Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

superb11
Forum-lid

superb11 25 jan 2016 20:56

Walter G schreef:
TumTumTum schreef:Als je vandaag kon fietsen en je deed het niet dan moet je eigenlijk je fiets inleveren.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik heb het toch niet gedaan. Gisteren in de herstelmodus en vandaag de schade van zaterdag weggepoetst en plaatjes op Facebook gekeken. Nog nooit zo'n gore fiets gehad!

Eeehm; ....werken misschien ....;-) Ik ben wel om 7 uur in de ochtend naar het station gefietst. Telt dat ook?

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 jan 2016 21:20

En zo worden woorden langzamerhand steeds verder verdraaid. :winkthumb:

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 25 jan 2016 21:43

Mooi rondje gereden Abcoude,Weesp,s-Gravenland,Loosdrecht,terug met de wint in de rug via Loenen a/d Vecht,Vreeland,Vinkeveen,Mijdrecht en Uithoorn naar Amstelveen,72 km top weer.
Deze oude man is weer tevreden.
https://www.strava.com/activities/478151936
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 26 jan 2016 08:55

Gisteren naast/onder het werken een hele dag naar buiten gekeken omdat het werkelijk prachtig fietsweer was :( . Na de druilerige zondag (binnen gebleven) dus gisteravond na het eten snel de fiets gepakt voor een avondritje. Weer was prima, In het donker fietsen blijft saai. Wind was 5 a 6 :evil: . Dus nog harder moeten werken als ik van plan was. Helaas zit D1 niet in mijn systeem :P .

Toch nog ruim 80 km gescoord. Helaas wel te laat voor "the blacklist" terug thuis.

https://www.strava.com/activities/478401698
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

stansfield
Forum-lid

stansfield 26 jan 2016 13:35

Na een lange winter zonder fietsen (geboorte 2e dochter dus weinig tijd) wil ik nu toch wel weer gaan beginnen met wat rondjes om mijn matige conditie weer een beetje op peil te brengen.
Maar nu fiets ik nog niet heel lang en heb ik vorig jaar een mooie nieuwe fiets gekocht. Dus zit ik er een beetje mee of het niet heel slecht is voor mijn fiets met kou en af en toe regen te gaan fietsen.
Of is dat alleen met pekel slecht voor je fiets en is het gewoon bij normaal weer (koud of regen) gewoon een kwestie van de fiets schoonmaken na de rit en klaar? En ik weet uiteraard dat het gewoon een gebruiksvoorwerp is. Maar wil er toch ook wel een beetje zuinig op zijn zodat hij lang mooi blijft.
En natuurlijk niet vallen wanneer het wat slechter weer is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 jan 2016 13:54

Wat een weertje zeg. Toen ik vertrok nog aardig grijs en de wind trok aan dus ik dacht even "als dat maar goed gaat"... Doch mirabele dictu trok de boel langzaam open en kwam de zon erbij.

In de 4 jaar dat ik hier nu woon was ik nog nooit door de metropool Steenbergen gefietst en om de één of andere reden vond ik vandaag wel een leuk "doel". Eén van mijn fietsmaten heet namelijk zo dus dat schept een band, soort van ;)

Het bleek een typisch Drents dorpje te zijn; paar boerderij en véél klinkers. Echt gebied voor @GastheerG dus :D Ik heb me echter niet aangesteld en heb de klinkers voor lief genomen. Via Een, Haulerwijk, Veenhuizen en Zeijen ben ik weer terug naar "'t Stad" (zoals wij dat hier noemen) gebold. Al bij al een heerlijk ritje van 84 km.

Afbeelding

rodeo
Forum-lid

rodeo 26 jan 2016 14:33

havana schreef:...In de 4 jaar dat ik hier nu woon was ik nog nooit door de metropool Steenbergen gefietst en om de één of andere reden vond ik vandaag wel een leuk "doel". Eén van mijn fietsmaten heet namelijk zo dus dat schept een band, soort van ;)
Als je een uitdaging zoekt dan is er in Noord-Brabant ook nog zo één.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 26 jan 2016 15:27

Ik tel vier klinkers.

i-mac

i-mac 26 jan 2016 19:11

Op dinsdagnamiddag is mijn wekelijkse fietsnamiddag. Op een boogscheut van mijn werk (groot ziekenhuis te Brugge) verzamelt elke week een bonte bende die als groep een (vaste) rit wil rijden.

Er was deze week zowaar een patron die even het woord nam om een woordje uitleg te geven. We fietsen samen, per 2, ieder doet eens een stukje kopwerk, vorige week was het een goede georganiseerde rit, dus deze week weer van dat, we wachten op elkaar, blablabla ... blablabla, ....

4km verder wordt de groep door een grote tractor voorbij gereden. Die tractor moet rond de 30km/u hebben gereden. Als vliegen aangetrokken door een stront demarreerde opeens een grote groep en ging als gekken achter de tractor rijden. Gezien er op dat moment best een strakke wind aan het blazen was, scheurt de groep uiteen in 3 groepjes. Groep 1 was gaan vliegen, groep 2 maakte rechtsomkeer. Ik reed samen met een vriend als laatste, maar we hebben er toch een rustige en vooral gezellige rit van gemaakt.

Volgende week laten we de groep voor wat ze is ...

jz2009
Forum-lid

jz2009 26 jan 2016 19:19

Gegroet fietsers,

Vandaag mjjn ontwakingstocht gereden 2016 op de pinarello. Afgelopen maand regelmatig op de ATB gezeten was dit vandaag op de racefiets een waar genot ondanks de wind.

Van het weekend was de voorpret al begonnen en had ik in Mapsource voor het eerst een route gemaakt, geupload en vandaag gefietst. Erg goed bevallen. Veel nieuwe wegen gereden die ik niet kende. Garmin geeft precies aan wanneer en welke kant ik op moet. top !

De route ging van Purmerend binnendoor naar Zaandam, Assendelft, Beverwijk, Wijk aan zee, Castricum, Akersloot, Graft, Purmerend.

Goed voor 74 KM. Genoten !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet,

Jerry Z

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 jan 2016 21:30

havana schreef:Echt gebied voor @GastheerG dus :D
Wat toepasselijk. Zelf vandaag de Vlaamse kasseien opgezocht. Meer verbinding tussen het verhaal van Havana? Ja :mrgreen: M'n werkster kwam vandaag. Haar achternaam: Steenbergen :mrgreen:

Gister met dat voorjaarsweer door mantelzorg niet kunnen fietsen. Jammer maar er is meer dan fietsen! Morgen met dochterlief mee voor een operatie dus wordt ook niks.
Dus mezelf vandaag eens goed getrakteerd op een flink porti Vlaamse kasseien.

Belangrijkste stroken die ik gedaan heb zijn Doorn, Huisepont, Paddestraat en Lippenhovenstraat. Nog wat niemandalletjes. Grotendeels de gele route gevolgd maar hier en daar wat extra en op het eind een stukje rood gedaan.

Voor ik op de fiets stapte werd ik echter van de weg geplukt. :?
Afbeelding

Start bij het bekende Centrum Rond van Vlaanderen
Afbeelding

Bizar licht was er zo nu en dan.
Afbeelding

Eerst "klim"
Afbeelding

Afbeelding

Kenners hoesten gelijk de naam van deze molen op. Mooie naam trouwens :lol:
Afbeelding

De Huisepontweg heeft een paar jaar NIET in de ronde gezeten. Jammer want was toen echt op het niveau als een betere Noord Franse strook. Kleine 10 jaar geleden opnieuw bestraat en dat ligt er zo perfect in dat er eigenlijk geen lol aan is. Imago is groter dan de uitdaging.
Afbeelding

En nog wel een prachtig decor
Afbeelding

Doe dan de strook van Doorn. Vind ik echt een van de slechtste stroken in Vlaanderen (heb ik het over stroken die in een koers worden gerbuikt ;) )
Afbeelding

Foto fietsend op Doorn is mislukt :dislike:

Nog een herkenbaar stukje: De Zwalmstreek
Afbeelding

Ook populair bij wandelaars. Paadje links is echt prachtig (wel eens een stuk gefietst)
Afbeelding

Legendarische strook die in de west-oost richting toch een beste hindernis is. Andersom zie je de renners heel hard gaan maar het loopt ook flink af.
Afbeelding

Wel "heuvel" op maar wind in de rug: feestje
Afbeelding

Aan de oostkant staat een pilaar met winnaars sinds de Paddestraat in de koers zit.
Afbeelding

Met bovenop :
Afbeelding

Nog wat strookjes maar de vermoeidheid ging toen toch opspelen :shock:
Ook de accu van m'n camera vond het denk ik wat fris :o

Het CRVV is in januari gesloten maar ik kon toch gewoon even een douche nemen.
Afbeelding

Over deze (en Noord Frankrijk) streek raak ik nooit uitgepraat maar hier moeten jullie het voor vandaag toch even mee doen :mrgreen:

Oplossing: Schietsjampettermolen
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 27 jan 2016 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 jan 2016 21:42

Prachtig verslag en mooie foto's Gastheerg.
Ben ook lekker buiten wezen spelen de route Woutmeester gereden van de site klimbijnijmegen.
105 km en 939 hm maar wat een prachtige afwisselende route.
https://www.strava.com/activities/478908462
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie