Chesini
Bedankt voor de toelichting!marcelb schreef: ↑04 jan 2022 23:21
Naast de speciale heb ik ook nog een Prima. Qua uiterlijk lijkt die het meest op de Bronze-variant. Alleen het blauw is wat lichter. De Prima is gelast.
Ik heb het frame van de Speciale eerlijk gezegd niet gewogen. Het gewicht van het frame maakt me niet uit. Laat ik zeggen dat ik lichtere fietsen heb. De complete fiets komt (met zwaar Brooks zadel, pedalen en flessenhouders) op ongeveer 9,5 kg.
De prijzen op de website van Chesini zijn startprijzen. De Speciale start bij € 2.650,00, maar dan worden de buizen gelast. Dat vind ik voor zo’n klassiek frame niet mooi. Wil je het frame gesoldeerd hebben, dan kost dat € 330,00 extra en gespoten belettering komt op ongeveer € 100,00. Ik wilde alle kabels perse buitenom en dat was ook een kleine meerprijs. Meer dan twee kleuren kost ook meer.
Voor een frame op maat en smaak vind ik de prijzen inderdaad niet verkeerd, maar daar denken anderen misschien anders over.
Waarom wilde je de kabels per se buitenom?
Hoe fietst 'ie? Is elke trap raak?
Ik vind kabels buitenom bij zo’n klassiek frame gewoon mooier. Praktisch gezien is het trouwens ook gewoon een stuk makkelijker te onderhouden. Ik moet ook altijd wat glimlachen als er tegenwoordig gesproken wordt over een strakke ‘cockpit’. Alsof je achter de stuurknuppel van een F16 zit. En al die kabels binnendoor is alleen leuk als je zelf handig genoeg bent om alles zelf te vervangen, want anders kun je de portemonnee trekken.a_v schreef: ↑05 jan 2022 10:21Bedankt voor de toelichting!marcelb schreef: ↑04 jan 2022 23:21
Naast de speciale heb ik ook nog een Prima. Qua uiterlijk lijkt die het meest op de Bronze-variant. Alleen het blauw is wat lichter. De Prima is gelast.
Ik heb het frame van de Speciale eerlijk gezegd niet gewogen. Het gewicht van het frame maakt me niet uit. Laat ik zeggen dat ik lichtere fietsen heb. De complete fiets komt (met zwaar Brooks zadel, pedalen en flessenhouders) op ongeveer 9,5 kg.
De prijzen op de website van Chesini zijn startprijzen. De Speciale start bij € 2.650,00, maar dan worden de buizen gelast. Dat vind ik voor zo’n klassiek frame niet mooi. Wil je het frame gesoldeerd hebben, dan kost dat € 330,00 extra en gespoten belettering komt op ongeveer € 100,00. Ik wilde alle kabels perse buitenom en dat was ook een kleine meerprijs. Meer dan twee kleuren kost ook meer.
Voor een frame op maat en smaak vind ik de prijzen inderdaad niet verkeerd, maar daar denken anderen misschien anders over.
Waarom wilde je de kabels per se buitenom?
Hoe fietst 'ie? Is elke trap raak?
Die laatste vraag is een lastige. De fiets rijdt heerlijk, maar met mijn overjarige motoriek ben ik al blij wanneer elke tweede trap raak is.
Real men wear blûk!!! Marcel
Ik heb er bij mijn Chesini ook voor gekozen de derailleurkabels buitenom te laten lopen vanwege exact dezelfde redenen.marcelb schreef: ↑05 jan 2022 22:45Ik vind kabels buitenom bij zo’n klassiek frame gewoon mooier. Praktisch gezien is het trouwens ook gewoon een stuk makkelijker te onderhouden. Ik moet ook altijd wat glimlachen als er tegenwoordig gesproken wordt over een strakke ‘cockpit’. Alsof je achter de stuurknuppel van een F16 zit. En al die kabels binnendoor is alleen leuk als je zelf handig genoeg bent om alles zelf te vervangen, want anders kun je de portemonnee trekken.a_v schreef: ↑05 jan 2022 10:21Bedankt voor de toelichting!marcelb schreef: ↑04 jan 2022 23:21
Naast de speciale heb ik ook nog een Prima. Qua uiterlijk lijkt die het meest op de Bronze-variant. Alleen het blauw is wat lichter. De Prima is gelast.
Ik heb het frame van de Speciale eerlijk gezegd niet gewogen. Het gewicht van het frame maakt me niet uit. Laat ik zeggen dat ik lichtere fietsen heb. De complete fiets komt (met zwaar Brooks zadel, pedalen en flessenhouders) op ongeveer 9,5 kg.
De prijzen op de website van Chesini zijn startprijzen. De Speciale start bij € 2.650,00, maar dan worden de buizen gelast. Dat vind ik voor zo’n klassiek frame niet mooi. Wil je het frame gesoldeerd hebben, dan kost dat € 330,00 extra en gespoten belettering komt op ongeveer € 100,00. Ik wilde alle kabels perse buitenom en dat was ook een kleine meerprijs. Meer dan twee kleuren kost ook meer.
Voor een frame op maat en smaak vind ik de prijzen inderdaad niet verkeerd, maar daar denken anderen misschien anders over.
Waarom wilde je de kabels per se buitenom?
Hoe fietst 'ie? Is elke trap raak?
Die laatste vraag is een lastige. De fiets rijdt heerlijk, maar met mijn overjarige motoriek ben ik al blij wanneer elke tweede trap raak is.
Ik vind al die aero racer zonder kabels een beetje ‘naakt’ en onaf aan doen. Niet mijn ding, maar dan rijd ik ook 90% van mijn ritten rond met een frametas, verlichting, etc…
Ikzelf rijd te weinig met mijn Chesini. Dat ligt niet aan de fiets, maar mijn voorkeur is volledig verschoven naar onverhard (en dat ligt er genoeg in mijn omgeving). Ik heb er wel wat langere tochten en beklimmingen en afdalingen mee gereden: strak in de afdaling, maar toch erg comfortabel en muisstil. Gewicht zit ook niet in de weg: op mijn 48e nog een dik PR gereden op de Ventoux.
Ik wacht nu op mijn nieuwe gravelframe. Die is hoofdzakelijk van staal (geen Chesini, maar dit maal Rodeo Labs).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09 dec 2018 23:15
Mijn Chesini wel iets ouder dan de mooie fietsen die ik hier voorbij zie komen maar het blijft een heerlijke fiets om op te rijden .
Hi everyone, calling in from Australia. I've ordered a Chesini Prima and just paid the first downpayment, so the frame build is starting to roll. Osvaldo is doing some 'sketches'. Very glad to find your forum to share and celebrate Chesini bikes. Auto-translate from Dutch to English is on at my end ha ha ha. I have no idea if you will read this in English or Dutch but all good. Talk to you later