Pagina 14 van 256

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 11 apr 2016 11:18
door Keezx
wasbeer2006 schreef:Ik zou graag de echte redenen weten waarom het zo lang duurt voordat er met schijven word gereden.
Kan er voor prof maximaal twee verzinnen. de belangrijkste lijkt mij aerodynamica. Op plaats 2 voor sommige merken gewicht. Daarnaast is er voor profs geen enkel tegen argument.
Het gaat IMO om heel andere dingen, meer van praktische aard.
Er moet een enorme inhaalslag qua materiaal gemaakt worden (frames, wielen) terwijl naast elkaar niet gaat omdat er niks compatibel is.
Flinke investeringen, twijfelachtige voordelen en nog niet uitgerijpte techniek houdt de meeste ploegen tegen en de renners interesseert het waarschijnlijk ook maar matigjes, vraag uit die richting zal niet hoog zijn.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 11 apr 2016 13:11
door havana
Profs zijn erg conservatief en houden graag vast aan wat ze al kennen. Dat is ook de hoofdreden dat zoveel renners nog op tubes koersen, terwijl de draadbanden al bijna 10 jaar sneller zijn.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 11 apr 2016 19:11
door daniel1975
Whahaha, niet alleen profs. Hier op het forum ook nog steeds believers ;-)

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 09:21
door sloeren
Hier zullen schijfremmen ook niet populairder van worden: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2626963 Schijfrem in been.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 09:37
door tommeke14
havana schreef:Profs zijn erg conservatief en houden graag vast aan wat ze al kennen. Dat is ook de hoofdreden dat zoveel renners nog op tubes koersen, terwijl de draadbanden al bijna 10 jaar sneller zijn.
Is dat echt zo? Ik hoor iedereen die op tubes rijdt erg lyrisch zijn.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 10:06
door nuzaiacpogodi
niet leuke reclame voor "pro schijfrem" stemmers ...

https://twitter.com/manuelquinziato/sta ... 0000488448

Ik ben erg benieuwd wat gevolgen zal het hebben voor Rompoot en DE, teams die graag willen experimenteren met schijfrem.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 10:11
door MarkVeenstra
Verwacht je gevolgen voor teams, omdat quinziato zijn zorgen uit in een twitter bericht?
Zou wat zijn als er na elke tweet van een sporter direct regels aangepast zouden worden...

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 10:39
door nuzaiacpogodi
MarkVeenstra schreef:Verwacht je gevolgen voor teams, omdat quinziato zijn zorgen uit in een twitter bericht?
Zou wat zijn als er na elke tweet van een sporter direct regels aangepast zouden worden...
deze tweet is gevolg van renner die bij val blessure heeft opgelopen door op schijfrem van andere in de val te landen (tijdens PR). Renner moest naar ziekenhuis voor hechtingen op zijn been.... dus tweetje moet ook geen gevolgen hebben, maar feit dat het snijwond veroorzaakt bij val... dat is wel iets om even na te denken.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 10:55
door kawouter
nuzaiacpogodi schreef:Ik ben erg benieuwd wat gevolgen zal het hebben voor Rompoot en DE, teams die graag willen experimenteren met schijfrem.
ik heb gehoord dat Roompot het gewoon moet doen met wat ze krijgen van de sponsor. Heeft niet zo veel met de wens van het team te maken...

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 11:17
door MarkVeenstra
nuzaiacpogodi schreef:
MarkVeenstra schreef:Verwacht je gevolgen voor teams, omdat quinziato zijn zorgen uit in een twitter bericht?
Zou wat zijn als er na elke tweet van een sporter direct regels aangepast zouden worden...
deze tweet is gevolg van renner die bij val blessure heeft opgelopen door op schijfrem van andere in de val te landen (tijdens PR). Renner moest naar ziekenhuis voor hechtingen op zijn been.... dus tweetje moet ook geen gevolgen hebben, maar feit dat het snijwond veroorzaakt bij val... dat is wel iets om even na te denken.
Ben het met je eens dat het iets is om over na te denken.
Maar ik denk ook dat het een reactie op iets nieuws is. Bij een val in een peloton kan je ook op een stuur, een pedaal, een zadel, een snelspanner, een wiel vallen. Om nog maar te zwijgen van items langs de kant van de weg of het wegdek zelf.
Had er geen schijf gezeten, was hij op de snelspanner beland. Had hij ook een verwonding gehad? Nogmaals, ook al ben ben niet overtuigd van de meerwaarde van schijfremmen, zeker onder normale, droge omstandigheden, ze afserveren omdat je er wel eens op zou kunnen vallen, en je er dus aan kunt verwonden, vind ik wel te makkelijk argument tegen die dingen.
Het wordt iets anders als blijkt dat die schijven verhit raken in situaties met reeel risico op massa valpartijen, en je dus risico op brandwonden gaat krijgen. Is een brandwond erger dan een snijwond? dat niet zo zeer, maar zonder schijven geen brandwonden. Ik vraag me dan alleen weer af, wanneer worden schijven warm? -> afdalingen. Liggen renners dan met bosjes dicht op elkaar als ze vallen? -> eigenlijk nooit.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 11:30
door sloeren
Je mist het punt. Het gaat hier om een grote glimmende zware, scherpe, nutteloze, onpraktische vernieuwing die ook nog es auw kan opleveren. Voldoende ingrediënten voor een subjectieve aversie in een conservatief milieu, denkelijk..

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 12 apr 2016 14:42
door EmPeHa
In de motorcross hebben ze al héél lang beschermingsplaten om de schijf. Als je die van carbon maakt, weegt dat bijna niks. Wiel wisselen wordt misschien nog iets lastiger. Dan maar van fiets wisselen bij malheur.