Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

aartb
Forum-lid

aartb 09 mar 2011 23:24

Gisteren voor het eerst dit jaar vanuit mijn werk in Amsterdam naar huis gefietst in Nijkerk. Het was prachtig weer, vrij veel wind langs het water tussen Almere en de Eemhof, maar met de zon erbij goed te doen. Vanaf het viaduct over de A28 was de zon vrijwel weg en kreeg in koude handen en tenen.
Thuis stond er heerlijk eten op tafel en na het eten een warm bad......wat kan het leven toch mooi zijn......
Klimmen is zwaar!!!

fietspret
Forum-lid

fietspret 09 mar 2011 23:44

Gisteren in het vroege ochtendzonnetje voor het eerst dit seizoen m'n racefiets weer gepakt en m'n woonwerkafstand tussen Rosmalen en Veghel gereden. Heen en terug totaal 46 km, prima afstandje. Heen en terug had ik de wind tegen!
Zojuist nog lekker gespind, in een uur een paar keer pieken met die hartslag!
Vanaf nu probeer ik elke week een keer op en neer naar het werk te rijden, daarnaast m'n toertochtjes.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 10 mar 2011 10:17

Hoe hard is de wind vandaag eigenlijk?
Vanochtend volgens mij wat extra calorieën verbrand. Gelukkig heb ik er genoeg in reserve ;)

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bmiller
Forum-lid

bmiller 10 mar 2011 10:27

Zuid west 7 aan de kust en 4 in het binnenland. Vond het pittig vandaag. Zeker omdat ik gisteren met RPM diep ben gegaan.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 mar 2011 11:07

[quote="de poldertoerist"]Hoe hard is de wind vandaag eigenlijk?
Vanochtend volgens mij wat extra calorieën verbrand. Gelukkig heb ik er genoeg in reserve ;)

[/quote]

Daar had ik vanochtend geen last van.;)
Helaas moet ik vanmiddag weer terug.:(
Er staat nu al windje 6 en vanmiddag moeten daar nog wat windstoten bij komen.

bmiller
Forum-lid

bmiller 10 mar 2011 15:37

Eeuhm de wind neemt maar toe en toe kan nog leuk worden :)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 10 mar 2011 15:51

Ik wil eigenlijk ook wel wat woon- werk fietskilometers gaan maken.
De kortste weg tussen thuis en werk zou 27 kilometer zijn. Echter ligt op die weg dan wel de Bemelerberg en de Fromberg en op kantoor hebben we geen douche. Ik kan het 's ochtends natuurlijk lekker rustig aan doen maar toch - mijn inziens- ontkom je niet aan enige transpiratie.

Hoe gaan jullie woon-werkfietsers hier mee om als je geen beschikking hebt over douche gelegenheid en je wilt toch een beetje fris ruikend op je werk zitten?

Op weg terug naar huis - en ik wil niemand hier jaloers maken - kan ik met een klein ommetje in 30 kilometer Eijserbosweg, Fromberg, Sibbegrubbe en Cauberg doen. Da's eigenlijk de reden om ook naar het werk te willen fietsen ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

freakish
Forum-lid

freakish 10 mar 2011 15:58

Mij maak je in ieder geval niet jaloers. Ik fiets ongeveer hetzelfde rondje woon-werk. alleen de andere kant op.
Gelukkig heb ik wel een douche op het werk. In jou geval, volg je blog dus weet waar je werkt, kun je altijd nog douchen bij Tankstation Brouwers. Daar hebben ze douchecabines voor truckers. Daarna kun je dat laatste stukje naar kantoor fietsen.

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 10 mar 2011 16:02

Wanneer het langer licht wordt, dus vanaf April, ga ik ook woon-werken met de fiets. Heen en terug 130 km, over de Col de Villipsdem en de Col de Folcerac. Nu al zin in. Vlak bij mijn werk is een Fit4Free gebeuren, waar ik dan ga douchen. Ben benieuwd naar de reacties aldaar wanneer ik gelijk na binnenkomst doorloop naar de douches... :)

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 10 mar 2011 16:19

[quote="Remmiedepemmie"]
Col de Villipsdem en de Col de Folcerac.
[/quote]
:p
Erg goed!

[quote="freakish"]In jou geval, volg je blog dus weet waar je werkt, kun je altijd nog douchen bij Tankstation Brouwers. Daar hebben ze douchecabines voor truckers. [/quote]

Hahaha da's op zich nog wel een goeie, 'k zal 'm zeker onthouden!

Wat blog betreft... nieuw verhaal en foto laat nog even op zich wachten. 'K ben vooral heel druk geweest met griep, keelontsteking en herstellen daarvan.

Wellicht kruisen we elkaar dan binnenkort op de Fromberg op weg naar het werk?
:d
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

dual
Forum-lid

dual 10 mar 2011 16:44

Kan je niet met een collega meerijden? Fiets achter in de auto en de moeilijke weg naar huis fietsen?
nulla tenaci invia est via

mispoes
Forum-lid

mispoes 10 mar 2011 16:44

[quote="daPOKER"]Ik wil eigenlijk ook wel wat woon- werk fietskilometers gaan maken.Hoe gaan jullie woon-werkfietsers hier mee om als je geen beschikking hebt over douche gelegenheid en je wilt toch een beetje fris ruikend op je werk zitten?[/quote]

Op mijn werk ook geen douche maar met een bus waslotion en een washandje kom je ook een heel eind.
En verder; alles went, ook een beetje zweet
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie