Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 22 jul 2009 15:11

Hier een link met info over contador. (Zie onderaan op de pagina).

@mrcoffee. Als de onderzoeksstukken inderdaad naar de Nederlandse anti-doping autoriteit gaan, dan lijkt me dat bijzonder interessante info. Bij de Fuentes-affaire is slechts een tipje van de sluier opgelicht. Sommigen hebben bekend en zijn veroordeeld, maar dat is echt slechts de top van de ijsberg. Er zijn namelijk 99 zakken met bloed gevonden. Zoals bekend is alleen Valverde met DNA-info aan Fuentes gelinkt. Dat kan overigens niet bij de Humanplasma zaak, want daar zijn geen bloedzakken gevonden.
a.k.a Joe

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 jul 2009 17:50

En DiLuca positief op CERA tijdens de Giro,
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... _Luca_cera

Danilo Di Luca liep tegen de lamp in de Giro
AP wo 22/07/2009 - 15:36
Danilo Di Luca is tijdens de afgelopen Giro betrapt op het gebruik van cera, een variant van epo. De Italiaan van LPR eindigde tweede in de Ronde van Italië achter de Rus Denis Mensjov. De winnaar van de Giro in 2007 droeg een tijdje de roze trui en won ook twee ritten.
De 33-jarige Di Luca, de de Giro in 2007 al eens had gewonnen, leverde twee positieve plasjes af, op 20 en 28 mei.
Cera wordt ook wel eens epo van de derde generatie genoemd. Het was ook het product waar o.a. Ricco, Rebellin, Sella en Schumacher positief hadden getest.

Di Luca won in de voorbije ronde van zijn land twee ritten. Hij droeg ook acht dagen het roze. Hij werd uiteindelijk tweede op 41 seconden van Mensjov, ondanks meerdere aanvalspogingen.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 22 jul 2009 18:02

Die moet gedacht hebben dat ze in de giro niet zo streng controleren zeker? Wat een oen!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 22 jul 2009 19:25

Ja dit snap je toch echt niet hè... Dat er nu nog iemand weer gepakt wordt met Cera.
Of hij is heel dom, of er valt bij dat Cera ook iets met maskerende producten uit te richten en dat dat niet helemaal goed is gegaan... Kan met toch niet voorstellen dat je na dat bekend was dat Cera vrij makkelijk op te sporen was alsnog met die spul in de weer gaat....

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 jul 2009 19:36

Di Luca... hoe verassend...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 22 jul 2009 19:38

Ik denk dat het toch niet zo eenvoudig is om Cera te traceren. Dat zag je al bij Piepoli destijds in de tour en dit heeft blijkbaar ook nogal lang geduurd. Kohl en Ricco waren destijds sneller gepakt. Misschien dat ook nu weer kleine doseringen worden gebruikt, zoals bij Epo op een gegeven moment de praktijk werd.

(Wel grappig dat Boogerd tijdens de etappe over Cera zei: het is lang werkzaam, maar ook lang vindbaar.)
a.k.a Joe

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 22 jul 2009 19:45

Uit het persbericht van de UCI blijkt dat hij vanwege zijn bloedpaspoort in de gaten is gehouden.


Press release : Danilo Di Luca provisionally suspended
Date:
22.07.2009
Description: Earlier today, the UCI advised Italian rider Danilo Di Luca that he is provisionally suspended. The decision to provisionally suspend Mr Di Luca was made in response to a report from the WADA accredited laboratory in Paris indicating an Adverse Analytical Finding of Recombinant EPO (CERA) in blood samples collected from him at the Giro d’Italia on 20 May and 28 May 2009.
These adverse findings were a direct result of a targeted test programme conducted on Mr Di Luca using information from his biological passport’s blood profile, previous test results and his race schedule.
The provisional suspension of Mr Di Luca remains in force until a hearing panel convened by the Italian Cycling Federation determines whether he has indeed committed an anti-doping rule violation under Article 21 of the UCI Anti-Doping Rules.
Mr Di Luca has the right to request and attend the analyses of both his B samples.
Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.

UCI Press Services
a.k.a Joe

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jul 2009 22:16

Toch gaat wéér op dat je het gewoon kan zien aan de renners. Zodra ze aanvallend rijden (en iedereen roept dat ze meer respect hebben voor zijn aanvalslust dan voor Menchov) vallen ze vroeg of laat door de mand.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 22 jul 2009 22:26

Flitsende Contador, Andy Schleck rijdt iedereen naar huis in LBL om er twee te noemen.

Ik vrees dat we het met Evans, Sastre, Menchov,... moeten doen als we het dopingvrij willen doen, al steek ik voor hen ook mijn handen niet in het vuur.
Feit is dat de mooiste en spectaculairste wedstrijden de gedopeerde waren.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 22 jul 2009 23:02

Dat verklaard wellicht ook het povere optreden van de raboploeg. Sinds daar een andere wind is gaan waaien wordt er ook niet meer gepresteerd....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 22 jul 2009 23:21

@ Berend Nikkels

Interessante opzet met zulke deelnemers en de testen die je beschrijft. Jammer dat de financiering niet gelukt is, zouden er geen fabrikanten zijn te vinden die het willen financieren? Of komt dan de onafhankelijkheid teveel in gevaar? Lijkt me geen bedrag waar grote medische bedrijven van wakker liggen, toch?

Hoe reageerde de KNWU in die eerste gesprekken? Ik kan me voorstellen dat ze niet op een dergelijk onderzoek zitten te wachten. Want wat als die gedopeerde renners koersen gaan winnen?

Het zou wel mooi zijn als er toch zo'n onderzoek zou kunnen plaatsvinden.
a.k.a Joe

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 23 jul 2009 10:13

@paulusr3
Sinds wanneer bedoel je dan, van die andere wind? Na de Giro? Want de Giro winnen is toch echt wel een fantastische prestatie.

Wat Di Luca betreft. Ik kan me nog herinneren dat ik het er met een vriend over had, dat hoe hij rijdt, gewoon niet kan. Niet dag in, dag uit. Wel dachten we dat hij er in Italie wel weer mee weg zou komen.

Goed, hij gaat nu nog even de vermoorde onschuld spelen. Afvoeren die gozer, levenslang schorsen.

Plaats reactie