Pagina 131 van 320

Geplaatst: 10 mar 2009 22:54
door mister_arby
litespeed schreef:
mister_arby schreef:Van de website van Rutger Beke:
De eerste testen vorige week met Beke, in de Blaarmeersen in Gent, zijn verbluffend. Na enkele basis metingen met Rutger op de Ridley Dean, constateerden we reeds een voordeel van 20 watt bij 45km/h ten opzichte van zijn fiets van afgelopen jaar. Dit is slechts een begin, er is nog ruimte voor verbetering. Er kan nog minstens 15 tot 20 watt gewonnen worden aldus de ingenieurs.

Keep dreaming als je denkt dat dat enkel door het frame komt...



Zoals ieder weet is niet elk frame voor ieder geschikt.. als je wordt gesponsord door een bepaald merk heb je meestal niet veel te kiezen..
Zou zo kunnen dat de Dean beter past bij Rutger. Geometrie tussen p3 en dean is wel iets anders.
En waarschijnlijk ronden ze bij specialized de watts wel naar boven af ;)

Maar dan nog, is het altijd mooi om te zien dat de toppers uit de buurt (België) onze verwachtingen weer hoog stellen ;)



@ casran, nog wel wat foto's, maar niets duidelijks..

Geplaatst: 11 mar 2009 11:10
door ilko
C a s r a n schreef:
mister_arby schreef:Voor de verzameling

foto wat groot dus maar linkje van gemaakt
1# Contador



Rijdt hij daar nu met een carbon zadel? Als dat AX-Lightness is, dan is het een AX zadel van de allereerste generatie (zowat 5 jaar oud). Nog foto's van?


Zijn dat Alligator i-link kabels?

Geplaatst: 11 mar 2009 11:36
door trifox


Zijn dat Alligator i-link kabels?


Zou mij verwonderen. Astana (of de mekaniekers) werken enkel met de originele sram-bekabeling. Ze hebben het niet echt begrepen op alternatieven (zoals nokon). De invloed van Dhr. Julien Devrieze zal hier niet vreemd aan zijn.

Ze zijn trouwens ook teruggekeerd van het gebruik van de shimano-kettingen. Bleek dat de schakel-prestaties toch niet voldeden tov de sram-kettingen. Nadeel van deze laatste (dat ze vlugger slijten) hebben ze gewoon opgelost door ze heel vlug te vervangen (tss de 1000 à 1500km)

Betreffende de bar-end shifters gaan ze binnenkort een nieuw type van sram krijgen die de shifter laat terugkeren in zijn oorspronkelijke horizontale positie. Dus naar innovatie blijft sram toch bezig.

Geplaatst: 11 mar 2009 11:49
door amclassic-fan
Dat ziet er toch niet echt uit als originele Sram kabels, lijkt een stuk meer op Alligator I-link's.

Het zadel lijkt een full carbon te zijn met een aluminium bescherming over de rails, 1 van de mechaniekers had zeker nog wat in een oude doos gevonden ;).

Geplaatst: 11 mar 2009 11:56
door casran
Trifox schreef:Betreffende de bar-end shifters gaan ze binnenkort een nieuw type van sram krijgen die de shifter laat terugkeren in zijn oorspronkelijke horizontale positie. Dus naar innovatie blijft sram toch bezig.



Jup, die zijn een tijdje terug voorgesteld geweest door Sram. Lance Armstrong heeft zijn "return to centers" trouwens al zitten op zijn fietsje :)

De Sram tijdritbladen zijn deze of volgende week trouwens beschikbaar voor de consument, althans in de grote Amerikaanse shops.

Geplaatst: 11 mar 2009 11:57
door solist__sl
Fabian Cancellara's Saxo Bank Specialized S-Works Transition

[img=http://farm4.static.flickr.com/3628/334 ... 167314.jpg]

Geplaatst: 11 mar 2009 12:16
door casran
Solist__SL schreef:Fabian Cancellara's Saxo Bank Specialized S-Works Transition



Shimano heeft net zo mooi de kabels onder het stuurlint gewerkt in zijn nieuwe groep en dan hangt Specialized zo'n kabel te bengelen onder die framebuis van een tijdritfiets :s De super-setback zadelpen die nodig is maakt het er niet harmonieuzer op. Cancellara's stuur heeft er ook al strakker uit gezien...

Geplaatst: 11 mar 2009 13:13
door evilhomer
Solist__SL schreef:Fabian Cancellara's Saxo Bank Specialized S-Works Transition


Afzichtelijk, ik kan er niet meer van maken. Doe mij dan liever de oude 'Specialized' TT fiets:

[img=http://www.pezcyclingnews.com/photos/ra ... ized4a.jpg]

;)

(Een Walser dus.)

EDIT: op verzoek aangepast

Geplaatst: 11 mar 2009 13:18
door casran
evilhomer schreef:[Afzichtelijk, ik kan er niet meer van maken. Doe mij dan liever de oude 'Specialized' TT fiets: ...
(Een Walser dus.)



Ja, de tijd dat Specialized geen echte eigen TT-fiets van niveau had zodat ze maar Walsers ging rebadgen... maar liefst een foto met een échte coureur erop ipv die Duitser die ik nooit zuiver op de graat vond.

Geplaatst: 11 mar 2009 13:45
door evilhomer
zo beter? :)

Geplaatst: 11 mar 2009 14:15
door mister_arby
C a s r a n schreef:
Solist__SL schreef:Fabian Cancellara's Saxo Bank Specialized S-Works Transition

De super-setback zadelpen die nodig is maakt het er niet harmonieuzer op.



harmonieuzer ? haha, het ziet er gewoon echt niet uit! Jammer want persoonlijk vindt ik het specialized frame niet heel lelijk.

Geplaatst: 11 mar 2009 16:08
door h3
Die specialized is naar mijn mening niet lelijk maar gelukkig verschillen de smaken en bestaan er heel veel verschillende fabrikanten. Zo ontstaat er een gekleurd landschap aan fietsjes ;) Wie rijdt er trouwens al op een P4? Die is nog niet echt ingeburgerd zeg maar...