Pagina 14 van 29
Geplaatst: 03 jun 2010 01:46
door Zorro
En? De fiets was spoorloos net na de race dus wat wil je zeggen met je post?
Mvg, Zorro
Geplaatst: 03 jun 2010 02:10
door flem
Niets.
Ter illustratie over welke fiets we het hebben.
De nieuwe S-Works Roubaix SL3.
Ik geloof ook niet dat fietsfabrikanten het risico durven nemen om mee te werken aan zoiets.
Geplaatst: 03 jun 2010 11:35
door eelcoz
@Groene Spicht: Volgens mij begrijp je mijn punt over de trapfrequentie niet. Ik zeg niet dat je niet dezelfde trapfrequentie kunt blijven rijden met een zwaarder verzet, maar dat er een (hoe kort ook) moment moet zijn, direct na het schakelen, waarop je beentempo net iets lager ligt.
Geplaatst: 03 jun 2010 15:24
door groenespicht
eelcoz schreef:@Groene Spicht: Volgens mij begrijp je mijn punt over de trapfrequentie niet. Ik zeg niet dat je niet dezelfde trapfrequentie kunt blijven rijden met een zwaarder verzet, maar dat er een (hoe kort ook) moment moet zijn, direct na het schakelen, waarop je beentempo net iets lager ligt.
OKAY....idd niet goed begrepen. Nu wel... Er zal altijd een moment van een lagere frequentie zijn. Klopt. Alleen is dat niet bij iedereen hetzelfde. En bij FC is dat niet echt te zien.
Geplaatst: 03 jun 2010 21:53
door wasbeer2006
Maar dat zegt toch nog niets, ook met motor zou het even moeten terugzakken, wat levert zo'n motor nou geen honderden watts, relatief maar heel weinig.
Dus das nog geen argument, stel dat ie een tandje zwaarder gaat is circa 7 a 8%, die zie je echt niet zo goed als ie net aanzet, als de rest net mariginaal inhoud word het nog lastiger om na te gaan.
Geplaatst: 03 jun 2010 23:09
door lior63
Als we er n u eens aan gaan rekenen, dan heeft een stapel van 3 14v accuboorachtige constructies een nominaal vermogen van ongeveer 45 watt.
Dat kunnen wij uitrekenen aan de hand van een eenvoudige formule
Watt=Volt* Ampere
Zo'n 14V accuboor levert +/- 1,3 ampere = +/- 15 watt.
Uitgaande van een prof die 500 watt kan leveren, is dat dus een extra van 9%, dat is aanzienlijk.
Een profrenner weegt 70 kilo, +fiets, is 77 kilo.
Nu weegt zo'n contructie al snel een aantal kilo's. Met name de accu's en de hardware zijn zwaar.
Uitgaande van 2 kilo per stuk + de hardware ben ik zo aan de 7 kilo, dat is dus........9%, juist ja, waar is nu de winst?
Ik geloof niet dat Cancelara zo stom is, maar ja, dat dacht ik ook van Marc Lotz, Vinokoerov, Sella en Rico....
Geplaatst: 03 jun 2010 23:20
door sjezer
FC is zeker zwaarder dan 70 kg. Denk eerder dat daar 10% bij mag. De foto van de Rabo's is wel super...
Geplaatst: 03 jun 2010 23:24
door kempenaar
Ik denk dat als je de boel wil flessen geen accuboorachtige accus gaat gebruiken. Die accus moeten vooral goedkoop zijn en in massa geproduceerd worden.
Als je dat eenmalig gaat doen zal kostprijs er veel minder toe doen, en kan je dus exotische accusets gebruiken met veel meer vermogen per gewichtseenheid zodat de gewichtstoename er minder opvalt.
Los daarvan, ik geloof ook niet dan Cancellara met hulpmotor gereden heeft.
Geplaatst: 03 jun 2010 23:52
door simen
Ik zie wel vaker winnende renners op het ereschavot staan.
Dan lijkt het net of er een soort cilinder onder hun kleren verstopt zit.
Een handig verstopt exoskelet denk ik dan.
Of zou dat onmogelijk zijn?
Geplaatst: 04 jun 2010 01:51
door ericpeters
Ik had het al eens geschreven maar die nieuwe Specialized hebben een 27.2mm zadelpen en daar past een gruber assist in ieder geval niet in. Daarnaast moet de carbon huls in het BB worden open gefreesd om de Gruber op de trapas aan te sluiten en dat lijkt me nu niet de meest verstandige frame modificatie tijdens de Kasseienklassiekers.
Geplaatst: 04 jun 2010 03:34
door bassieg15
lior63 schreef:
Een profrenner weegt 70 kilo, +fiets, is 77 kilo.
Nu weegt zo'n contructie al snel een aantal kilo's. Met name de accu's en de hardware zijn zwaar.
Uitgaande van 2 kilo per stuk + de hardware ben ik zo aan de 7 kilo, dat is dus........9%, juist ja, waar is nu de winst?
Waarom begrijpen sommigen onder ons maar niet dat het niet uit maakt hoe zwaar de fiets weegt (hoe groot de massa is)?
Nogmaals, als je op het vlakke één tempo blijft rijden, maakt het niets uit hoe zwaar jij bent en je fiets. De krachten die je dan moet overwinnen zijn wrijvingskrachten. De zwaartekracht speelt geen rol aangezien deze haaks op de beweging staat... cos 90 graden is.... 0 ja!
Geplaatst: 04 jun 2010 09:58
door Mr_T
hoe zwaar een fiets is
of
hoeveel een fiets weegt
on topic:
Zijn er behalve dat filmpje, niet wat hi-res foto's van dat stuur van Cancellara.
Ik durf te wedden dat we geen knopje vinden.