Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

einnor
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2007 09:04

einnor 19 jul 2009 21:01

weet iemand hoe tcx bestanden teruggezet kunnen worden van de computer naar de edge?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 jul 2009 21:42

[quote="einnor"]weet iemand hoe tcx bestanden teruggezet kunnen worden van de computer naar de edge?[/quote]

Wat bedoel je met "terugzetten"?
Je kan tcx files gewoon kopiëren en plakken in de goede folder op je Garmin.

wallym
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 mar 2009 15:36

wallym 19 jul 2009 23:05

Ik heb de Edge 705 nu een aantal maanden in bezit. Ben er erg tevreden over en weet bijna helemaal hoe hij werkt. Heb echter nog een punt waar ik maar niet achter kan komen: hoe kan ik meerdere routes (routeerbaar, dus geen tracks) op de Edge opslaan, waaruit ik kan kiezen?
Alleen de laatste route die ik van Mapsource naar de Edge overhaal is te gebruiken als routeerbare route.
Deze route staat in D:\Garmin\GPX als Temp.GPX.
Als ik deze kopieer naar de SD kaart zie ik hem wel staan in de opgeslagen ritten, maar is hij niet meer routeerbaar en is het in feite weer een track geworden.

Heeft iemand een idee hoe ik wel meerdere routes (routeerbaar) kan opslaan op de Edge?
Ik heb dit nodig omdat ik een grote route in het buitenland opgeknipt heb in 2 routeerbare routes die ik onderweg wil switchen.

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 19 jul 2009 23:31

[quote="WallyM"]Ik heb de Edge 705 nu een aantal maanden in bezit. Ben er erg tevreden over en weet bijna helemaal hoe hij werkt. Heb echter nog een punt waar ik maar niet achter kan komen: hoe kan ik meerdere routes (routeerbaar, dus geen tracks) op de Edge opslaan, waaruit ik kan kiezen?
Alleen de laatste route die ik van Mapsource naar de Edge overhaal is te gebruiken als routeerbare route.
Deze route staat in D:\Garmin\GPX als Temp.GPX.
Als ik deze kopieer naar de SD kaart zie ik hem wel staan in de opgeslagen ritten, maar is hij niet meer routeerbaar en is het in feite weer een track geworden.

Heeft iemand een idee hoe ik wel meerdere routes (routeerbaar) kan opslaan op de Edge?
Ik heb dit nodig omdat ik een grote route in het buitenland opgeknipt heb in 2 routeerbare routes die ik onderweg wil switchen.[/quote] Je routes niet via mapsource naar de Edge sturen, maar gewoon saven als GPX en via de Explorer in de GPX map (op Edge of Sd kaart) zetten. Op deze manier kun je tientallen routes (routeerbare danwel tracks) kwijt.
Kiezen doe je via >where to>saved rides>

PS: een route opsplitsen is niet echt nodig hoor - tenzij je er voor jezelf een goede reden voor hebt :)

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 20 jul 2009 09:40

@WallyM

Tracks zijn wel routeerbaar, maar vergeet niet om herberekenen uit te zetten als ge een gpx route volgt.

Wat berteft het terugzetten van tcx files, meen ik dat je ze kan terugzetten maar niet kan opvragen via de edge zoals de tcx files zijn blijven staan op de edge na de upgrade 2,80 en ook niet meer terug kan opvragen in gechiedenis van de edge.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 jul 2009 11:57

Een GPX Track is zeker routeerbaar en dat is ook het allergrootste voordeel van deze bestandsindeling! Nooit meer het gezeik van max 100 waypoints!!

Inderdaad, wel ff herberekenen uitzetten wil je niet 85 km omrijden :)

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 20 jul 2009 13:56

[quote="Moustache"]Een GPX Track is zeker routeerbaar en dat is ook het allergrootste voordeel van deze bestandsindeling! Nooit meer het gezeik van max 100 waypoints!!

Inderdaad, wel ff herberekenen uitzetten wil je niet 85 km omrijden :)[/quote]

Sommige mythes zijn hardnekkig :D
Ik heb de Edge nu een jaar en heb in die tijd honderden km's route (geen tracks !) gemaakt en erop gezet, zonder maar één waypoint te gebruiken.

Sleutelwoord: viapoints :)

sensa1
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2009 00:17

sensa1 21 jul 2009 00:25

Heb nu sinds een week de Garmin edge 705. En hij werkt perfect, navigeren werkt uitstekend. Heb wel 1 keer de snelheid/cadans sensor moeten reseten vanwege incorrecte snelheid. Echt een top Apparaat.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 jul 2009 00:28

[quote="yugor"]Sleutelwoord: viapoints[/quote]

Jij met je viapoints! ;)

Ik werk met GPSies en niet met dat bagger Mapsource, en ik heb nog geen viapoint kunnen ontdekken. Als ik daar een GPX Route download dan zeikt hij om die max. van 100.

En by the way, wat is het verschil tussen een route en een track? Ik zie ze niet. De track is prima routeerbaar.

sensa1
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2009 00:17

sensa1 21 jul 2009 00:50

Maak altijd me tcx route's met bikeroutetoaste. Werkt perfect.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 jul 2009 09:39

[quote="Sensa1"]Maak altijd me tcx route's met bikeroutetoaste. Werkt perfect. [/quote]

Deed ik ook, maar het werd allemaal nog veel leuker toen ik de routeerbare GPX Track tegen kwam. Hoef je niet constant op je scherpje te turen.

Ja yugor, Track ja :D
Die routes krijg ik niet aan de praat met die grens van 100 in GPSies.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 21 jul 2009 10:01

[quote="Moustache"]
Deed ik ook, maar het werd allemaal nog veel leuker toen ik de routeerbare GPX Track tegen kwam. Hoef je niet constant op je scherpje te turen. [/quote]


Krijg je dan een leuke vrouwenstem die je de weg wijst?
:p
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Plaats reactie