havana schreef:Echt gebied voor @GastheerG dus
Wat toepasselijk. Zelf vandaag de Vlaamse kasseien opgezocht. Meer verbinding tussen het verhaal van Havana? Ja
M'n werkster kwam vandaag. Haar achternaam: Steenbergen
Gister met dat voorjaarsweer door mantelzorg niet kunnen fietsen. Jammer maar er is meer dan fietsen! Morgen met dochterlief mee voor een operatie dus wordt ook niks.
Dus mezelf vandaag eens goed getrakteerd op een flink porti Vlaamse kasseien.
Belangrijkste stroken die ik gedaan heb zijn Doorn, Huisepont, Paddestraat en Lippenhovenstraat. Nog wat niemandalletjes. Grotendeels de gele route gevolgd maar hier en daar wat extra en op het eind een stukje rood gedaan.
Voor ik op de fiets stapte werd ik echter van de weg geplukt.
Start bij het bekende Centrum Rond van Vlaanderen
Bizar licht was er zo nu en dan.
Eerst "klim"
Kenners hoesten gelijk de naam van deze molen op. Mooie naam trouwens
De Huisepontweg heeft een paar jaar NIET in de ronde gezeten. Jammer want was toen echt op het niveau als een betere Noord Franse strook. Kleine 10 jaar geleden opnieuw bestraat en dat ligt er zo perfect in dat er eigenlijk geen lol aan is. Imago is groter dan de uitdaging.
En nog wel een prachtig decor
Doe dan de strook van Doorn. Vind ik echt een van de slechtste stroken in Vlaanderen (heb ik het over stroken die in een koers worden gerbuikt
)
Foto fietsend op Doorn is mislukt
Nog een herkenbaar stukje: De Zwalmstreek
Ook populair bij wandelaars. Paadje links is echt prachtig (wel eens een stuk gefietst)
Legendarische strook die in de west-oost richting toch een beste hindernis is. Andersom zie je de renners heel hard gaan maar het loopt ook flink af.
Wel "heuvel" op maar wind in de rug: feestje
Aan de oostkant staat een pilaar met winnaars sinds de Paddestraat in de koers zit.
Met bovenop :
Nog wat strookjes maar de vermoeidheid ging toen toch opspelen
Ook de accu van m'n camera vond het denk ik wat fris
Het CRVV is in januari gesloten maar ik kon toch gewoon even een douche nemen.
Over deze (en Noord Frankrijk) streek raak ik nooit uitgepraat maar hier moeten jullie het voor vandaag toch even mee doen
Oplossing: Schietsjampettermolen