zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?
Tja eigenlijk is het alleen zonde van de wielen/remrand.
Gewoon extra setje wielen erbij kopen en lekker op die fiets rijden.
Lagers/kettingen ed slijten altijd wel dus of je dan op fiets van 1000 euro of 10.000 euro rijd maakt ook niet zoveel uit.
En wat betreft die p1800 wielen, paar weken geleden waren die en p1600 bij mantel in de aanbieding. (250 en 300 uit m'n hoofd)
Ik heb toen uiteindelijk de p1600 gekocht omdat daar de body via ratchet systeem werk en de p1800 wielen een simpelere body heeft met palletjes.
Gewoon extra setje wielen erbij kopen en lekker op die fiets rijden.
Lagers/kettingen ed slijten altijd wel dus of je dan op fiets van 1000 euro of 10.000 euro rijd maakt ook niet zoveel uit.
En wat betreft die p1800 wielen, paar weken geleden waren die en p1600 bij mantel in de aanbieding. (250 en 300 uit m'n hoofd)
Ik heb toen uiteindelijk de p1600 gekocht omdat daar de body via ratchet systeem werk en de p1800 wielen een simpelere body heeft met palletjes.
Juist.
Die fiets is om mee te fietsen.
Voor mij is het simpel, ik wil fietsen op de fietsen die ik gaaf vind.
Dat vind ik het leukst.
Over geld wil ik het niet hebben, dat is een onderwerp wat buiten dit hele topic valt, wat mij betreft.
Categorie 'niet ter zake doende' zeg maar
Die fiets is om mee te fietsen.
Voor mij is het simpel, ik wil fietsen op de fietsen die ik gaaf vind.
Dat vind ik het leukst.
Over geld wil ik het niet hebben, dat is een onderwerp wat buiten dit hele topic valt, wat mij betreft.
Categorie 'niet ter zake doende' zeg maar
Andere vraag Blurg? Je profileert je nu als woon-werk fietser. Maar heb je ook andere fietsplannen? Langere ritten straks? Toertochten? Voor mij is woon-werk de basis. Maar ik vind eigenlijk alles wel leuk. Van tijdritten tot ultramarathons op de MTB. Maar ik kan ook een dag onderweg zijn op de stadsfiets. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit wat ik doe.
Met mijn bericht bedoel ik, dat het off-topic is, naar mijn mening, om het over kosten van dingen te hebben en of iemand dat daarom wel of niet zonde vindt.
Misschien kwam dat verkeerd over, maar dit is zoals ik het bedoelde.
Misschien kwam dat verkeerd over, maar dit is zoals ik het bedoelde.
Laatst gewijzigd door blurg op 24 jan 2019 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi!RVV schreef: ↑24 jan 2019 07:40 Andere vraag Blurg? Je profileert je nu als woon-werk fietser. Maar heb je ook andere fietsplannen? Langere ritten straks? Toertochten? Voor mij is woon-werk de basis. Maar ik vind eigenlijk alles wel leuk. Van tijdritten tot ultramarathons op de MTB. Maar ik kan ook een dag onderweg zijn op de stadsfiets. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit wat ik doe.
Je zegt het goed, het dient als basis. Zoals ik in mijn eerste post schreef, vind ik trails doen met vrienden erg leuk. Dus dat staat op de planning.
Verder wil ik wel eens een rit gaan mee doen, maar dan moet ik wel eerst even wat opbouwen
Volgens mij zijn er veel tours waar je aan mee kan doen, bijv Mantel heeft een ronde van Arnhem?
En ik ga zo nu en dan wel eens weekendjes naar de Ardennen, op de MTB.
Daarnaast zou ik wel eens een rit willen plannen in de Alpen met de racefiets.
Ik heb ook gesproken met een vriend om misschien eens een tour door Marokko te doen op de MTB.
Ideeen genoeg! Maar eerst maar eens wat conditie opbouwen
Enne,
Wat zijn ultramarathons?
Ultramarathons zijn MTB ritten langer dan 150 km zoals de Drenthe200
Toch maar een paar rare reacties hier.
Ik zou het bij mezelf ook spijtig vinden om die velgen op te rijden in dit weer, maar vind het veel toffer dat blurg het blijft volhouden.
In het begin reed ik ook niet rond met een back-up licht. Nooit bij me opgekomen, tot je daar eens in het donker staat zonder licht.
Ik zou het bij mezelf ook spijtig vinden om die velgen op te rijden in dit weer, maar vind het veel toffer dat blurg het blijft volhouden.
In het begin reed ik ook niet rond met een back-up licht. Nooit bij me opgekomen, tot je daar eens in het donker staat zonder licht.
Welke dan? Ik tel er precies nul. Dat ik een ander soort fiets heb gekozen voor ww verkeer (vind het idd zonde van zulk mooi materiaal, dat staat relatief los van wat het gekost heeft..) doet niets af aan het feit dat ik de schrijfsels van blurg erg vermakelijk vind. De afstand van mijn dagelijkse commute is iets meer dan de helft van die van blurg. Vind ik heel goed vol te houden, maar vraag me af of dat met de dubbele afstand nog steeds het geval zou zijn. Ben dus ook wel benieuwd of hij het gaat volhouden,
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heb het nog eens allemaal op mijn gemak nagelezen en inderdaad, de enige rare reactie is die van mij53x11 schreef: ↑24 jan 2019 11:42Welke dan? Ik tel er precies nul. Dat ik een ander soort fiets heb gekozen voor ww verkeer (vind het idd zonde van zulk mooi materiaal, dat staat relatief los van wat het gekost heeft..) doet niets af aan het feit dat ik de schrijfsels van blurg erg vermakelijk vind. De afstand van mijn dagelijkse commute is iets meer dan de helft van die van blurg. Vind ik heel goed vol te houden, maar vraag me af of dat met de dubbele afstand nog steeds het geval zou zijn. Ben dus ook wel benieuwd of hij het gaat volhouden,
Bij de eerste keer vluchtig lezen (was nog steeds aan het opwarmen van de ochtendrit...) had ik wat een raar gevoel bij sommige reacties.
Mooi.
En nou weer lekker over fietsen lullen.
Beter dan andersom.
En nou weer lekker over fietsen lullen.
Beter dan andersom.
Lullen fietsen over lekker weer, nou en?
https://www.strava.com/athletes/38204382
Fiets, model: racefiets.
Fiets, model: racefiets.