Je eerste opmerking klopt, maar ik mijn gemaakte routes in Strava worden automatisch in Garmin Connect geplaatst en dan stuur ik die Garmin Connect route door naar de Edge maar dan maak ik toch bovenstaande taferelen mee spijtig genoeg.
Garmin Edge 540/840
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Nee, ik zet de gpx file direct op de Edge, niet via Connect.derxx schreef: ↑31 jul 2023 13:17Maar dat is anders dan de interface Strava - Garmin. Als je een route in Strava maakt, en die favoriet zet, wordt hij (indien gekoppeld) automatisch naar je Edge gedownload.0475 schreef: ↑31 jul 2023 13:12Die ervaring heb ik niet, maak routes in Basecamp of Judise.NL, als ik dan eens de route verlaat stuurt de 830 mij op een vrij logisch pad terug naar de route en daarbij niet terug naar waar ik de route heb verlaten. Ik zet ritjes als spoor, niet als route op de Garmin. Dit ook om te voorkomen dat de 830 een andere route tussen twee route punten berekend, een spoor met veel meer gps punten is dwingender.derxx schreef: ↑31 jul 2023 12:51 Het probleem met het niet werken van de route berekening ligt eraan dat de route rechtstreeks van Strava afkomt. Dit wordt in de Garmin (ook in de oude x30 serie) gezien als een track, en zal bij het verlaten ervan altijd willen terugkeren naar het punt waar je de route verlaten hebt.
Wil je route herberekening moet je de route in Garmin Connect zetten / maken. Sinds ik dat doe wordt m'n route netjes herberekend op het moment dat ik afwijk. Toegegeven, de herberekening laat soms te wensen over. Zo wilde mijn 530 me in Zuid Limburg over een tractor pad sturen waar ik eerder een MTB nodig had Dat daargelaten werkt het bij mij prima. Op m'n nieuwe 1040 nog geen herberekening nodig gehad, maar ga ervan uit dat dat niet anders werkt.
Vanuit judise en basecamp neem ik aan dat je de gpx in Garmin connect download. Volgens mij gooit connect er dan nog zijn eigen sausje overheen zodat herberekenen wel gaat.
Hoogtemeter probleem gelukkig opgelost toen ik eind vorige week aankwam in Frankrijk.
Laatste rit in NL nog flink last van, daarna heeft garmin (op fiets) dag in warme auto gestaan en probleem opgelost.
Toch misschien iets van vocht ofzo ergens in gaatje van de barometer, alleen kon ik dat gaatje nergens ontdekken.
Moet zeggen dat die freeride climbpro wel goed werkt.
Ook mooi kaartje erbij, iemand enig idee of dit ook kan als je climbpro tijdens een route hebt ?
Scheelt een hoop als je kan zien hoe de weg loopt/welke afslag je moet nemen.
Laatste rit in NL nog flink last van, daarna heeft garmin (op fiets) dag in warme auto gestaan en probleem opgelost.
Toch misschien iets van vocht ofzo ergens in gaatje van de barometer, alleen kon ik dat gaatje nergens ontdekken.
Moet zeggen dat die freeride climbpro wel goed werkt.
Ook mooi kaartje erbij, iemand enig idee of dit ook kan als je climbpro tijdens een route hebt ?
Scheelt een hoop als je kan zien hoe de weg loopt/welke afslag je moet nemen.
Als ik mij niet vergis: ja maar enkel met een route die in Garmin Connect werd gemaakt. Geen geimporteerde routes vanuit Strava/Komoot etc., die dan in Garmin Connect wordt geimporteerd.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
Hallo,
Sinds kort heb ik een Garmin 840 Solar. Nu heb ik daar een vraag over. Ondertussen heb ik meerdere fietsroutes in GPX van mij fietsclub daar op gedownload. Nu valt me het volgende op. Als ik een route rij dan volg ik netjes de paarse lijn. Echter als ik in de buurt kom van een andere GPX route die ik eerder gedownload heb dan zie ik daar op mijn schermpje een rose lijn met witte > "groter dan" tekens er bij. Dat kan wel eens verwarrend zijn. Ik wil dus alleen de route zien die ik dan volg. Kan iemand mij vertellen wat ik fout/verkeerd doe?
Ik hoor het graag van jullie.
Groet, Bert.
Sinds kort heb ik een Garmin 840 Solar. Nu heb ik daar een vraag over. Ondertussen heb ik meerdere fietsroutes in GPX van mij fietsclub daar op gedownload. Nu valt me het volgende op. Als ik een route rij dan volg ik netjes de paarse lijn. Echter als ik in de buurt kom van een andere GPX route die ik eerder gedownload heb dan zie ik daar op mijn schermpje een rose lijn met witte > "groter dan" tekens er bij. Dat kan wel eens verwarrend zijn. Ik wil dus alleen de route zien die ik dan volg. Kan iemand mij vertellen wat ik fout/verkeerd doe?
Ik hoor het graag van jullie.
Groet, Bert.
Helaas onjuist! Ik gebruik ClimbPro al jaren en dat werkte in eerste instantie alleen via reeds gemaakte route (die ik alleen via Strava maak). Dat werkt (dus) perfect. Dat het nu ook zonder routes werkt is (dus) vernieuwing/upgrade. Of het via Komoot ook werkt weet ik niet maar ik kan me nauwelijks voorstellen van niet......
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Hallo, ik dacht dat dit al juist stond. Ga het nogmaals checken. Bedankt voor je reactie. Grt. Bert.
Edge 840, kaarten Worldwide DEM Basemap, Garmin Cyclenap EU West, Geocode EU, DEM Map EU en Climbpro zijn ingeschakeld. Overige kaarten staan uit.
Gisteren reed ik bij Selfkant over de NL/DE grens en in Duitsland had ik geen kaartmateriaal....nu was het maar kort stukje en kon ik het spoor makkelijk volgen, maar wel irritant.
Wat doe ik verkeerd? Moet Cyclenap EU East toch aan?
Gisteren reed ik bij Selfkant over de NL/DE grens en in Duitsland had ik geen kaartmateriaal....nu was het maar kort stukje en kon ik het spoor makkelijk volgen, maar wel irritant.
Wat doe ik verkeerd? Moet Cyclenap EU East toch aan?
Dogma F
Cyclenap EU Central inschakelen loste het probleem op, Duitsland is nu zichtbaar op de Edge.
Aanvullende vraag: screenprotector gebruiken of is overbodig? Zo ja, welke? Zelf plakken of een mooie folie laten zetten bij MediaMarkt.
Aanvullende vraag: screenprotector gebruiken of is overbodig? Zo ja, welke? Zelf plakken of een mooie folie laten zetten bij MediaMarkt.
Dogma F