Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 08 sep 2011 10:39

@Pedro

Mag ik vragen wat dit frame jou nou heeft gekost om het thuis op de deurmat te krijgen?
Wel jammer dat dit frame niet in 58 te verkrijgen is.

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 08 sep 2011 12:51

timsen schreef:@Pedro

Mag ik vragen wat dit frame jou nou heeft gekost om het thuis op de deurmat te krijgen?
Wel jammer dat dit frame niet in 58 te verkrijgen is.
Dat mag je zeker vragen.
frame + voirk 230 euro
verzending frame 65 euro
boete douane 93 euro
kopserie 9 euro
zadelpen 28 euro
zadelklem 9 euro
drinkhouders 16 euro
stuur 47 euro
stuurpen 18 euro
decals 35 euro (marco pôllo)
spuiten 70 euro (eind lak 2k)
wielen regida dpx 36 gaats hand gespaakt schimano 105 naaf 157 euro
selle smp zadel 49 euro (duidsland)
stuurlint fiziks 13 euro

de fiets zelf compleet heeft me dus 515 euro gekost in china 35 euro in brazilie en 70 euro in belgie.
Hierbij komt uiteraard de nieuwe stukken om de groep te kunnen verplaatsen van de oude fiets en de wielen
De fiets kost op zen totaal eigenlijk 1013 euro hierin zijn banden binnen banden afwerk materiaal nieuwe voor en achter derrie ketting casette gerekend.
mvg pedro

mrogge
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2011 11:18

mrogge 08 sep 2011 13:12

EDIT Daniel: dit topic is niet meer bedoeld om illegale kopieen te tonen.

edison
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:01

edison 08 sep 2011 14:20

timsen schreef:
edison schreef:Heb mijn Hongfu FM039 binnen.
Alle kabels binnenndoor. liners aanwezig.
Compleet met headset en zadelpen.
Alles volgens afspraak, levertijd was tussen 30 en 35 dagen, na 32 dagen afgeleverd, zonder bijkomende douanekosten of BTW.

Foto's graag!!! Lijkt mij een heel mooi frame.
Foto's volgen zo snel mogelijk.

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 08 sep 2011 16:40

Vandaag 2 setjes wielen binnen gekregen van Yishun bikes.
50mm Full carbon clincher
60mm Full carbon clincher.

De wielen zaten goed verpakt in de doos en het ziet er allemaal wel goed uit.
De wielen zijn afgeleverd door DHL en helaas moest ik aan de deur 99 euro aftikken voor de BTW en inklaringskosten. Maakte de wielen direct een stuk duurder.

Zodra ik de wielen heb gemonteerd zal ik een foto plaatsen. Helaas kan ik vandaag velglint halen omdat ik vandaag niet over een auto beschik.
Verwacht morgen een foto te updaten.

goeti
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:02

goeti 08 sep 2011 19:11

Pedro
Wil je eens de site van marco pollo stickers geven
grt
goeti

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 09 sep 2011 05:32

goeti schreef:Pedro
Wil je eens de site van marco pollo stickers geven
grt
goeti
Hij staat hier al ergens maar bij deze nog eens marco pollo.

mvg pedro

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 09 sep 2011 08:39

Hier mijn ervaringen. Heb nu 3x een frame uit china opgebouwd. 2x tt fiets. 1x race fiets. Heb foto's maar die mag ik helaas niet plaatsen. Het gaat om "illigale kopieen ". Vind het wel raar dat mensen een kopie met eigen stickers ( niets tegen de creativiteit ) mogen plaatsen. Is net zo goed een verbloemde kopie. Maar dat is een heel andere discussie
Nu mijn ervaringen. Alles zit wel goed in elkaar. Het spuitwerk is niet altijd even netjes. Vaak geen loodrechte lijnen en stofjes. Ook een gespoten "most stuur gemonteerd " hier zie je wel dat het niet loodrecht is. Ook zijn de nokjes waar je de boutjes in schroeft niet netjes afgewerkt. Zijn wat hapjes uit. Maar voor die prijs ! Het is ook goed in elkaar te zetten. Verstandig is wel om eerst alles met vijl en tap na te lopen alvorens montage. Zoals de binnenkant van je voorvorkbuis of de gaatjes waar je rem moeren in gaan.
Heb ook op alle proefritten gemaakt en moet zeggen dat het gewoon goed werkt en rijdt. Heb ook als fm jaren gewerkt. En kan niet zeggen dat er verschil is met de merken qua rij eigenschappen. Komt dan voornamelijk aan op wat voor spullen erop liggen.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

eygmar
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:36

eygmar 09 sep 2011 18:40

Mijn FM039 frame is reeds 4 weken onderwerg , waarvan het reeds meer dan 3 weken bij de belgische douane ligt.... Vandaag een brief gekregen dat ik een bewijs van mijn aankoop moet doorsturen alsook een bewijs van betaling.
Is er een manier om dit in de toekomst sneller te laten gaan ?

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 09 sep 2011 21:50

Mijn chineesjes.. staan goed niet?

Foto verwijderd, de regels waren toch duidelijk?

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 09 sep 2011 22:17

eygmar schreef:Mijn FM039 frame is reeds 4 weken onderwerg , waarvan het reeds meer dan 3 weken bij de belgische douane ligt.... Vandaag een brief gekregen dat ik een bewijs van mijn aankoop moet doorsturen alsook een bewijs van betaling.
Is er een manier om dit in de toekomst sneller te laten gaan ?
ja er is een manier frames worden zo wie zo tegen gehouden dus vanaf je de track nr hebt stuur je uw rekekning en track nr door naar dsv adres vind ge enkele pagina terug weer vanaf je dan ziet de zending pending over custom is bel je naar dsv en zeg je je de week ervoor de betaling hebt door gestuiurd dan klaren ze direct in.

heb ook telkens gewacht tot het aan de douane lag en dan zo gedaan zoals ik beschreef en telkens vanaf het verstuurd is tot aan de deur 3 weken kop waarvan het dus maar 14 dagen aan douane licht.

nu is er terug een 1ste mtb frame onder baan en heb zondag besteld gisteren rekening en track nr door gestuurd naar dsv vanaf er pending op de track komt te staan bel ik dsv op hopelijk tegen eind de week de frame dan binnen en das dan maar 14 dagen waarvan 1 week douane.

trouwens vandaag gaan schoppen voor de mtb frame wat hebben we gekocht
een shimano deore xt groep disk brake
2 vredestein mtb tap banden voor in de echte modder
spd pedalen
smp zadel
ketting slotje
shimano deore wielen xt versie
race3 vork
de frame word terug custom opgebouwd met sticker decals en zal een rode toets krijgen
mvg pedro

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 09 sep 2011 22:23

eygmar schreef:Mijn FM039 frame is reeds 4 weken onderwerg , waarvan het reeds meer dan 3 weken bij de belgische douane ligt.... Vandaag een brief gekregen dat ik een bewijs van mijn aankoop moet doorsturen alsook een bewijs van betaling.
Is er een manier om dit in de toekomst sneller te laten gaan ?
zie pb met meer info

mvg pedro

Plaats reactie