 2017 11:38

Sagan heeft wel schuld maar de straf is echt te zwaar. De eerste straf was prima want daardoor had hij een flinke achterstand op de groene trui. Nu beroof je de koers van één van de grootste smaakmakers.
Demare had ook gestraft moeten worden maar Bouhanni viel niet....

Ik vind dat je niet kan zeggen omdat Cavendish in het verleden ook vieze dingen heeft gedaan dat dit dan verdient is. Sagan heeft zo ook Degenkolb en Swift laten vallen.
Maak joe woar

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 05 jul 2017 11:47

Die laatste twee heeft Sagan nog geen enkele keer genoemd. Alleen Mark dit, Mark dat.

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 05 jul 2017 12:20

die actie van Demare was toch gevaarlijker het is dat Bouhanni wel op let.. Dat gaatje wat Cav zag werd een net niet gaatje omdat ze met z'n allen naar rechts afwijken.. had het wel gesnapt als ie volledig naast Sagan zat of erzelfs een stukje voor maar nu niet..

Maar ja misschien waren ze bang dat ie straks ook nog zo'n bril aan de ronde missen ging geven ;)

Karl66
Forum-lid

Karl66 05 jul 2017 12:47

Je kan de actie van Demare toch niet met Sagan vergelijken? Demare rijdt voor de overwinning, Kristoff rijdt voor hem en daar moet hij omheen. Als je over de renner voor je heen wilt, zal je toch rechts of links er langs moeten.

Sagan is niet snel genoeg en andere renners komen over hem heen. Omdat Demare rechts over hem heen komt, gooit hij in reactie de deur naar rechts dicht en rijdt zo Cav de hekken in.

Wat mij vooral verbaast is de hersenloze adoratie van een renner die geen spanning kent, want dat zegt hij tenslotte zelf. Waardoor het dus wel de schuld van Cav moet zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 05 jul 2017 13:18

Kunnen we nou weer tot de orde van de dag over gaan?

Etappe 5. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wie pakt 'm op PdBF?

Balhoofd 1
Forum-lid

Balhoofd 1 05 jul 2017 13:44

Tja, het was denk ik een mooie rit geweest voor Valverde. Misschien als alle favorieten in de laatste klim nog aan kop zitten dat Mollema een aanval mag doen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2017 14:18

Mollema is mee om te knechten voor Contador, niet om etappes te winnen. Als Contador iemand wilt om naar toe te springen mag Mollema demarreren.

Vandaag wint Froome toch gewoon? Kado'tjes weggeven zijn ze nog nooit van geweest bij Sky.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 05 jul 2017 14:22

Froome ziet er sterk en scherp uit.

Ik gok vandaag echter op Porte.

Plaats reactie