Pagina 131 van 780
Geplaatst: 02 sep 2010 17:42
door 53x11
LD001 schreef:Mijn Super SIX non himod 2010 in maat 60 woog 1157 gram als ik me goed herinner. Kan ook 1167 zijn. Dat was rechtstreeks uit de doos. Heb ik hier al eens eerder gepost. Het is een witte met rode en zwarte accenten. Zit volgens mij behoorlijk wat lak op.
Zeer goede fiets, niet te vergeklijken met een CAAD7 of een Six13 die ik had cq heb. De uitvoering met 105 voor 2000 Euro is volgens mij het koopje van het jaar.
Ik zit heel serieus te overwegen voor 2011 deze aan te schaffen, alle onderdelen te verkopen en naar eigen wens op te bouwen.
- Zit er verschil in rij-eigenschappen tussen de Hi-Mod en de gewone of is het echt alleen de 100 (ofzo) gram gewicht?
- Wat zou een los frame gaan kosten (indien al leverbaar)?
- past op de 'gewone' ook Cannondale's eigen SI crankstel? (geen ingelijmde BB30 adapters in het frame o.i.d.)?
Geplaatst: 02 sep 2010 18:16
door sharkman113
Cannondale levert in Europa (nog steeds een onmogelijke marketingstrategie) eigenlijk geen losse frames (of tegen een prijs die hoger ligt dan de prijs van hetzelfde opgebouwde frame).
Een frame kost dus adviesprijs 2000 Euro en dan krijg je een hele berg onbruikbare onderdelen (of je kiest een model met meer bruikbare onderdelen en probeerd bij je dealer bijv. betere wielen te regelen).
Op een los frame maak je enkel in de US kans.
Ik kon geen verschil merken in rij eigenschappen tussen mid en hi mod dus daar zou ik me niet blind op staren.
Volgens mij is elk supersix frame uitegerust met bb30 (al dan niet voorzien van ingelijmde fsa vulbus).
Geplaatst: 02 sep 2010 20:26
door ld001
53x11 schreef:
Ik zit heel serieus te overwegen voor 2011 deze aan te schaffen, alle onderdelen te verkopen en naar eigen wens op te bouwen.
- Zit er verschil in rij-eigenschappen tussen de Hi-Mod en de gewone of is het echt alleen de 100 (ofzo) gram gewicht?
- Wat zou een los frame gaan kosten (indien al leverbaar)?
- past op de 'gewone' ook Cannondale's eigen SI crankstel? (geen ingelijmde BB30 adapters in het frame o.i.d.)?
Goed plan: Record, SISL, Hyperon en Deda erop en klaar!
Alle Super Six frames hebben een BB30. Verschil in rij-eigenschappen is er niet.
Geplaatst: 02 sep 2010 20:51
door havana
Waar kun je die krijgen voor 2000 euro? Is inderdaad een interessante optie.
Geplaatst: 02 sep 2010 21:05
door ld001
havana schreef:Waar kun je die krijgen voor 2000 euro? Is inderdaad een interessante optie.
Voor alle duidelijkheid, die 2000 Euro is voor de versie met 105. Die kun je binnenkort bij alle Cannondale dealers kopen. Zit in de 2011 catalogus.
Geplaatst: 03 sep 2010 00:12
door 53x11
LD001 schreef:53x11 schreef:
(...)
Goed plan: Record, SISL, Hyperon en Deda erop en klaar!
Alle Super Six frames hebben een BB30. Verschil in rij-eigenschappen is er niet.
Da's wel een beetje het lijstje dat ik in gedachten heb! M.u.v. de hyperons dan, die zijn me veel en veel te duur (en bovendien, wielen genoeg thuis)
Geplaatst: 03 sep 2010 18:42
door havana
En wat is de volledige afmontage van dat model?
FSA componenten, Fizik zadeltje en een Mavic Aksium wielen vermoed ik?
Eens even rekenen wat dat nog opbrengt. 105 groepje ben je volgens mij zo kwijt voor een leuk bedrag.
Geplaatst: 03 sep 2010 19:48
door em
Update van mijn fietsje met nieuwe groep (Record) en wielen (DT 240s, DT585). Ook maar gelijk nieuwe bandjes en pedalen erop gezet. Morgen volgt de eerste echte rit ermee (Den Haag - Kinderdijk - Den Haag) en dan weet ik of de stand van de shifters bevalt. Daarna draai ik pas een mooi wit lintje om het stuur.
Is een lekker fietsje, maar twijfel stiekem toch om dit frame volgend jaar in te ruilen voor een mooie stalen op maat gemaakte Duell...
Geplaatst: 03 sep 2010 20:48
door sharkman113
Die gaat in ieder geval stukken beter bij die banden passen (dit is wel heel erg niet mijn smaak
.
De punten van je shifters moeten volgens mij minimaal gelijk lopen (of fraktioneel hoger staan dan de onderzijde van je stuur, volgens mij staan ze niet iets te hoog)
Geplaatst: 03 sep 2010 21:02
door ld001
havana schreef:En wat is de volledige afmontage van dat model?
FSA componenten, Fizik zadeltje en een Mavic Aksium wielen vermoed ik?
Eens even rekenen wat dat nog opbrengt. 105 groepje ben je volgens mij zo kwijt voor een leuk bedrag.
Havana, hier kun je de volledige opbouw bekijken:
http://www.rijwielpaleis.nl/pdf-bestand ... -himod.pdf
Zal geen kapitaal opbrengen denk ik: 700 Euro?
Geplaatst: 03 sep 2010 21:14
door litespeed
LD001 schreef:Zal geen kapitaal opbrengen denk ik: 700 Euro?
Veel te hoog. Eerder 500.
Geplaatst: 03 sep 2010 23:01
door sharkman113
Kan meer opleveren als je al een goed afgemonteeerde fiets hebt en alles gewoon om kunt wisselen (in een komplete fiets levert dit waarschijnlijk iets meer op).
Briljante zet aangezien de goedkoopste imho ook het rustigste kleurschema heeft en door niemand als een budgetframe aan zal worden gewezen (met een beetje handigheid bouw je zelf voor minder geld een leukere fiets dan de topmodellen...).
Goedkopere frame heeft wel een voorvork met alu dropouts maar voor de gemiddelde rijder is dat eerder handiger (= minder kwetsbaar) als een nadeel.
Enige ergelijke aan de topframes vindt ik persoonlijk de Di2 exemplaren waar er wel gaten in het frame worden geboord voor de bedrading maar de conventionele nokken gewoon blijven zitten..... (ziet er echt niet uit).