Het Prodigiosa project
Misschien heb je gelijk maar ik heb toch het beeld dat BEZIT topics het beter doen dan BELEEF topics
Vorkbuis ingekort, netjes binnenzijde de braampjes weggehaald en balhoofd gemonteerd.
Mooi moment voor weer een testje met foto's.
Vorkbuis ingekort, netjes binnenzijde de braampjes weggehaald en balhoofd gemonteerd.
Mooi moment voor weer een testje met foto's.
Vergis ik me nu, of heeft het frame verschuifbare achterpatten? En, zo ja, wat is daar de gedachte achter? Het lijkt me toch niet dat je deze schoonheid met een naafversnelling gaat gebruiken.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Klopt. Voor het eerst toegepast op de Gios Compact (1985). Idee is dat je met een criterium de patten naar voren zet en met een klassieker naar achter.Erik schreef:Vergis ik me nu, of heeft het frame verschuifbare achterpatten?
Deze patten zijn daarna nog een paar keer op Gios Torino frames gebruikt en als laatste op het MODEL Prodigiosa wat ter gelegenheid van het 65 jarig bestaan is uitgebracht.
Eigenlijk was tot de introductie van deze patten het heel gebruikelijk dat je een wiel iets meer naar voren of achter kon zetten. Campagnolo maakte korte en lange patten welke meer of minder speelruimte gaven.
Het oorspronkelijk idee
Ik heb met de Gios Torino Prodigiosa ze eens naar achter gezet en de fiets voelt dat iets (verwacht geen wonderen) luier/comfortabeler aan. In combi met een bredere band creëer je dan een mooie set-up voor een kasseienrit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En dan vind je het gek dat dit topic veel gelezen wordt........?
Less is bore
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
gezien je hang naar uitdagingen lijkt dit me wel wat voor jeGastheerg schreef:In het gezinsweekend overleg is besloten dat er naast een aantal stalen rossen we nu ook een echt paard gaan uitzoeken.
Dochter rijdt nu 13 jaar paard en doet dat nog steeds met heel veel passie. Heeft inmiddels de leeftijd dat ze de verantwoording van een paard aankan dus................
Ga overigens dan zelf ook rijles nemen. Wil het gewoon ook kunnen Fiets m'n hele leven maar ben altijd bezig andere sporten minimaal een keer te proberen.
(trouwens wel echt een leuk verhaal, alleen helaas achter de betaalmuur)
http://www.parool.nl/amsterdam/amsterda ... ~a4348456/
gaat dus over Amsterdamse die de Mongol Derby gaat doen.
misschien is het ook wel zo dat de meeste forumleden zelf regelmatig toertochten rijden, fietsreisjes maken en hun eigen fietsavonturen beleven maar dat er maar heel weinig zijn met een echt mooie fiets... .Gastheerg schreef:
Maar nu dan toch de zondagochtend vraag. Dit topic (wat nu pas aan het beginnen is) heeft bijna vijf (5!!!) keer meer views dan het Istrie topic waar ik recent m'n vakantieverslag heb geplaatst:?
Daar snap ik dus helemaal niks van
Is mij met andere topics die ik start ook al eens opgevallen. Het HEBBEN van een mooie fiets is blijkbaar 5 keer belangrijker dan het BELEVEN van mooie fietsavonturen.
Snap daar echt helemaal niks van. Zelf lees ik namelijk het liefst de topics in het subforum Toertochten, evenementen en vakanties.
De hypothese als ik een cadeaubon win van 10.000 voor de fietshobby gaat dat ook helemaal op aan fietsREIZEN ipv spullen. Ik ken ook zoveel mensen die een hele dure fiets hebben maar nog geen meter in het buitenland hebben gefietst. Snap ik niet.
Campagnolo Ultra Dork
- ophetkantje
- Forum-lid
Veel mensen hebben ergens toch een zwak voor mooie klassieke merken, zoals Gios. Verder beleef (daar heb je het zelf ook over) ik meer van jouw passie in dit topic dan in je vakantie topic. Ik denk dat velen toch in sommige topics de passie beleven en daarom regelmatig even terugkeren. En juist dat terugkeren zorgt voor veel meer views dan een keer lezen en nooit meer terugkijken.
Ach, ik zeg ook maar wat
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het schijnt mij toe dat jij niet alleen je geld uitgeeft aan "ervaringen", maar dat je ook erg kan genieten van een kapitaal aan fietsen die er in mijn ogen allemaal hetzelfde uitzien.
Overigens zijn er ook mensen die het fietsen op een mooie fiets als een ervaring beschouwen. Daarvoor hoef je niet perse eerst naar een oud Italiaans dorpje/fietswinkeltje te gaan.
Ik heb de afgelopen jaren vaak met interesse je verslagen gelezen Gerard, maar de laatste tijd lijk je een beetje door te draven in je behoefte andere mensen op te voeden in de kunst van het leven.
Overigens zijn er ook mensen die het fietsen op een mooie fiets als een ervaring beschouwen. Daarvoor hoef je niet perse eerst naar een oud Italiaans dorpje/fietswinkeltje te gaan.
Ik heb de afgelopen jaren vaak met interesse je verslagen gelezen Gerard, maar de laatste tijd lijk je een beetje door te draven in je behoefte andere mensen op te voeden in de kunst van het leven.
Niet bij mij hoor.Gastheerg schreef:Misschien heb je gelijk maar ik heb toch het beeld dat BEZIT topics het beter doen dan BELEEF topics
Maar op wat voor manier is dit geen beleef-topic dan? Ik dacht dat het ging om het hele proces rond het ontstaan van die fiets. Dat dit ook een object is dat jij dan bezit is toch bijzaak?
Veni. Vidi. Fietsie.
De tegenstelling bezit-/beleeftopic in natuurlijk slechts schijnbaar. Beleeftopics(-verhalen) moeten aan zo vreselijk veel voorwaarden voldoen voor ze interessant zouden kunnen zijn dat het lezerspotentiaal vanzelf zeer beperkt is. Beleeftopics worden - uit hun aard - dus minder gelezen maar dat licht dus niet aan de feitelijke inhoud of de vorm.
Ik lees nooit beleef-topics op dit forum omdat de belangrijkste voorwaarde - een grote afstand tot de contemporaire wereldse werkelijkheid - niet haalbaar is. Maar dat is mijn eigen voorwaarde voor het lezen van verhalen..
Ik lees nooit beleef-topics op dit forum omdat de belangrijkste voorwaarde - een grote afstand tot de contemporaire wereldse werkelijkheid - niet haalbaar is. Maar dat is mijn eigen voorwaarde voor het lezen van verhalen..
Beetje stemmingmakerij. Afgelopen 7 jaar heb ik per maand 118 euro aan de 4 Gios fietsjes uitgeven. De SR1980 gekocht voor 650. Aantal onderdelen ervan verkocht en goedkoper terug gekocht. Brooklyn zitten allemaal 2de hands onderdelen op etc etc. Op de andere twee zit overjarig Veloce dus ik snap je punt met kapitaal niet zo. Er zijn hier mensen die rijden op wielen die zijn compleet met cassette en bandjes duurder dan mijn goedkoopste 2 Gios fietsen samen. Kortom stemmingmakerij.robbebopper schreef:maar dat je ook erg kan genieten van een kapitaal aan fietsen die er in mijn ogen allemaal hetzelfde uitzien.
Dat deze Prodigiosa een financiële uitzondering is kan zijn maar met wat er in het foto van je fiets topic langskomt nog steeds een koopje. Daarnaast heb ik wat te vieren en dat doe ik zonder door te slaan (suggesties van SR en Hyperon heb ik met een glimlach naast mij gelegd).
Als je geen verschil tussen de fietsen ziet snap ik niet dat je steeds die topics gaat zitten bekijken en dat zeker niet in relatie tot je laatste opmerking.
Gratis tip voor de kunst van het leven: lees geen topics waar je je aan ergert.
Hoe dan ook. Dit topic gaat idd ook om het proces en ben ik even smerig vast komen zitten. De stuurnok die ik heb liggen vind ik veel te grof.
Iemand een idee voor een stuurnok wel hierbij gaat passen (en niet alleen qua maat )
Dit heb ik nu liggen (die is nieuw, 12 cm en na vandaag te koop)
Iemand een idee?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een van de black on black pennen van 3T?
Less is bore