Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 jul 2011 18:07

Omdat je niets aan wil nemen van anderen...
HET LEVERT NIETS OP... Als men de tour de france uitzendt, levert dat geld op... als men de giro donna uitzendt, kost dat alleen maar geld...
Dus is de afweging heel simpel..
Marianne Vos wint wel 50%van de etappes.. dat betekent dat het niet serieus is

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2011 18:27

Pfft, de Tour spannend tot de laatste dag??? Iedereen is zeker de ellenlange aanloop naar de eerste echte cols vergeten en de frustratie toen ze zowat theekransend Plateau de Beille opreden. Alleen de laatste paar dagen waren erg spannend en leuk, de aanloop moet echt anders volgend jaar.
En Marconi: valt het jou inmiddels niet op dat je momenteel overal van die harde discussies uitlokt?
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 26 jul 2011 18:42

mackersv2.0 schreef:Kijk eens naar het verschil in publiek tussen de Giro voor mannen en voor vrouwen.
Geen kip langs de weg en honderd man bij de finish bij de vrouwen.
Daarom brandt niemand zijn vingers aan het uitzenden van vrouwenwielrennen.
Volgens mij zou de NOS sporten moeten uitzenden uit op basis van sportieve criteria en niet op basis van commerciele motieven.
Als ik op zondagmiddag naar sport kijk dan zie ik dames handbal, judo, waterpolo, volleybal etc in lege sportzalen.

Ik kijk niet vaak naar dames wielrennen maar het aardige van dames wielrennen is dat er weinig controle is vanuit de ploegen. Het is meer vrouw tegen vrouw.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2011 19:42

remmiedepemmie schreef:Een groot aantal etappes van de Giro Donne heb ik via Youtube bekeken, dat waren samenvattingen van één uur. De meeste waren bergetappes, en wat mij opviel was dat er weinig rensters te zien waren. Met zeven of zo had je het wel gehad. De volgorde wisselde nauwelijks, vijftien minuten doorspoelen was niet echt merkbaar.

Bij de Tour d'Homme kijk ik de de vlakke etappes en tijdritten niet vanwege de voorspelbaarheid, wanneer ook bij de bergetappes van de vrouwen de boel te voorspelbaar is dan is mijn animo om te kijken niet echt hoog.
In de TdF komen er 80 te laat binnen en mogen dan even zo vrolijk de volgende dag weer meekoersen. De reden is bekend. Stel je voor dat er weinig coureurs overblijven.
Ik heb alleen die film gezien van de grote bergetappe over de Motirolo in de Giro Donne. Daar was kennelijk 1 persoon met een gammele camera die alleen de eerste groep in de picture hield. In de TdF rijden er enorm veel motoren met cameramensen en heli's met camera's . Ja, dan zie je bij de mannen altijd meer coureurs.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2011 19:45

stokie schreef:Omdat je niets aan wil nemen van anderen...
HET LEVERT NIETS OP... Als men de tour de france uitzendt, levert dat geld op... als men de giro donna uitzendt, kost dat alleen maar geld...
Dus is de afweging heel simpel..
Marianne Vos wint wel 50%van de etappes.. dat betekent dat het niet serieus is
Okay. Aangezien ik de enige in Nederland schijn te zijn die een andere mening heeft leg ik me hierbij maar neer.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 jul 2011 19:49

stokie schreef:.....HET LEVERT NIETS OP...
Precies, ik denk dat er best wel animo is van kijkers om naar het vrouwenwielrennen te kijken maar het draait nog altijd om de euro's.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 jul 2011 20:09

marconi schreef:
remmiedepemmie schreef:Een groot aantal etappes van de Giro Donne heb ik via Youtube bekeken, dat waren samenvattingen van één uur. De meeste waren bergetappes, en wat mij opviel was dat er weinig rensters te zien waren. Met zeven of zo had je het wel gehad. De volgorde wisselde nauwelijks, vijftien minuten doorspoelen was niet echt merkbaar.

Bij de Tour d'Homme kijk ik de de vlakke etappes en tijdritten niet vanwege de voorspelbaarheid, wanneer ook bij de bergetappes van de vrouwen de boel te voorspelbaar is dan is mijn animo om te kijken niet echt hoog.
In de TdF komen er 80 te laat binnen en mogen dan even zo vrolijk de volgende dag weer meekoersen. De reden is bekend. Stel je voor dat er weinig coureurs overblijven.
Ik heb alleen die film gezien van de grote bergetappe over de Motirolo in de Giro Donne. Daar was kennelijk 1 persoon met een gammele camera die alleen de eerste groep in de picture hield. In de TdF rijden er enorm veel motoren met cameramensen en heli's met camera's . Ja, dan zie je bij de mannen altijd meer coureurs.
Bij de mannen steken ze er dus veel meer geld in, want dat geld komt er ook weer uit rollen. Vergeet niet dat er naar een tour de france duizenden mensen kijken die normaal helemaal niet kijken. Echt, voor 50.000 kijkers gaan ze echt geen vrouwenwielrennen uitzenden. Overigens was dit jaar wel de energie wachttour op tv, maar blijkbaar hebben jullie dat allen gemist.....Nee, het werd geen onverhoopt succes

Ik zat even de uitslagen van de giro donna terug te kijken en daar vraag ik me af of ze daar uberhaupt wel een tijdslimiet hebben. Een koers van 127 km, gaat in 3 uur 39. Daar komen 15 rensters op meer dan een half uur binnen en die zijn niet buiten tijd.
In de tour gaat een etappe over 189 km, in 6 uur 07. Daar komen 80 man op 35 minuten en die komen dan wel buiten tijd. Dat betekent dus dat de tijdlimiet voor vrouwen ook niet serieus is... Als ze daar een tijdslimiet van 10 tot 15% handteren komt ook de helft buiten tijd binnen. Kortom. De UCI weet al dat die vrouwen buiten tijd gaan komen, dus volgens mij is er nog niet eens een tijdslimiet bij zulke koersen. En als ie er wel is, dan is ie heeeeeel ruim

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2011 20:21

daniel1975 schreef:Pfft, de Tour spannend tot de laatste dag??? Iedereen is zeker de ellenlange aanloop naar de eerste echte cols vergeten en de frustratie toen ze zowat theekransend Plateau de Beille opreden. Alleen de laatste paar dagen waren erg spannend en leuk, de aanloop moet echt anders volgend jaar.
En Marconi: valt het jou inmiddels niet op dat je momenteel overal van die harde discussies uitlokt?
Hierover zijn de meningen verschillend. Ik vind bergetappes ook veel mooier maar dat wil niet zeggen dat ik de vlakke etappes saai heb gevonden. Maar alle plussen en minnen bij elkaar waren voor mij een grote + deze keer. Mag ik dat vinden?
En meneer de moderator, valt het jou niet op dat ik hier geen normale vragen meer kan stellen of iets kan schrijven zonder in de haren te worden gevlogen door steeds dezelfde forummers ? De reden hiervoor is mij bekend. Ik heb met mijn mening over het NL prof wielrennen op enorme lange tenen getrapt. Dan kan je geen goed meer doen. Afijn, het zal mij verder een Hema worst wezen.
Ik zal hier besluiten met de constatering dat het vrouwen wielrennen door de meeste Nederlanders niet wordt gewaardeerd, dat het weinig competitive is, dat de winnares al bij voorbaat vast staat, dat het saai is en dat het samenvattend geen moer voorstelt. @ Marianne Vos en andere rensters: Waarom koersen jullie überhaupt nog ?
Everybody happy ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2011 20:39

We zitten hier met 2 dames, waarvan 1 momenteel niet onverdienstelijk in het damespeloton, hard om je te lachen. Stel je niet zo aan, jouw tenen zijn blijkbaar net zo lang als de mensen die je beschuldigd.
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 jul 2011 20:40

:D

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 26 jul 2011 20:44

vantheman schreef:
mackersv2.0 schreef:Kijk eens naar het verschil in publiek tussen de Giro voor mannen en voor vrouwen.
Geen kip langs de weg en honderd man bij de finish bij de vrouwen.
Daarom brandt niemand zijn vingers aan het uitzenden van vrouwenwielrennen.
Volgens mij zou de NOS sporten moeten uitzenden uit op basis van sportieve criteria en niet op basis van commerciele motieven.
Als ik op zondagmiddag naar sport kijk dan zie ik dames handbal, judo, waterpolo, volleybal etc in lege sportzalen.

Ik kijk niet vaak naar dames wielrennen maar het aardige van dames wielrennen is dat er weinig controle is vanuit de ploegen. Het is meer vrouw tegen vrouw.
Dat de nos weinig aan vrouwen wielrennen maar ook aan bv de giro & vuelta doen, heeft alles te maken met de budgetten die er voor handen zijn.
En aangezien de tour een nogal grote hap uit dat budget neemt blijft er niet veel over, behalve de voorjaars, najaars klassiekers en wk.
Want die uitzendrechten van de giro donna, vuelta etc zijn uiteindelijk niet gratis!
De publieke omroep moet nou eenmaal aandacht aan alle sporten geven dus ook aan die sporten in lege zalen. Ja ik weet ook dat ze aan voetbal veel meer doen dan aan al die andere sporten, maar daar kijken dan ook de meeste nederlanders naar!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 26 jul 2011 21:15

theov schreef:
stokie schreef:.....HET LEVERT NIETS OP...
Precies, ik denk dat er best wel animo is van kijkers om naar het vrouwenwielrennen te kijken maar het draait nog altijd om de euro's.
Het draait bij bijvoorbeeld eurosport om euro's maar bij de NOS zou dit toch echt minder een rol moeten spelen.
Ik geloof niet dat het uitzenden van dames handbal, volleybal, judo, hockey, waterpolo, zwemmen, atletiek de NOS ook maar iets oplevert.
Commerciele motieven zou bij de NOS niet het belanrijkste motief mogen zijn vanuit de omroepwet.

Plaats reactie