Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2017

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 sep 2017 18:41

Sorry, woordje "niet" was ik vergeten :D

stakie75
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar stakie75 25 sep 2017 18:43

havana schreef: 25 sep 2017 18:22 Noem mij één koers waarbij het niet pas in de laatste 20 minuten echt leuk is....?
Parijs-Roubaix zeker en E3 & RVV toch ook wel vaak eerder in de koers, flink oorlog.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 25 sep 2017 19:55

Maar ook daar bepaalt het parcours welke handvol renners serieuze kanshebbers zijn, en een 2e hand vol outsiders.
Het is gewoon inherent aan koersen... Voor elk type parcours zijn een beperkt aantal renners die direct beter geschikt zijn.
Bij het wk is het kenmerk in ieder geval dat de boel uitgeput wordt, dus ruim over de 200km (265km dit jaar). Je ziet dan ook kleine groepjes overgebleven. Prima toch. Je moet in ieder geval inhoud hebben om 6u door te kunnen fietsen, ook als je sprinter bent.
Wat wil je anders voor het wk.. Een plat parcours? Meer controle en meer rassprinters voorin (dat wk op een race circuit een aantal jaar terug). Of een veredelde amstel gold race.. Waarin je de punches als gilbert, bonen, Matthew's etc naar voren krijgt... Of "bergen' zoals volgend jaar, voor de klimmers.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 25 sep 2017 20:50

De eerste saaie kilometers zijn gewoon nodig. Gisteren zaten bij het klinken van de bel nog zeker 80 man bijeen. Na de eerste echte aanvallen van de favorieten bleven alleen de allersterksten over. Dat zou niet gebeurd zijn als ze in plaats van 265 kilometer maar 40 kilometer gefietst hadden.

Mijn probleem is meer dat ik de tv aan wil zetten als de wedstrijd is begonnen, omdat ik, tegen beter weten in, bang ben iets te missen.
Maar je kunt gelukkig nog genoeg nuttige klusjes in huis doen terwijl de wedstrijd voortkabbelt.

lb117
Forum-lid

lb117 25 sep 2017 21:45

robbebopper schreef: 25 sep 2017 20:50 De eerste saaie kilometers zijn gewoon nodig. Gisteren zaten bij het klinken van de bel nog zeker 80 man bijeen. Na de eerste echte aanvallen van de favorieten bleven alleen de allersterksten over. Dat zou niet gebeurd zijn als ze in plaats van 265 kilometer maar 40 kilometer gefietst hadden.

Mijn probleem is meer dat ik de tv aan wil zetten als de wedstrijd is begonnen, omdat ik, tegen beter weten in, bang ben iets te missen.
Maar je kunt gelukkig nog genoeg nuttige klusjes in huis doen terwijl de wedstrijd voortkabbelt.
Precies dit! helemaal mee eens.

Gisteren schakelde ik ongeveer bij de laatste ronde in, en baalde van het feit dat ik alle ontwikkelingen gedurende de koers gemist had. Had dit invloed op mijn beeld van de finale? nee. Maar toch wil je graag alles zien, inderdaad tijdens het lezen van een boek of het spelen met mijn zoontje maar toch gewoon de hele dag koers§!!!

hayes

hayes 26 sep 2017 19:18

Misschien moet een WK niet een eendagswedstrijd zijn?
'k Weet dat het moeilijk om organiseren is maar een systeem zoals de UCI ranking nu? Daar staat heel wat verschillende renners in de top tien.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 28 sep 2017 11:50

Natuurlijk moet het WK een eendagswedstrijd zijn. Wel moet er elk jaar een ander type parcours liggen. Dat Sagan zo sterk is dat hij op meerdere type's uit de voeten kan, kun je hem niet aanrekenen. Ik begreep dat hij er zelfs hardop over nadenkt om volgend jaar ook een gooi te doen naar het hoogste treetje.

Wel zou ik het leuk vinden als de oude wereldbeker in één of andere manier terug kan keren. Een verzameling eendagskoersen die meetellen voor het klassement en voor de leider een mooie trui. Zodra er een trui te verdienen is, willen de renners echt wel rijden. (zolang Sunweb hem dan maar niet vernacheld)

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 28 sep 2017 19:11

Gezocht: kostprijsdeskundige voor 2018

De wereldkampioenschappen in het Noorse Bergen worden beschouwd als een succes, maar toch blijft de organisatie met een kater achter. De kosten vielen hoger uit, met als gevolg dat de Noren met een tekort kampen. Volgens de NOS gaat het zelfs om een verschil van zeven miljoen euro.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 29 sep 2017 12:14

Maar ongekend, de Noren lappen spontaan (bijna) allemaal bij om dat tekort te dekken.
Moet je bij die zunige Nederleanders mee aankomen.
Zo heb ik niet alleen genoten van de geweldige discipline van dezen tijdens de "feest"dagen aldaar maar ook deze after party mag er zijn. Chapeau.
...

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 29 sep 2017 12:52

Dat er een tekort is begrijp ik dus geen bal van, zoveel kijkers dat zou toch beter moeten qua business model...

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 29 sep 2017 13:05

Eventmanager Helge Stormoen: 'We hadden gerekend op zo'n 550 duizend bezoekers in de negen dagen dat het evenement zou duren. Dat waren er volgens de laatste schattingen nu ergens tussen de 750 en 950 duizend. Alleen al de extra beveiliging sloeg een gat op de begroting.'

De :shock: zeven miljoen :o die aan de wereldwielerbond UCI betaald moet worden mag over twee jaar gespreid worden

Tel uit je verlies.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 sep 2017 15:15

Als iedere bezoeker gemiddeld één biertje heeft gekocht is die 7 miljoen al terugverdiend...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie