Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Maruss
Forum-lid

Maruss 06 okt 2017 09:35

https://blog.hammerhead.io/delay-tradeo ... 8242eb01d4

Ze gaan toch shippen over 2 weken zo te zien. Vraag me wel af hoe ze dat doen. Ik neem aan batch gewijs, maar hoe groot is de batch en hoelang zit er tussen de batches. Dus hopelijk Sinterklaas maar mogelijk Kerst (besteld in juni)

Als je blind vaart op de plaatjes die ze laten zien dan ben ik tevreden met een beetje uitstel. Maar als ze nogmaals gaan uitstellen dan ga ik mijn Garmin maar weer nieuw leven inblazen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 okt 2017 09:45

Reken je vooral niet rijk, dan valt het ook niet zo tegen als ze met uitstel komen.

Het is gewoon een bewust risico dat je neemt om een product dat nog niet uit ontwikkeld is alvast te kopen. In dit geval is het risico kleiner dan bijvoorbeeld bij crowdfunding, maar zeker niet nul.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wtosser
Forum-lid

wtosser 10 okt 2017 09:46

Heeft er al iemand nagedacht over de SIM met data? Ik kom zo snel geen NL SIM only abonnementen tegen die alleen data hebben (toegegeven, was slechts een eerste google poging), iets wat ze in de US wel schijnen te hebben. Is het dan handiger om een prepaid SIM te nemen voor de Karoo? Heeft iemand hier al naar gekeken?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 okt 2017 10:09

Ik zie eerlijk gezegd de meerwaarde niet. Ik neem toch aan dat de Karoo het datanetwerk van de gekoppelde telefoon kan gebruiken.

Echo
Forum-lid

Echo 10 okt 2017 11:13

Zo dacht ik er ook over ja, het apparaat kan volledig stand-alone, zonder dataverbinding werken. Dataverbinding is, voor zover ik uit de specs kan opmaken, alleen nodig bij syncen van route (naar device een GPX sturen en van device de activiteit uploaden), live streaming van je activiteit, enz. Daar ga ik geen datasim voor aanschaffen, maar doe dat gewoon via mijn telefoon, Die heb ik toch altijd bij me voor het geval dat en om foto's te maken. er zal dus weinig veranderen mbt werkwijze zoals ik nu met mijn Edge 810 doe.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 10 okt 2017 11:24

Persoonlijk zie ik om die reden ook de toegevoegde waarde niet van een sim slot in een fietscomputer.
Of je moet de telefoon thuis willen laten, dan is een dual sim de aangewezen oplossing.

Stoffa
Forum-lid

Stoffa 10 okt 2017 14:29

Twijfel echt heel erg over dit apparaat...

Tegen:
- Groot, lomp ding. Vooral de dikke bezels vind ik niets. Alsof je met een ipad uit rijden gaat, en dan een ouwe ipad ook nog.
- Dat eerste apparaat waarmee ze op de markt kwamen schijnt een draak geweest te zijn.

Voor:
- Van wat ik in de filmpjes zie is dit qua softwarematig gebruik eindelijk een fietscomputer a la 2017 itt de 2007 apparaten waarvan Garmin ieder jaar weer een nieuwe versie opbraakt.

Maruss
Forum-lid

Maruss 10 okt 2017 16:02

een van de redenen voor dikke randen is volgens mij dat het wat steviger is.
Je kan natuurlijk wel een ding met een dunnere rand maken, maar als je dan een keer valt is het over. Dan kan je er natuurlijk een bumper omheen doen, maar dan is zo'n ding nog groter en meteen ook nog lelijker dat het al was.

ldtriatleet
Forum-lid

Gebruikersavatar ldtriatleet 18 okt 2017 11:42

wtosser schreef: 10 okt 2017 09:46 Heeft er al iemand nagedacht over de SIM met data? Ik kom zo snel geen NL SIM only abonnementen tegen die alleen data hebben (toegegeven, was slechts een eerste google poging), iets wat ze in de US wel schijnen te hebben. Is het dan handiger om een prepaid SIM te nemen voor de Karoo? Heeft iemand hier al naar gekeken?
Bij een aantal providers (bijv. bij KPN) kan je een 2e simkaartje krijgen bij het abonnement dat je al hebt. Dan betaal je dus niks extra's. En data gaat gewoon van je huidige abonnement af.

Echo
Forum-lid

Echo 18 okt 2017 12:41

Hou er wel rekening mee dat die 2e SIM hetzelfde nummer heeft als je huidige. Er is dus ook maar 1 SIM actief op enig moment. Je hebt dus of verbinding via je telefoon, of verbinding via de Karoo. Als je dus de SIM in je Karoo activeeert dan kan je op dat moment (tijdens je rit) niet meer bellen/sms/appen met je telefoon. Het is dus of/of, niet en/en helaas.
Ergo, voor mij is een duo-SIM een NoGo. (nog afgezien van het feit dat ik sowieso geen behoefte heb aan een SIM in mijn device, ik koppel wel met mijn telefoon)
Laatst gewijzigd door Echo op 18 okt 2017 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2017 12:50

KPN biedt DUO (niet dual, dat is iets anders) aan en daarmee heb je het probleem dat maar 1 device actief kan zijn op het netwerk. Vodafone heeft echter multisim en dat werkt in deze wel.

Zelf zie ik op dit moment overigens geen reden om er een SIM kaart in te stoppen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Echo
Forum-lid

Echo 18 okt 2017 13:09

Duo SIM is bij de meeste providers gratis (muv de eenmalige aanschafkosten), voor de Multi Data Sim betaal je E 5,- per maand (abonnementskosten) bij Vodafone.

Plaats reactie