Mooi dat Swett Cycles ondanks z'n korte bestaansgeschiedenis nu al zoveel losmaakt! Wij zijn blij met alle feedback, of die nu positief of negatief is. Een paar dingen wil ik graag toelichten.
- Ja, wij halen de frames uit Azië. Wij zeggen ook nergens op onze site dat we zelf maken. Als je iets van carbon frames weet, snap je dat dit voor een klein bedrijf als het onze ook helemaal niet mogelijk is het lokaal te maken. Alle grote merken laten hun frames ook in Azië maken.
- Ja, de frames die wij verkopen zijn ook te koop via andere kanalen. Echter, zoals sommigen forumleden al hadden opgemerkt, dan krijg je geen custom spuitjob van deze kwaliteit, geen garantie, geen crash replacement en moet je alles zelf doen inclusief eventuele invoerrechten / dumptax. De prijs die wij voor onze producten vragen is, in onze ogen dan, zeer redelijk.
- Ik snap dat onze teksten sommige forumleden niet aanspreken en misschien zelfs op het verkeerde been zetten. Het woord "custom" is misschien niet handig gekozen. De spelfouten zijn uiteraard niet goed te praten. Wij gaan hier z.s.m. mee aan de slag.
- Het is zeker zo dat er meer bedrijven bestaan met een vergelijkbare propositie (zoals onze collega's van Cadenz). Wij onderscheiden ons echter vooral op het gebied van de custom spuitjobs. Want goede fietsen zijn er volgens mij al voldoende, persoonlijke maar weinig.
Hebben jullie nog vragen of opmerkingen? Shoot ! We staan overal voor open en leren graag van de kennis die op dit forum aanwezig is.
Swett Cycles
Ik had het volgende geschreven
Laatst gewijzigd door havana op 27 okt 2016 10:06, 3 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16645
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik zou je zo aannemen als woordvoerder en manager klantenrelaties mocht ik de bedenker van SWETT Cycles zijnhavana schreef:Ik had het volgende geschreven
Mooi dat Swett Cycles ondanks............................

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Juist. Zo makkelijk kan het zijn!havana schreef:Ik had het volgende geschreven
Mooi dat Swett Cycles ondanks z'n korte bestaansgeschiedenis nu al zoveel losmaakt! Wij zijn blij met alle feedback, of die nu positief of negatief is. Een paar dingen wil ik graag toelichten.
- Ja, wij halen de frames uit Azië. Wij zeggen ook nergens op onze site dat we zelf maken. Als je iets van carbon frames weet, snap je dat dit voor een klein bedrijf als het onze ook helemaal niet mogelijk is het lokaal te maken. Alle grote merken laten hun frames ook in Azië maken.
- Ja, de frames die wij verkopen zijn ook te koop via andere kanalen. Echter, zoals sommigen forumleden al hadden opgemerkt, dan krijg je geen custom spuitjob van deze kwaliteit, geen garantie, geen crash replacement en moet je alles zelf doen inclusief eventuele invoerrechten / dumptax. De prijs die wij voor onze producten vragen is, in onze ogen dan, zeer redelijk.
- Ik snap dat onze teksten sommige forumleden niet aanspreken en misschien zelfs op het verkeerde been zetten. Het woord "custom" is misschien niet handig gekozen. De spelfouten zijn uiteraard niet goed te praten. Wij gaan hier z.s.m. mee aan de slag.
Hebben jullie nog vragen of opmerkingen? Shoot ! We staan overal voor open en leren graag van de kennis die op dit forum aanwezig is.
is het fietsen aan het her-ontdekken
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Alle goede bedoelingen ten spijt.
Als ik het Val-Dieu frame voor een paar honderd Euro zelf kan kopen en Smett vraagt er 1750 Euro voor houdt het voor mij echt op. Ik heb hooguit één keer €30,- tax moeten betalen op een China import frame. (Nederland). Zijn tegenwoordig van prima kwaliteit, hoef je geen zorgen om te maken als je bij de juiste aanbieder inkoopt. Als ik dezelfde letters erop zet is die dan ineens zo'n €1200,- duurder bij Smett. Gaat er bij mij niet in.
Prijs is dan gewoon exorbitant duur. Wat is de meerwaarde? Voordat ik die €1200,- aan verschil verder ben aan "service en nazorg" moet er wel heel wat verkeerd gaan en kan ik voor dat zelfde geld wel twee dezelfde nieuwe Val-Dieu China frames kopen...met China custom spuitwerk ingebrepen.En dat custom spuitwerk is bij mijn China import fiets van ultieme kwaliteit. (CNSTAR)
Zo kijk ik er tegenaan, vrij nuchter.
En wie er achter een product zit, een persoonlijk gesprek , een biertje, kom op zeg, is toch gewoon van generlei waarde voor de functionaliteit van het product. Bij de lokale fietsenshop krijg je toch ook tegenwoordig een luxe expresso in de koffiehoek.
Verder wens ik Smett, Cadenz, Scoppio, Sirocco en de volgende naamplakker veel succes en ben ik benioeuwd hoe ze er over een paar jaar voor staan.
Als ik het Val-Dieu frame voor een paar honderd Euro zelf kan kopen en Smett vraagt er 1750 Euro voor houdt het voor mij echt op. Ik heb hooguit één keer €30,- tax moeten betalen op een China import frame. (Nederland). Zijn tegenwoordig van prima kwaliteit, hoef je geen zorgen om te maken als je bij de juiste aanbieder inkoopt. Als ik dezelfde letters erop zet is die dan ineens zo'n €1200,- duurder bij Smett. Gaat er bij mij niet in.
Prijs is dan gewoon exorbitant duur. Wat is de meerwaarde? Voordat ik die €1200,- aan verschil verder ben aan "service en nazorg" moet er wel heel wat verkeerd gaan en kan ik voor dat zelfde geld wel twee dezelfde nieuwe Val-Dieu China frames kopen...met China custom spuitwerk ingebrepen.En dat custom spuitwerk is bij mijn China import fiets van ultieme kwaliteit. (CNSTAR)
Zo kijk ik er tegenaan, vrij nuchter.
En wie er achter een product zit, een persoonlijk gesprek , een biertje, kom op zeg, is toch gewoon van generlei waarde voor de functionaliteit van het product. Bij de lokale fietsenshop krijg je toch ook tegenwoordig een luxe expresso in de koffiehoek.
Verder wens ik Smett, Cadenz, Scoppio, Sirocco en de volgende naamplakker veel succes en ben ik benioeuwd hoe ze er over een paar jaar voor staan.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 27 okt 2016 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jij slaat weer door de andere kant op Jaap.
Lang niet iedereen wil zelf een frame binnen halen uit China en kan deze geheel zelf opbouwen. Als je dat door een FM moet laten doen moet je die kosten ook weer erbij optellen. Stukje garantie en zekerheid is absoluut iets waard voor velen.
Ik vind de site en het praatje bullshit van de bovenste plank, maar met een iets beter verhaal is er echt wel een markt voor.
Aan de andere kant: kijk eens op de site van Bertolli https://www.bertolli.nl/over-bertolli
Unilever heeft het hele bedrijf verkocht, behalve de merknaam. Niks italiaans bij (is wel te proeven ook
) Pure bullshit dus op de website van Bertolli.
Lang niet iedereen wil zelf een frame binnen halen uit China en kan deze geheel zelf opbouwen. Als je dat door een FM moet laten doen moet je die kosten ook weer erbij optellen. Stukje garantie en zekerheid is absoluut iets waard voor velen.
Ik vind de site en het praatje bullshit van de bovenste plank, maar met een iets beter verhaal is er echt wel een markt voor.
Aan de andere kant: kijk eens op de site van Bertolli https://www.bertolli.nl/over-bertolli
Unilever heeft het hele bedrijf verkocht, behalve de merknaam. Niks italiaans bij (is wel te proeven ook

Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik bekijk het puur vanuit mijn optiek.
Een fiets opbouwen kan iedereen als je het maar gaat proberen. Gereedschap is bijna niet meer nodig: imbus, lagertang (BSA) kabelknipper, cassettetang.
Garantie is bij zo'n goedkoop importframe van minder belang, kwaliteit is tegenwoordig gewoon net zo goed als een "echt "merk. Veel fietsmaten kunnen tegenwoordig ook hulp bieden bij opbouwen. Garantie is bij een echt merk vaak net zo goed/slecht als een goede China aanbieder, spreek uit ervaring.
Nogmaals, spreek vanuit mijn optiek en kunde/ervaring.
Een fiets opbouwen kan iedereen als je het maar gaat proberen. Gereedschap is bijna niet meer nodig: imbus, lagertang (BSA) kabelknipper, cassettetang.
Garantie is bij zo'n goedkoop importframe van minder belang, kwaliteit is tegenwoordig gewoon net zo goed als een "echt "merk. Veel fietsmaten kunnen tegenwoordig ook hulp bieden bij opbouwen. Garantie is bij een echt merk vaak net zo goed/slecht als een goede China aanbieder, spreek uit ervaring.
Nogmaals, spreek vanuit mijn optiek en kunde/ervaring.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
tip: bekijk dingen ook even van een kleine afstand en realiseer je dat niet iedereen gelijk is 

Less is bore
Ik denk ook zeker dat heel veel mensen een fiets kan opbouwen, iedereen denk ik niet. Persoonlijk zou ik het ook wel kunnen, maar ga ik er niet aan beginnen. Ik heb liever dat een specialist mijn fiets opbouwd en daardoor ook verantwoordelijk is voor de goede werking van mijn fiets.Jaap Telder schreef:Ik bekijk het puur vanuit mijn optiek.
Een fiets opbouwen kan iedereen als je het maar gaat proberen. Gereedschap is bijna niet meer nodig: imbus, lagertang (BSA) kabelknipper, cassettetang.
Ik heb Swett ook op Bikemotion gezien en vond de frames er erg mooi uit zien. Vraag me ook wel af of er echt een markt is voor dit soort producten. Tja de teksten op de site....Zal schelen denk ik dat ik eerst de brochure van Van Nicholas had doorgelezen voordat ik naar de Swett site ging. Dan ben je al wat minder kritisch.
Wat me wel opvalt is dat je voor een custom paint job in een keer een meerprijs hebt van 450,- euro. Das al meer dan je betaald voor een normale paint job toch?
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Klopt, een complete paintjob bij Van Gemert / UC of BCP zit op 400-500€.
1750€ voor het frame vind ik ook aan de hoge kant, maar niet helemaal onredelijk. Ik heb het net zelf gedaan en was net iets minder dan 1000€ kwijt inclusief custom paintjob in Nederland gespoten. Behalve het gedoe moet je ook meer geduld hebben als je het zelf doet.
1750€ voor het frame vind ik ook aan de hoge kant, maar niet helemaal onredelijk. Ik heb het net zelf gedaan en was net iets minder dan 1000€ kwijt inclusief custom paintjob in Nederland gespoten. Behalve het gedoe moet je ook meer geduld hebben als je het zelf doet.
Kom op, er staan wat redelijke reacties tussen. Maar het gros van de reacties is dat het bedrijf uit een stelletje nono's bestaat met een blaatverhaal die chinese lucht verkopen. En dan vinden we dat het bedrijf daar ook nog blij mee moet zijn en ons dankbaar moet zijn voor deze kritische reacties. Want van deze creme de la creme van het fietsforum kunnen ze nog wat leren en heel misschien kan dankzij ons er nog wat van het merk terechtkomen...
Natuurlijk is het niet verstandig om als bedrijf de controntatie op te zoeken, die verlies je als bedrijf altijd. Maar als je net een nieuw project gestart bent, waar je trots op bent en dan komen er een stelletje van die zelfverklaarde internetgoeroe's die de boel wel even bij de enkels af zullen branden want je kop boven het maaiveld uitsteken is namelijk niet toegestaan, dan kan ik me prima voorstellen dat je even geen zin hebt om mee te veren.
Natuurlijk is het niet verstandig om als bedrijf de controntatie op te zoeken, die verlies je als bedrijf altijd. Maar als je net een nieuw project gestart bent, waar je trots op bent en dan komen er een stelletje van die zelfverklaarde internetgoeroe's die de boel wel even bij de enkels af zullen branden want je kop boven het maaiveld uitsteken is namelijk niet toegestaan, dan kan ik me prima voorstellen dat je even geen zin hebt om mee te veren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Je hoeft niet mee te veren en je hoeft niet de confrontatie aan te gaan. Wat je moet doen is, zoals de Engelsen het zo mooi zeggen, "engage", ofwel aanwezig zijn en meedoen in de dialoog. Je hoeft critici geen gelijk te geven, je hoeft slechts je punt te maken.
Les 1 in dit soort kwesties: never mind the question, just give them your answer.
Kijk eens naar hoe KLM dit doet. Ze gaan op alles in, ook als het agressief is of zelfs onwaar. Altijd op een normale, beschaafde en positieve toon. Je hoeft het echt niet altijd eens te worden. Een "agreement to disagree" is ook goed. Je kunt van iedere (potentiële) klant iets leren.
Overigens ben ik het niet eens met je punt "het gros van". Als je de reacties gaat tellen zijn de meeste mensen positief over het businessmodel.
Les 1 in dit soort kwesties: never mind the question, just give them your answer.
Kijk eens naar hoe KLM dit doet. Ze gaan op alles in, ook als het agressief is of zelfs onwaar. Altijd op een normale, beschaafde en positieve toon. Je hoeft het echt niet altijd eens te worden. Een "agreement to disagree" is ook goed. Je kunt van iedere (potentiële) klant iets leren.
Overigens ben ik het niet eens met je punt "het gros van". Als je de reacties gaat tellen zijn de meeste mensen positief over het businessmodel.